فیسبوک اپلیکیشن تندرستی Moves را خریداری می کند

فیسبوک اپلیکیشن تندرستی Moves را خریداری می کند
  • 1393/11/26
  • علیرضا اصغری
  • 0

فیسبوک دوباره دست به جیب  شده است تا این باراین شبکه اجتماعی  یک اپلیکیشن رهگیری تندرستی را خریداری کند تا بتواند جایگاه خود در صنعت فناوری برای تندرستی را مستحکم نماید. این شبکه٬ شرکت ProtoGeo  که سازنده اپلیکیشن رهگیری تندرستی Moves است را خریداری نمود.

این اپلیکیشن از سنسور تعبیه شده در گوشی های هوشمند استفاده نموده تا فعالیت های روزانه فرد و میزان کالری مصرف شده را رهگیری نماید.

شرکت ProtoGeo در یک وبلاگ خبر این خرید را اعلام کرد ولی به جهت اطمینان دادن به کاربرانش گفت: «برای گروهی از شما که از اپلیکیشن Moves استفاده می نمایند٬ اعلام می گردد که این اپلیکیشن به عنوان یک نرم افزار مستقل به کار خود ادامه می دهد و هیچ برنامه ای جهت تغییر و یا اشتراک اطلاعات با فیسبوک وجود ندارد.»

بر طبق گزارشات٬ Moves تا کنون و درمجموع بیش از چهار میلیون بار برای گوشی های آیفون و اندرویدی دانلود شده است. این خرید به فیسبوک امکان دسترسی به بازار در حال رشد «رهگیری تندرستی» را می دهد٬‌ اگر چه به نظر می رسد که در ابتدا این شبکه اجتماعی بخواهد از اطلاعات Move   برای نیازهای تبلیغاتی خود بهره برداری نماید.

شرکت ProtoGeo تنها کمتر از ده کارمند دارد و به نظر میاید در مقایسه با خرید های اخیر با قیمت نسبتا پایین تری معامله شده باشد.

فیسبوک اخیرا لیست داراریی های خود را افزایش داده است که از آن جمله می توان به خرید اپلیکیشن پیام رسان WhatsApp  به ارزش یک و یک دهم میلیارد پوند و شرکت واقعیت مجازی  Occulus VR به ارزش یک و دو دهم میلیارد پوند اشاره نمود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *