پردازنده NVIDIA Tegra X1 توانست امتیاز ۷۰ هزار را در بنچمارک Antutu به دست آورد

پردازنده NVIDIA Tegra X1 توانست امتیاز ۷۰ هزار را در بنچمارک Antutu به دست آورد
  • 1393/11/30
  • مجتبی
  • 0

همانطور که احتمالا می دانید شرکت انویدیا چندی پیش از سری جدید پردازنده های خود با نام Tegra X1 رونمایی کرد و حالا مشخص شده که این چیپست توانسته امتیاز ۷۴/۹۷۷ را در بنچمارک معتبر AnTuTu به دست آورد. امتیاز یاد شده بالاترین عددی است که تا کنون در ابزار بنچمارک محبوب مورد بحث تا به این لحظه مشاهده شده. هم اکنون بالارده ترین گوشی های جهان و قدرتمندترین آنها در این بنچمارک نهایتا امتیازی در حد ۵۰ هزار دارند.

پردازنده Nvidia Tegra X1 یک چیپست هشت هسته ای است که چهار هسته آن بر پایه معماری Cortex-A57 و چهارتای دیگر بر مبنای Cortex-A53 ساخته شده‌اند. همچنین این پردازنده از یک اتصال دهنده پرسرعت پردازشی داخلی سفارشی بهره می برد. در بخش گرافیک نیز این چیپ از جدیدترین نسل پردازنده های گرافیکی Maxwell  استفاده نموده که شامل ۲۵۶ هسته پردازشی است.

امتیاز عملکرد سه بعدی این چیپست ۲۱ هزار است که رقمی بسیار قابل توجه بشمار می آید. همانطور که در روز معرفی این تراشه در نمایشگاه CES بیان شد، چیپ جدید انویدیا نسبت به نسل قبلی یعنی Tegra K1 تا دوبرابر عملکرد و کارایی بالاتری دارد.

در کل، بظر می رسد که Tegra X1 در سال میلادی جاری و در بازار پردازنده های موبایلی بتواند یکه تازی نماید. اگر بخواهیم نگاهی به رقبای این تراشته بیاندازیم چیپ اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ را خواهیم داشت که در بنچمارک AnTuTu توانسته امتیاز ۶۰/۹۷۸ را کسب کند. قرار است تا انویدیا پردازنده Tegra X1 را در روز سوم ماه مارس سال میلادی جاری رونمایی کند. این شرکت اعلام نموده با چیپ جدیدش آینده بازی های گرافیکی موبایلی را بسیار ارتقا خواهد داد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *