استاندارد HTTP/2 نهایی شد، هموار شدن راه برای یک وب سریعتر

استاندارد HTTP/2 نهایی شد، هموار شدن راه برای یک وب سریعتر
  • 1393/11/30
  • مهرداد فراهانی
  • 0

HTTP/2، اولین تغییر عمده در پروتکل انتقال داده های وب در ۱۶ سال، اخیر است که به طور رسمی توسط IESG (گروه رهبری مهندسی اینترنت) همراه با مشخصات HPACK تایید شده است اما هنوز باید کارهای زیادی بر روی آن انجام شود تا آن را به طور کاملا استاندارد درآید، با این وجود تایید این موضوع نشان دهنده یک گام مهم در این فرآیند است.

این خبر اوایل امروز در یک پست ارسال شده توسط مارک ناتینگهام، رئیس گروه کاری IETF HTTP اعلام شد. او گفت این استاندارد کامل شده است، و قبل از انتشار تنها  چند کار دیگر باید بر روی آن انجام شود که شامل اختصاص دادن اعداد RFC به HTTP/2 و HPACK، و برخی از فرآیندهای ویرایشی می باشد.

شما ممکن است از خود بپرسید که چرا HTTP/2 اینقدر مهم است. پاسخ بسیار ساده است: استاندارد جدید خیلی چیز ها را بهیود می بخشد که یکی از آن ها فن آوری های هسته وب است. HTTP/2 صفحه های وب را قادر خواهد ساخت تا سریعتر بارگذاری شوند و آن به صورت باینری به جای متنی عمل می کند که کارآمد تر و کمتر مستعد خطا است و به منظور بهبود عملکرد شبکه با استفاده از فشرده سازی هدر و فشار بر روی سرور به طور کامل تسهیم شده  است.

اینها فقط تعداد کمی از بهبود ها می باشد و اگر شما یک توسعه دهنده وب هستید می توانید در فایرفاکس و کروم، چند سرور دانلود را تست کنید. برای اینکار به اینجا بروید.

HTTP/2 بر پایه پروتکل SPDY / 2 گوگل است، که با همکاری افراد درگیر در پروژه آخرش توسعه داده است. گوگل قصد دارد استاندارد HTTP/2 را بر روی کروم پیاده کند و ما همچنین می دانیم که پروژه اسپارتان مایکروسافت نیز با استاندارد جدید ساخته شده را پشتیبانی می کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *