هسته ای پنهان در دل هسته ی زمین کشف شد!

هسته ای پنهان در دل هسته ی زمین کشف شد!
  • 1393/11/26
  • فرشته سعیدی
  • 0

دانشمندان، موفق به کشف هسته ای پنهان در دل هسته ی زمین شدند که تا به حال اطلاعاتی در مورد آن نداشته اند.

به گزارش گویا آی تی، این کشف چنان مهم است که می تواند تحولی شگرف در علم زمین شناسی به وجود آورد.

تاکنون تصور میشد که زمین دارای پوسته، گوشته، هسته ی مذاب خارجی و هسته ی درونی آهن جامد می باشد. طبق تحقیقات انجام شده، دانشمندان متوجه شدند که هسته ی درونی زمین از ساختار درونی تشکیل شده است و می توان آن را هسته ای در دل هسته ی درونی به شمار آورد.

این بخش تازه کشف شده قطری به اندازه ی نصف هسته ی درونی دارد. تصور میشود بسیاری از رموز کشف نشده ی زمین در دل این هسته نهفته است.

محققان دانشگاه الینویز و دانشگاه نانجینگ چین توانستند با استفاده از فناوری مربوط به اندازه گیری قدرت زمین لرزه و با انجام تغییراتی به این اطلاعات مهم دست یابند.

در این پروژه، محققان سیگنال های امواج درونی تکان های اعماق زمین را گوش ندادند، بلکه به بررسی دقیق امواجی که بعد از وقوع زلزله اشکار می شوند، پرداختند.آنها امواجی که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ میلادی در زمین رخ داده بود را به طور دقیق آنالیز نمودند.

محققان با توجه به امواج و انعکاس های درون زمین توانستند دنیای اعماق زمین را ترسیم کنند.

در میان این اطلاعات آنچه که بیش از همه، محققان را به هیجان واداشته است، پیچیدگی ساختار هسته ی زمین نسبت به تصورات قبلی مربوط به آن می باشد.

با کمک بررسی داده های امواج کره ی زمین، می توان این احتمال را قطعی کرد که درون هسته ی شناخته شده ی کره ی زمین، هسته ای دیگر نهفته است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *