سنسور اندازه گیری میزان شاد بودن توسط Hitachi ساخته می شود

سنسور اندازه گیری میزان شاد بودن توسط Hitachi ساخته می شود
  • 1393/11/26
  • مجتبی
  • 0

کارمندان شادتر می تواند در محیط کاری کاراتر بوده و اثر بخشی بیشتری داشته باشند، اما از کجا می توان فهمید که کارمندان چقدر خوشحال هستند و آیا آنها این مورد را با صداقت به شما خواهند گفت؟ پس از اینکه چنین مسئله ای در ژاپن مورد توجه قرار گرفته شرکت تکنولوژیک Hitachi تصمیم گرفته تا یک سنسور پوشیدنی را تولید نماید که کارمندان با پوشیدنش می توانند میزان شاد بودن خود را به رئیس خود به صورت دقیق نشان دهند.

ابزار پوشیدنی یاد شده شامل تعدادی سنسور مختلف است که برای تشخیص و ثبت نشست، ایستادن، تکیه دادن به میز و مواردی از این قبیل بکار می آیند. این سنسورها همچنین می توانند حرف هایی که کارمندان می زنند را هم ثبت نمایند. یکی دیگر از سنسورهای موجود برای تشخیص میزان شادی افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس گفته شرکت سازنده این محصول، اعلام شده که بین حرکات مختلف یک فرد و میزان شاد بودنش رابطه ای وجود دارد که می توان به کمک آن حالت روحی شخص را به صورت کاملا دقیق اندازه گیری کرد. اگر بخواهیم این سوال را مستقیما از کارمندان بپرسیم قطعا خیلی از انها پاسخ صحیحی از وضعیت روحی و میزان شاد بودنشان به شما نخواهند داد.

داده های جمع آوری شده در نهایت به یک واحد نهایی تبدیلم ی شوند تا میزان شادی به کمک آن اندازه گیری شود. ایده اصلی این مجصول یافتن راه هایی است که می تواند بر افزایش میزان شادی کارکنان تاثیر مثبت بگذارد و به این ظریق کارایی و اثر بخشی آنها افزایش یابد. گفته می شود این دستگاه پوشیدنی در ماه آپریل سال میلادی جاری و با قیمت ۱۰۰ هزار ین ژاپن عرضه می گردد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *