با Google Earth زمین را در کف دستان تان احساس کنید!

با Google Earth زمین را در کف دستان تان احساس کنید!
  • 1393/11/27
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

شاید همه ما حتی یک بار هم که شده آرزو کرده باشیم ای کاش پرنده بودیم و همین الان میتوانستیم پر بکشیم و سر از فلان کشور یا فلان مکان تاریخی دربیاوریم بدون آنکه نیازی به ویزا و از این جور مسائل دست و پا گیر باشد. پرنده شدن آرزویی است که ممکن است هیچ گاه برآورده نشود ولی باید بگوییم نیازی به آن هم نیست چرا که دیگر با Google Earth میتوانید حتی سریعتر از یک پرنده و تنها با یک اشاره انگشت به گشت و گذار در دنیا بپردازید.

گوگل اخیرا نسخه جدیدی از Google Earth را برای سیستم های اندرویدی عرضه کرده که در آن علاوه بر بازنگری مدل سه بعدی زمین امکان دسترسی طبقه بندی شده به آخرین اطلاعات نقشه ای برنامه Google Maps نیز فراهم شده ضمن آنکه برنامه پشتیبانی بهتری از KML هم دارد. KML بخشی از XML است که برای مصورسازی اطلاعات نقشه های دو بعدی در محیط اینترنت به کار میرود. از آنجا که نسخه موبایل Google Earth امکانات کمتری نسبت به نسخه رومیزی آن دارد، توسعه آن نیز کار آسان تری است و به همین دلیل گوگل کار توسعه نسخه 8 برنامه را ابتدا برای سیستم های موبایلی و اختصاصا اندروید شروع کرده است.

 screenshot_10_q90

از جمله امکاناتی که به نسخه جدید Google Earth اضافه شده، نمایش نقشه ها با افکت های جوی است، قابلیتی که اگرچه در نسخه های قبلی این برنامه برای موبایل در نظر گرفته نشده اما مدتهاست در نسخه رومیزی آن لحاظ شده است. البته این قابلیت اشکالات خودش را هم دارد، مثلا هیچ گزینه ای برای غیرفعال کردن آن وجود ندارد و در صورت فعال بودن هم گویی یک رنگ خاکستری مات تمام نقشه را در بر گرفته که میتواند تا حدودی تمرکز کاربر را از بین ببرد. با این وجود با لحاظ شدن موتور جدیدی برای پردازش گرافیکی، تصاویر سه بعدی در نسخه 8 برنامه بسیار طبیعی تر به نظر میرسند. یکی از نکات قابل توجه در مورد این برنامه آن است که در صورت استفاده از GPS شما میتوانید موقعیت مکانی خود را روی نقشه دنیا تشخیص داده و با دسترسی به بانک اطلاعاتی وسیع برنامه کلیه خدمات شهری (پمپ بنزین ها، رستوران ها و …) نزدیک خود را پیدا کنید و آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. Google Earth با داشتن دهها هزار تصویر مختلف از شهرهای مختلف دنیا در نمای خیابانی در واقع امکان سفر مجازی شما به این مکان ها را فراهم میاورد.

screenshot_6_q90

در نسخه جدید Google Earth اطلاعات مربوط به جاده ها و مکان های دیدنی همگام با Google Maps به روز رسانی میشوند. ضمنا برچسب هایی که برای نام شهرها و دیگر مکان ها در نظر گرفته شده اند، همچنین نوع نمایش جاده ها روی نقشه به گونه ای است که کاربر بتواند تعامل بهتری با برنامه داشته باشد و کمتر احساس گیج شدن بکند. علاوه بر این برنامه میتواند اطلاعات مربوط به بسیاری از مکان ها را با ارتباط با بانک اطلاعاتی سایت ویکی پدیا در اختیار شما قرار دهد.

 screenshot_9_q90

اگر میخواهید سفری مجازی به دور دنیا داشته باشید یا اینکه سفری واقعی در پیش دارید و میخواهید قبل از سفر اطلاعات جامعی راجع به مقصد خود داشته باشید، Google Earth میتواند با تامین اطلاعات جامعی همچون نقشه راهها، مکان های دیدنی و از این قبیل و همچنین داشتن دهها هزار تصویر از نقاط مختلف دنیا در نمای نزدیک که به نمای خیابانی مشهور است، بهترین انتخاب شما باشد.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *