بهترین اسمارت‌فون زیر ۱/۵ میلیون تومان کدام است؟

بهترین اسمارت‌فون زیر ۱/۵ میلیون تومان کدام است؟
  • 1393/11/26
  • مهرداد فراهانی
  • 3

بسیاری از افراد دوست ندارند مبالغ زیادی بابت خرید اسمارت‌فون بپردازند، از طرفی هم می خواهند یک اسمارت‌فون با امکانات بالا داشته باشند. به این ترتیب باید یک اسمارت‌فون میان رده انتخاب کنند. خب ما هم تصمیم گرفتیم با انجام یک مقایسه بین اسمارت‌فون های میان رده مطرح در انتخاب بهترین اسمارت‌فون به آن ها کمک کنیم. قبل از هر چیز باید بگویم ما از بین اسمارت فون هایی که در بازه قیمتی ۱ تا ۱/۵ میلیون تومان هستند این بررسی را انجام داده ایم که صفحه نمایش ۵ اینچی یا کوچکتر دارند (راحتی در حمل) و دوربین اصلی آن ها حداقل ۱۲ مگاپیکسل می باشد. و در سال ۲۰۱۴ به بعد معرفی شده باشند. مواردی که ما در این مقایسه ها در نظر گرفتیم شامل کیفیت صفحه نمایش، ابعاد و وزن، دوربین اصلی، پردازنده، رم و ویژگی های خاص هر گوشی می باشد.

با توجه به ویژگی هایی که ذکر کردیم تنها ۴ گذینه وجود دارد که لایق این لقب می باشند. این اسمارت‌فون ها شامل اکسپریا Z3 کامپکت، اچ‌تی‌سی One E8، سامسونگ گلکسی A5، هوآوی Honor 6 می باشند. خب بریم سراغ بررسی مشخصات این گوشی ها:

اکسپریا Z3 کامپکت

z3-1_0

اولین اسمارت فونی که بررسی می کنیم اکسپریا Z3 کامپکت است. سونی در سپتامبر 2014 از این گوشی پرده برداری کرد. این اسمارت فون صفحه‌نمایشی ۴.۶ اینچی با رزولوشن 720p و تراکم پیکسل ۳۱۹ با قابلیت به نمایش درآوردن ۱۶ میلیون رنگ را دارد. که در بین رقبای هم رده اش رتبه سوم را از این نظر دارد. ابعاد این گوشی 127.3 طول در64.9 عرض و با ضخامت 8.6 میلیمتر می باشد که از رقبای هم رده خود جمع و جورتر و خوش دست تر می باشد. وزن 129 گرمی آن رتبه دوم را در این لیست یعنی بعد از گلکسی A5 دارد.

سونی از سنسور ۲۰.۷ مگاپیکسلی ساخت خود در این اسمارت فون بهره برده است که البته در سری Z3 شاهد بهبودهای در آن هستیم. دوربین Z3 کامپکت با پشتیبانی از ایزو ۱۲۸۰۰، بالاترین حد ایزو را بین تمامی گوشی‌های هوشمندی که تا به حال عرضه شده‌اند ارائه می‌کند چه برسد به اسمارت فون های میان رده. یک پردازشگر ۴ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۰۱- ۲.۵ گیگاهرتزی و ۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی رم برای این گوشی در نظر گرفته شده که رتبه اول را البته در کنار HTC One E8 دارد. بدنه با کیفیت و مقاوم Z3 کامپکت با داشتن گواهینامه‌ی IP 65/68 که ضد آب و ضد گرد و غبار بودن محصول را نشان می‌دهد، کامل می‌شود. با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند به مدت زمان ۳۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متری آب، از گوشی استفاده کند و با دوربین گوشی در زیر آب عکاسی یا فیلم‌برداری کند از این نظر تنها اسمارت‌فون میان رده ای است که این ویژگی را دارد.

اکسپریا Z3 کامپکت از سیستم عامل اندروید کیت‌کت ۴.۴.۴ بهره می برد. قیمت در بازار حدود ۱/۳۵ تا ۱/۵ میلیون تومان.

اچ‌تی‌سی One E8

HTC-One-E8

اچ‌تی‌سی در ژوئن 2014 این اسمارت فون را با صفحه نمایش بزرگ ۵ اینچی و رزولوشن صفحه‌ی ۱۹۲۰در۱۰۸۰ و تراکم پیکسل در حدود ۴۴۱ معرفی کرد که آن را بعد از هوآوی Honor 6 در رتبه دوم هم رده هایش قرار داد. ابعاد آن هم 146.4در 70.7 در 9.9 میلیمتر میباشد که بزرگترین اسمارت فون این لیست است که طبیعتا وزن ۱۴۵ گرمی آن هم باعث شد عنوان سنگینترین اسمارت‌فون در این بین را کسب کند.

E8 دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و فلش LED می‌باشد که از این نظر بعد از اکسپریا Z3 کامپکت و هم رده دو گوشی دیگر قرار دارد. پردازنده ای که در این گوشی استفاده شده دقیقا همان پردازنده اکسپریا Z3 کامپکت یعنی پردازشگر ۴ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۰۱ که  ۲.۵ گیگاهرتزی و ۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی رم است که رتبه اول را دارد.

اچ‌تی‌سی One E8 از سیستم عامل اندروید کیت‌کت ۴.۴.۲ بهره می برد. قیمت در بازار حدود ۱/۱۵ تا ۱/۵ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A5

galaxy-a3

سامسونگ در دسامبر 2014 گلکسی A5 را به عنوان جانشین گلکسی آلفا معرفی کرد. این اسمارت فون صفحه نمایشی ۵ اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولیشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۲۹۴ عرضه شده که رتبه چهارم را برایش رقم زد. ابعاد این گوشی 139.3 طول در69.7 عرض و ضخامت 6.7 میلیمتر می باشد که به لطف بدنه فلزی نازک ترین و سبک‌ترین (۱۲۳ گرم) اسمارت‌فون این رده است و از نظر خوش دستی رتبه دوم را دارد.

سامسونگ در گلکسی A5 از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و فلش LED استفاده کرده که این گوشی را از این نظر هم رده ی اچ‌تی‌سی One E8 و هوآوی Honor 6 قرار می دهد. با داشتن پردازنده‌ی ۲ هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتزی به همراه ۱.۲ گیگابایت حافظه‌ی رم این گوشی به نظر ضعیف‌تر از رقبا می باشد و این گوشی را در رتبه ۴ قرار داده است.

نقطه فوت این اسمارت‌فون داشتن بدنه فلزی می باشد که حس خوبی را به کاربر منتقل می کند.

سامسونگ گلکسی A5 از سیستم عامل اندروید کیت‌کت ۴.۴.۴ بهره می برد. قیمت حدود ۱/۱۵ تا ۱/۳۴ میلیون تومان

هوآوی Honor 6

Huawei-Honor-6

هوآوی Honor 6 در آگوست ۲۰۱۴ عرضه شد. صفحه نمایش 5.0 اینچی که دارای رزولوشن 1920×1080 و تراکم پیکسل ۴۴۵ و قابلیت نمایش 16 میلیون  کافیست تا این گوشی را از این نظر در رتبه اول قرار دهد. این گوشی 139.6 طول، 69.7 عرض و 7.5 میلیمتر قطر دارد درست است که تقریبا اندازه گلکسی A5 است اما به دلیل قطر بیشتر رتبه پایین‌تر یعنی سوم خوش‌دست بودن را دارد.

Honor 6 هم از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با همان مشخصات دوربین سامسونگ گلکسی A5 و اچ‌تی‌سی One E8 بهره برده است. پردازنده آن هم از نوع ۴ هسته ای ۱.۷ گیگاهرتزی به همراه رم ۳ گیگابایتی می باشد که از نظر رم نسبت به رقبا سرتر است اما پردازنده آن از اچ‌تی‌سی One E8 و اکسپریا Z3 کامپکت ضعیف‌تر می باشد.

هوآوی Honor 6 از سیستم عامل اندروید کیت‌کت ۴.۴.۲ بهره می برد. قیمت حدود ۱ تا ۱/۱ میلیون تومان

جدول مقایسه مشخصات:

Screen Shot 2015-02-14 at 10.30.47 PM copy

بهترین اسمارت‌فون

انتخاب با شماست. ما گذینه های مناسب را خدمت شما معرفی کردیم حال نوبت شماست که با توجه به نیازی که دارید بهترین اسمارت‌فون را انتخاب کنید. اگر داشتن دوربین خوب و یا سخت افزار قوی و ضد آب بودن برایتان مهم است به سراغ اکسپریا Z3 کامپکت بروید. اگر هم داشتن یک صفحه نمایش خوب برایتان مهم است از بین هوآوی Honor 6 و اچ‌تی‌سی One E8 یکی را انتخاب کنید. اما کسانی که دنبال گوشی زیبا و هنرمندانه هستند گلکسی A5 و اچ‌تی‌سی One E8 گذینه های مناسبی هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. اگر سری به برند های چینی بزنید،‌گزینه های بیشتری برای خرید خواهید داشت،‌ گوشی هایی مثل Meizu MX4 یا Xiaomi MI4

  2. پس سامسونگ آلفا چی میشه هم قیمتش زیر یک و پونصده هم امکاناتش خوبه بهتر از A5 هم هست

    1. سامسونگ آلفا متاسفانه تولیدش متوقف شده! جایگذین آن هم گلکسی A5 شده.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *