۲ محقق ایرانی موفق به ساخت بانداژ های هوشمند می شوند

۲ محقق ایرانی موفق به ساخت بانداژ های هوشمند می شوند
  • 1393/11/30
  • فرشته سعیدی
  • 1

در آینده، به جای پانسمان کردن زخم از بانداژ هایی استفاده می شود که می تواند پزشکان را از میزان دارو و وضعیت زخم آگاه سازد.

به گزارش گویا آی تی، اگر زخم شدید و یا جراحات جدی باشد، بیمار باید به کلینک مراجعه کند تا درمان شود، درحالی که بیمارستان زنان و هاروارد و محققان دانشگاه بریگهام در حال کار بر روی بانداژهای هوشمندی هستند که تحول عظیمی در علم پزشکی است. سرپرست این پروژه، دکتر علی خادم حسینی می باشد.

این بانداژ های هوشمند از حسگر ها و داروهایی تشکیل شده است که می تواند در مورد درمان و بهبودی زخم یا رها کردن دارو طبق احتیاجات بدن، اطلاعات مفیدی دهد.

دکتر علی خادم حسینی در ارتباط با این پروژه افزود: ما در مرحله ی تولید و ساخت نمونه اولیه این بانداژ ها هستیم که از انعطاف پذیری خوبی برخوردارند. از دیگر کارکردهای این بانداژ هوشمند، می توان امکان استفاده از حسگر هایی برای شناسایی ورود باکتری، تنظیم میزان دریافت اکسیژن، کنترل دمای بدن، ضربان قلب و حرکات اشاره کرد.

بودجه ای که برای این پروژه در نظر گرفته شده، حدود دو میلیون دلار است و با همراهی تیم بیو مواد، مهندسان الکترونیک و بافت انجام می شود.

کاربرد این بانداژ; بهبود زخم دیابت، زخم بستر، سوختگی های شدید و … است. ساخت چنین بانداژی به غیر از کاهش تعداد دفعات مراجعه به دکتر، هزینه ها را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *