چگونه محتوای آیتونز کامپیوتر خود را در آیفون و آیپد به اشتراک بگذاریم؟

چگونه محتوای آیتونز کامپیوتر خود را در آیفون و آیپد به اشتراک بگذاریم؟
  • 1393/11/26
  • مهرداد فراهانی
  • 0

فضای ذخیره سازی آیفون و آیپد مثل سایر اسمارت‌فون ها و تبلت ها محدود تر از لپتاپ ها و کامپیوتر های رومیزی می باشد. چقدر خوب می شد که بتوان بدون انتقال ویدیو ها و موسیقی ها و دیگر محتوا های رسانه ای بتوان از آن ها به صورت مجازی و توسط اتصال وای‌فای در آیفون یا آیپد استفاده کرد. خب باید بگویم این کار شدنی است و شما می توانید تعداد زیادی از موسیقی و ویدئو هایی که بر روی کامپیوتر خود را نگه می دارید را بدون انتقال فایل به راحتی توسط iTunes library در آیفون و آیپد خود به اشتراک بگذارید. چرا که به احتمال زیاد لپتاپ شما دارای ظرفیت ذخیره سازی بزرگتری از آیفون یا آیپد شما می باشد.
به طور معمول این کار نسبتا دشوار به نظر میرسد اما این طور نیست. خبر خوب اینکه، از نظر فنی نیاز نیست لپتاپ یا کامپیوتر شما اپل باشد. شما با استفاده از نرم افزار iTunes می توانید اینکار را انجام دهید و محتوای خود را توسط iTunes library از کامپیوتر مبتنی بر ویندوز هم به اشتراک بگذارید.

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که صفحه اصلی اشتراک گذاری بر روی کامپیوتر شما، فعال شود. برای این کار، وارد آیتونز شوید و از روی منوی بالا به این آدرس بروید: “File -> Home sharing -> Turn on Home sharing”

ximg_54d90509a92ca.png.pagespeed.ic.BCngBmCrIY

سپس یک صفحه باز می شود که از شما اپل آی‌دی و رمز عبورتان را می پرسد. آن را تکمیل کنید.

ximg_54d9008f01bce.png.pagespeed.ic.w4mlqPH1bo

هنگامی که این کار به پایان رسید، شما پیغام زیر را دریافت می کنید. بر روی Done کلیک کنید.

ximg_54d923d4a05cc.png.pagespeed.ic.PWlKG0wxcg

خب ویژگی اشتراک گذاری در کامپیوتر شما راه اندازی شد حالا شما باید مطمئن شوید که اپل آی‌دی و شبکه Wi-Fi بکار گرفته شده در کامپیوتر و دستگاه های دیگرتان یکی هستند. برای چک کردن اپل آی‌دی در آیفون یا آیپد وارد تنظیمات شوید و گذینه iTunes & App Store در قسمت بالا اپل آی‌دی به کار گرفته شده در دستگاهتان را نشان می دهد.

ximg_54d937324fa60.jpg.pagespeed.ic.M7b-uReDHa

برای تغییر آن، به سادگی بر روی  “Apple ID”  کلیک و بر روی Sign Out کلیک کنید، سپس با اپل‌آیدی که به کامپیوترتان متصل است وارد شوید.

ximg_54da3c5610091.png.pagespeed.ic.t7YGYxB-FE

حالا، اپلیکیشن Music را بر روی آیپد یا آی فون خود باز کنید. بر روی گذینه More که در پایین قرار دارند کلیک کنید.

ximg_54da3d79e522b.png.pagespeed.ic.uKXcanu8tl

حالا در منوی More گذینه shared برای شما فعال شده است بر روی آن کلیک کنید.

ximg_54d9354878a43.png.pagespeed.ic.pdGKTQ8R5eحالا گذینه دوم که مربوط به کامپیوترتان است انتخاب کنید.

ximg_54d93560d3e9b.png.pagespeed.ic.cfCWmZVCm3

در حال حاضر، شما با بازگشت به صفحه اصلی Music و انتخاب دسته های (Artists, Songs, Albums)، از هر چیزی را که در حال حاضر بر روی کامپیوتر خود دارید میتوانید استفاده کنید.

ximg_54d93567d803a.png.pagespeed.ic.TMgl71BQOw

برای استفاده از محتوای ویدیویی هم ابتدا وارد اپلیکیشن Vidios در آیفون یا آیپد خود شوید و بر روی گذینه Shared در منوی پایین کلیک کرده و گذینه ای که مربوط به کامپیوترتان است را انتخاب کنید. حالا با بازگشت به بخش Movies تمامی ویدیو هایی که با آیتونز اجرا کردید را می توانید پلی کنید.

ویژگی Home Sharing بسیار کارآمد می باشد و امکان اشتراک گذاری آسان را برایتان فراهم می کند، اما متاسفانه، در هر زمانی که بخواهید نمی توانید از این موسیقی یا فیلم ها لذت ببرید یعنی حتما باید هر دو دستگاه به یک وای‌فای متصل باشند. البته تبادل اطلاعات توسط مودم وای‌فای به طور مستقیم بین کامپیوتر و دیوایس شما انجام می شود و از ترافیک اینترنت شما استفاده نمی شود. امیدوارم از آن لذت ببرید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *