بنچمارک های عمر باتری اندروید 5.0 Lollipop

بنچمارک های عمر باتری اندروید 5.0 Lollipop
  • 1393/11/27
  • مهرداد فراهانی
  • 0

در این آزمون می‌خواهیم با استفاده از گوشی های سامسونگ گلکسی S5 (نسخه اسنپ‌دراگون ۸۰۱)، ال‌جی G3 (نسخه ۱۶ گیگابایتی با رم ۲)، اچ‌تی‌سی One M8 و نکسوس ۵ مصرف باتری نسخه ۵.۰ آبنبات چوبی اندروید را بررسی کنیم. هر چهار اسمارت‌فون به تازگی بروز رسانی آبنبات چوبی را دریافت کرده اند و حالت صرفه جویی هوشمند باطری در آن ها فعال می باشد.

رتبه استقامت

سامسونگ گلکسی S5 یک مقاومت بسیار خوب از خود نشان داد، رتبه استقامت این اسمارت‌فون با اندروید ۵ آبنبات چوبی ۱۱ ساعت بیشتر از اندروید ۴ است. عملکرد این گوشی در حالت آماده به کار هم به طور قابل توجهی بهبود یافته است. اچ‌تی‌سی One M8 هم یک افزایش مناسب و معقول 6 ساعته در رتبه استقامت خود داشت. ال‌جی G3 و نکسوس 5 هم به جای بهبود چند ساعت را از دست دادند.

Screen-Shot-2015-02-15-at-7.39.35-PM

زمان مکالمه

گلکسی S5 همچنین در مدت زمان مکالمه نیز بهبود عظیم نشان داد، پس از به روز رسانی 6 ساعت به طول عمر باتری این گوشی اضافه شد درحالی که صفحه نمایش این تلفن در طول آزمون تماس در حالت روشن قرار داشت، اما به نظر می رسد که آبنبات چوبی در مصرف باتری بهینه عمل می کند. اچ‌تی‌سی One M8 و نکسوس 5 راه دیگری را پیش گرفتند و در این مرحله هم حدود 6 ساعت زمان از دست دادند. ال‌جی LG G3 هم در اینجا بهبود نداشت ، اما زمان زیادی را از دست نداده است.

Screen-Shot-2015-02-15-at-7.50.22-PM

مرور وب

مرورگر وب برنامه بسیار پر قدرت‌تر از صفحه نمایش استفاده می کند و صفحات وب در چیپ ست به طور مداوم رندر می شوند که جای اندکی برای بهینه سازی قرار می دهد. با این حال، اچ‌تی‌سی One M8 توانست بیش از 3 ساعت ییشتر دوام آورد و رتبه اول گروه را در این زمینه به دست آورد. نتیجه بقیه هم مایوس کننده است.

Screen-Shot-2015-02-15-at-8.45.23-PM

پخش ویدیو

برنامه پخش کننده ویدئو قدرت کمتری دارد و بنابراین انتظار تغییر کمتری داریم. بنابراین گلکسی S5 زمان یکسانی در نسخه آبنبات چوبی و 4.4 کیت‌کت داشت. اچ‌تی‌سی One M8، ال‌جی G3 و نکسوس ۵ همگی یک ساعت از زمان پخش را از دست دادند.

Screen-Shot-2015-02-15-at-8.20.59-PM

جمع بندی

عمر باتری پس از به روز رسانی از 4.4 کیت‌کت به 5.0 آبنبات چوبی تغییرات متفاوتی دارد. سامسونگ گلکسی S5 به مدت زمان طولانی در تماس و همچنین در حالت آماده به کار دست پیدا می کند.

اچ‌تی‌سی One M8 یک افزایش عمر عظیم در زمان مرور وب تجربه کرد، و بهترین افزایش زمان در این زمینه را داشت. اما در آزمایش زمان مکالمه بیشترین زمان را از دست داد.

ال‌جی G3 نه تنها چیزی به دست نیاوردن بلکه زمان بیشتری از دست داد، نکسوس 5 بزرگترین زیان را در این بین دید، این گوشی 6 ساعت در بخش تماس و یک ساعت در پخش ویدئو از دست داد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *