در فضا با کمک میکروب ها طلا استخراج میشود!

در فضا با کمک میکروب ها طلا استخراج میشود!
  • 1393/11/25
  • فرشته سعیدی
  • 2

ایده ای که باعث شد تعجب و شگفتی همگان را به خود بر انگیزد، میکروب هایی بود که از آن ها در حفاری منابع با ارزشی از جمله طلا، در فضا و سیارک ها استفاده شد.

به گزارش گویا آی تی، هنگام مطرح شدن ایده ی دستیابی به سیارک ها و گسترش فرایند استخراج، راهکار های مختلفی برای عملی شدن ایده به ذهن دانشمندان خطور گردید. “صنایع اعماق فضا” شرکتی است که با نام DSI شناسایی شد و این شرکت به تازگی امکان تزریق میکروب های مهندسی شده را در عمق صخره های فضای مورد بررسی قرار داد تا بتواند در کوتاه ترین زمان و با شیوه های مؤثر، فرایند استخراج از آنها را آغاز نماید.

ژوزف گریس در همکاری با شرکت صنایع اعماق فضا در این باره می گوید: طبق ایده ی استفاده از میکروب ها، می توان مقدار زیادی از منابع طبیعی موجود در سیارک ها که قبلا توسط میکروب ها مورد پردازش قرار گرفته است را بهره برداری نمود. او مدت زمانی که برای تاثیر گذاری میکروب ها در فضا وسیارک در نظر گرفته است، چیزی حدود ۱۰ الی ۲۰ سال می باشد.

تمام دانشمندانی که روی این ایده کار می کنند، در نظر دارند کاوشگر کوچکی را به فضا پرتاب کنند و شرکت صنایع اعماق فضا در حال ساخت آن می باشد.نام این کاوشگر Mothership است و راهی سیارکی در اطراف زمین خواهدشد. قرار است این کاوشگر چندین ریز بسته که CubeSats نام دارد به فضابرده و با رساندن خود به سیاره ی مورد نظر و بعد از انجام دادن حفاری های اولیه، مایه ی حاوی میکروب های مهندسی شده را وارد سیارک خواهد کرد. 

این میکروب ها به گونه ای طراحی شده اند که هنگام وارد شدن به سیاره،تمام ترکیبات ارزشمند آن را خرد کرده و شرایط را برای استخراج در سالهای آینده و همچنین انتقال مواد به زمین فراهم می کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام. خسته نباشید بسیار ممنونم از مطالب مفیدی که گذاشتید
    به نظر من خیلی عالی و جالب بود

    1. سلام نظر لطفتونه ممنونم که نظرتونو گفتید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *