افتتاح مرکز فناوری گردشگری در تالش

افتتاح مرکز فناوری گردشگری در تالش
  • 1393/11/27
  • فرشته سعیدی
  • 0

درشهرستان تالش، مرکز فناوری گردشگری و صنایع وابسته ی آن به عنوان اولین مرکز رشد تخصصی در حوزه ی گردشگری کشور، افتتاح شد.

به گزارش گویا آی تی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی به نام مسعود سلطانی فر، در مراسم افتتاح مرکز فناور گردشگری و صنایع وابسته که با حضور معاون گردشگری کشور، در تالش برگزار شد، گفت: توسعه ی گردشگری به دلیل استفاده از فناوری نوین و راهکار های علمی می باشد و باید با تدوین راهکار های مناسب و برنامه ریزی برای جذب گردشگران تلاش کنیم.

رییس پارک ملی و فناوری گیلان، جناب آقای مجید متقی طلب، در مورد دستگاه های اجرایی اظهار داشت: با همکاری فرمانداری تالش و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، راه اندازی این مرکز رشد، میسر شد که از آغاز سال، پیگیری و هم اکنون شروع به کار کرده است.

او در خصوص جذب ایده گفت: این مرکز، اولین مرکز تخصصی در حوزه ی گردشگری عنوان گرفت که با حضور مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری شروع به کار کرد و توانست طبق آیین نامه های وزارت علوم، ۸۰ درصد از حمایت های این حوزه را به خود اختصاص دهد.

متقی طلب افزود: با توجه به نیاز های داخلی استان و با هماهنگی های انجام شده، شهر تالش، به دلیل برخورداری از ظرفیت بالای گردشگری به عنوان اولین مرکز رشد در حوزه ی گردشگری کشور محسوب خواهد شد. البته هم اکنون شرکت هایی در حوزه ی میراث فرهنگی و گردشگری در پارک ملی و فناوری گیلان مشغول به فعالیت اند که محصولات نمایشگاه خود را همزمان با برپایی این مرکز رشد، به نمایش گذاشته اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *