هکرها بیش از یک میلیارد دلار ار بانک ها به سرقت بردند [گزارش]

هکرها بیش از یک میلیارد دلار ار بانک ها به سرقت بردند [گزارش]
  • 1393/11/27
  • مجتبی
  • 0

بیش از یک میلیارد دلار پول از ۱۰۰ بانک مختلف در سراسر جهان توسط گروهی از سارقان بین المللی اینترنتی در دو سال گذشته به سرقت رفته است. این خبر را شرکت امنیتی رایانه ای روسی کسپرسکی اعلام کرده.

گروه یاد شده که به Carbanak شهرت دارند روشی غیر معمولی برای ارتباط مستقیم به بانک ها دارند و در واقع به خود مشتریان کاری ندارند. آنها ایمیل ها را با دقت آماده می کنند تا برای کارمندان بانک ها یک نرم افزار مخرب را ارسال کند و همین نرم افزار اجازه دسترسی به شبکه های بانکی را به گروه هکری می دهد. آنها حتی به دوربین های داخلی بانک ها نیز دسترسی داشته اند.

کسپرسکی اعلام کرده که بررسی ویدئو ها به هکرها اجازه می داده که ببینید فرايند های بانکی چگونه انجام می شوند و سپس آنها می توانستند به راحتی در وقت معینی اقدام به انجام تراکنش ها نمایند. گروه مورد همیشه شخصی را در نهایت به عابربانک خودرپرداز بانک می فرستاده تا پول سرفت شده را از آن طریق دریافت نماید.

ساجای ویرمانی مدیر بخش جنایی اینترپل، گفته که آماده همکاری به کسپرسکی است تا حقیق چنین حملاتی را دقیقا شناسایی و جلو آنها را بگیرید. وی همچنین بیان داشته که حملات انجام شده این حقیقت را هم مشخص کرده اند که تولید کنندگان بخش های امنیتی دائما باید خود را بروز نمایند تا از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری شود.

شرکت روسی مورد بحث هم اعلام کرده که حاضر به همکاری با اینترپل و تمامی دولت هایی است که تحت حمله گروه هکری یاد شده قرار گرفته اند. بیشتر این بانک ها در کشورهایی مانند روسیه، اکراین، چین و ناحیه اروپا بوده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *