کشف نوعی RNA با تمایز در تکامل سلول هایش

کشف نوعی RNA با تمایز در تکامل سلول هایش
  • 1393/11/29
  • پوریا رستمی
  • 0

طبق آخرین اطلاعات موجود، در زمینه تکنولوژی پزشکی؛ محققان دانشگاه پزشکی کولورادو، موفق به کشف نوعی RNA  (یکی از سه مولکول ضروری برای رشد و زندگی انسان) چند میلیون سالی، با تمایز در تکامل نوع سلول هایش شدند.

این کشف توانایی ایجاد یک تغییر اساسی در طرز فکر دانشمندان به موضوع چگونگی به هم پیوستن دو عامل بزرگ زندگی انسان ها یعنی یوکاریوت ها و باکتری ها را؛ دارد.

محقق و دکتر پروفسور در زیست شیمی و ژنتیک مولکولی، جفری کیت؛ نویسنده مقاله این موضوع در نشریه Nature گفت: دانشمندان معتقدند این کشف میتواند باعث ایجاد یک تحول و آغاز گر گسترش علم پروئین شناسی و پیوند دو عامل یوکاریوت ها و باکتری ها باشد.    محققین فعال در این حوزه، در آزمایشگاه پروفسور کیفت (kieft)، نظریه ای را مطرح کردند که از این قرار است: سر منشاء مولکول های RNA  از یوکاریوت های ویروسی تابع باکتری ها بوده است، در کمال تعجب آن ها به این پی بردند که این نوع از مولکول ها، آغازگر شروع فعالیت یکی از روند های اصلی فعالیت بدن انسان یعنی ترکیب پروتئینی نیز هست.

“چیزی که ما موفق به کشف آن شدیم، پلیست به میلیون ها سال قبل، زمانی که شاهد شروع اختلاف تکاملی در موجودات زنده بودیم؛ ما هم اکنون به دنبال اکتشاف دلایلی برای سندیت این موضوع و مکانیزم های موجود در آن هستیم. رجوع به گفته های دکتر پروفسور جفری کیفت، که در کارنامه کاری خود حضور به عنوان محقق در موسسه پزشکی و تحقیقاتی هوارد هیوگز را نیز داراست”

یوکاریوت ها موجوداتی هستند زنده که میتوان به قارچ ها، گیاهان و حیوانات تشبیهشان کرد، که در مرکزیتشان حاوی سلول هایی به همراه قشاء و هسته هستند، ولی بر خلاف این، پروکاریوت ها مانند باکتری ها، فاقد سلول و در پی آن قشاء و هسته هستند.

در مقالاتی که پروفسور کیفت به همراه دوست خود پروفسور اریک جان از دپارتمان زیست شیمی و زیست شناسی مولکولی کلمبیا به اذهان عمومی ارائه شد، شاهد سورپرایزی با محوریت کشف نوعی RNA با قشاء پروتئینی و ترکیب یو کاریوت ها و باکتری ها بودیم.

نظر شما در این‌باره چیست؟ با ما در میان بگزارید…

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *