روزنگار ؛ حدف ۴ صفر از واحد پول ایران/ باز هم گلکسی اس ۶ و بیشتر

روزنگار ؛ حدف ۴ صفر از واحد پول ایران/ باز هم گلکسی اس ۶ و بیشتر
  • 1393/11/29
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

حذف چهار صفر از واحد پول ملی در دانشگاه امیر کبیر

۱۵۹۵۳۹۲ (۱)

طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه امیر کبیر، پژوهشگران طرحی را برای حذف ۴ صفر از واحد پول ملی ارائه دادند که این طرح هزینه بر نیست بلکه درآمدزا است. به گزارش گویا آی تی، مبتکر طرح، جناب دکتر حمیدرضا رمضی با اشاره به کاهش ارزش پول رایج کشور، گفت: در حال حاضر ارزش پول رایج کشور تا حدی کاهش یافته است که برای خرید یک نان سنگ، باید ۱۰هزار ریال پرداخت شود. از طرف دیگر ارزش ریال کشور در مقابل ارزهای خارجی تا حدی کاهش یافته است که یک پوند انگلیس برابر با ۵۳ هزار ریال می باشد. این امر علاوه بر اینکه به وجه بین المللی ایران آسیب رسانده، تاثیرات روانی منفی بر جامعه گذاشته است. این خبر را پیشنهاد می کنیم حتما بخوانید.

نینتندو ۵.۷ میلیون شخصیت آمیبو ارسال کرد (به همراه لیست پروفروش ترین ها)

Amiibo 1

نینتندو اعلام کرد که ۵.۷ میلیون عدد از عروسک های آمیبو(Amiibo) که مبنای ارتباطی NFC دارند به سراسر جهان ارسال شده است و جالب آنکه ٬‌این خبر نشان می دهد کدامیک از آنها در جهان محبوب ترین می باشد. البته در واقع کمی تفاوت  در مناطق مختلف وجود دارد٬‌ ولی در مجموع جهانی شخصیت Link عنوان پرفروش ترین را یدک می کشد به طوریکه رتبه اول در ژاپن٬ آمریکا و اروپا را نیز داراست. ماریو نیز مانع از دست یابی شخصیت پیشکسوت Zelda به یک موفقیتِ بزرگ و قرار گرفتن در صدر جدول در استرالیا شد. (رتبه دوم در آمریکا به ماریو و پس از آن به پیکاچو در مقام سوم رسید.)

سامسونگ با اشاره به Galaxy S6 اعلام کرد ۲۰۱۵ سال شارژ بی سیم است

Samsung-wirelesss-charging

“با اسمارت‌فون های آینده گلکسی، کاربران قادر خواهند بود به جهان بی سیم جدیدی دست پیدا کنند که پیش از این مانند آن را هرگز ندیده اند.” این پیام در جدیدترین پست رسمی وبلاگ سامسونگ برای ویژگی گوشی های بعدی سری گلکسی این شرکت مانند گلکسی S6 منتشر شده است. پس از تایید تکامل دوربین تلفن همراه گلکسی S6 در حال حاضر این شرکت توجه هوادارانش را به شارژر بیسیم جلب کرد است.

احتمال عرضه پردازنده ۶۴ بیتی Octacore جدید از سوی ال‌جی

LG_LOGO1

همانند سامسونگ، به نظر می رسد ال‌جی هم تصمیم به پایان دادن به اتکا بر شرکت های دیگر برای تامین پردازنده های تلفن همراه خود گرفته است. در سال گذشته ال‌جی چیپ‌ست NUCLUN را تولید کرد که در اسمارت فون G3 Screen استفاده می شد و تنها در کره جنوبی عرضه و مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال به دلیل پیشبینی اشتباه میزان فروش و تولید بیش از حد، چون چیپ‌ست های NUCLUN در دیگر محصولات قابل استفاده نبودند در نهایت باعث شکست این پروژه شد.

از ایده های فناورانه ی دانشجویان حمایت خواهدشد

۷۹۰۳۲۰

طبق گفته ی رئیس پارک علمی و فناوری دانشگاه تهران، در سال آینده با اعتباری نزدیک به ۱۰۰ میلیون ریال از ایده های دانشجویان حمایت خواهدشد. به گزارش گویا آی تی، محمدجعفر صدیق‌دامغانی‌زاده در نشست خبری امروز گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، کارکرد اصلی به گونه ای است که برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان زایشی یا رویشی، باید برنامه‌ریزی کنیم. همچنین گفت: هدف اصلی ما این است که ۱۰ درصد خروجی دانشجویان کارشناسی قبل از فارغ‌التحصیلی بتوانند شرکت دانش بنیان داشته باشند.

سرویس موسیقی گوگل اکنون بر روی آیپد

img_0242_story

اپلیکیشن Google Play Music با یک بروزرسانی بزرگ برای IOS همراه شد. در این آپدیت نهایتا پشتیبانی از آیپدهای اپل فراهم شده که این یعنی می توانید تجربه کاربری جدیدی را از نسخه آیفون یا نسخه تحت وب داتشته باشید. این بروزرسانی همچنین سبک طراحی متریال را هم به اپلیکیشن یاد شده در آیفون و آیپد آورده و در بخش آهنگ های در حال اجرا توضیحات اضافه در مورد موزیک در حال پخش را نشان می دهد. اگر بخواهیم خیلی سریع بیان کنیم، با این بروزرسانی در اپلیکیشن پلی موزیک گوگل، حالا کاربران پلتفرم اپل نیز می توانند تجربه ای شبیه به کاربران اندرویدی را داشته باشند. تمام گزینه ها و امکاناتی که برای هر آهنگ در اندروید وجود دارد حالا در آیپد شما نیز در دسترس است.

حذف ویژگی های کنترل سلامت از ساعت اپل به علت سنسورهای دمدمی مزاج

Apple Watch

شرکت اپل ظاهرا قصد داشت که ساعت های هوشمند خود را شدیدا بر پایه ویژگی های مبتنی بر کنترل سلامت متمرکز نماید، اما در میانه راه توسعه مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد. بنابر گزارش “وال استریت ژورنال”، این شرکت در ابتدا در رویای دستگاهی بود که بتواند ضربان قلب، فشار خون و میزان استرس را (بر مبنای تماس با پوست بدن) کنترل نماید. ولی متاسفانه سنسورها عملکرد قابل پذیرشی نداشتند که البته این موضوع خیلی، جای تعجب هم ندارد. زیرا بر اساس بررسی تعداد زیادی از گجت های پوشیدنی در گذشته، ضربان قلب توسط آنها منقطع و نامنظم کنترل می شد. مهندسین این شرکت پی بردند که دست های پر مو، پوست خشک و حتی میزان محکم بسته شدن ساعت به دست می تواند بر نتایج حاصله اثر گذارد که نهایتا آنها نیز نتوانستند در زمان لازم راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

در این لحظه با پایان یک سری دیگر از روزنگار در گویا آی تی رسیدیم و خلاصه مهمترین اخبار تکنولوژیک روز را مانند همیشه به اطلاعتان رساندیم. در ادامه نیز می توانید سایر مطالب منتشر شده امروز گویا آی تی را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *