روزنگار ؛ چیپ های جدید کوالکام برای میان رده ها/ موفقیت مهندس ایرانی و بیشتر

روزنگار ؛ چیپ های جدید کوالکام برای میان رده ها/ موفقیت مهندس ایرانی و بیشتر
  • 1393/11/30
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

کوالکام گروهی از چیپ های قدرتمند میان رده را معرفی کرد

۱۷۵۷۳۷۸۷۱

ممکن است فکر کنید فاصله زیادی بین چیپ های سری جدید خانواده اسنپدراگون ۴۰۰ و ۶۰۰ و هم خانواده های قدرتمند آنها باشد. مانند همیشه این پردازنده های جدید هم مجهز به ویژگی هایی بهتر و قدرتی بیشتر هستند. این سری جدید از پردازنده هایی مانند اسنپدراگون ۴۲۵ و ۴۱۵ که هشت هسته ای هستند، بالاتر بوده و همانند اسنپدراگون ۶۲۰ قادر به پخش ویدئوهای ۴k هم هستند. اگر می خواهید با چیپ های میان رده جدید کوالکام بیشتر آشنا گردید این مطلب را بخوانید.

اولین چاپگر فشرده سه‌بعدی دنیا با قابلیت اسکن اجسام معرفی شد

Blacksmith-Genesis

اولین چاپگر فشرده سه بعدی دنیا با قابلیت اسکن اجسام به صورت دیجیتالی، معرفی شد، این چاپگر در ماه مارس سال جاری به صورت محدود در ایالات متحده  و سپس در اقصی نقاط جهان عرضه خواهد شد. این دستگاه کارپسند، با کاربری بسیار ساده، برای افرادی که زیاد از علم سه بعدی و نرم افزار های وابسته به آن سر در نمی‌آورند ساخته شده، و به کاربران این امکان را میدهد که بدون داشتن اطلاعات آنچنانی ای در این زمینه به طراحی و تولید اشکال سه بعدی بپردازند، ولی چیزی که آن را متمایز نگه می‌دارد، قابلیت اسکن اجسام به صورت دیجیتالی و سه بعدیست، به این معنی که فرد پس از اسکن شیع مورد نظر، توانایی ویرایش آن را نیز پیدا میکند. برای آشنایی بیشتر با این چاپگر مطلب فوق را بخوانید.

ماموریت کشف ناشناخته های «اروپا» توسط یک مهندس ایرانی

۱۵۹۶۳۶۶

در آینده ی نه چندان دور، ناسا کاوشگر Clipper خود را که هدف آن کشف ناشناخته های «اروپا» است، به فضا پرتاب می کند. یکی از طراحان این مأموریت، مهندس بابک فردوسی می باشد. به گزارش گویا آی تی، “اروپا” قمر یخ زده ی مشتری نام دارد که برای دانشمندان بسیار مهم و ارزشمند می باشد و اینطور به نظر می رسد که احتمال زندگی در آن وجود دارد. ناسا به کمک ۳۰ میلیون دلاری که جهت گسترش برنامه ی کشف اروپا به دست می آورد، می تواند کاوشگر خود را به سمت آن پرتاب کند. مهندس بابک فردوسی که قبلا در ماموریت ربات کنجکاوی، مسئولیت مدیریت پرواز را به عهده داشت، اکنون طراح اصلی این پروژه است. برای آشنایی با کار غرور آمیز این مهندس ایرانی مطلب فوق را از دست ندهید.

استاندارد HTTP/2 نهایی شد، هموار شدن راه برای یک وب سریعتر

http_2_story

HTTP/2، اولین تغییر عمده در پروتکل انتقال داده های وب در ۱۶ سال، اخیر است که به طور رسمی توسط IESG (گروه رهبری مهندسی اینترنت) همراه با مشخصات HPACK تایید شده است اما هنوز باید کارهای زیادی بر روی آن انجام شود تا آن را به طور کاملا استاندارد درآید، با این وجود تایید این موضوع نشان دهنده یک گام مهم در این فرآیند است. این خبر اوایل امروز در یک پست ارسال شده توسط مارک ناتینگهام، رئیس گروه کاری IETF HTTP اعلام شد. او گفت این استاندارد کامل شده است، و قبل از انتشار تنها  چند کار دیگر باید بر روی آن انجام شود که شامل اختصاص دادن اعداد RFC به HTTP/2 و HPACK، و برخی از فرآیندهای ویرایشی می باشد. اگر دوست دارید بروزرسانی پروتکل HTTP را بیشتر بشناسید این مطلب را از دست ندهید.

پردازنده NVIDIA Tegra X1 توانست امتیاز ۷۰ هزار را در بنچمارک Antutu به دست آورد

gsmarena_001

همانطور که احتمالا می دانید شرکت انویدیا چندی پیش از سری جدید پردازنده های خود با نام Tegra X1 رونمایی کرد و حالا مشخص شده که این چیپست توانسته امتیاز ۷۴/۹۷۷ را در بنچمارک معتبر AnTuTu به دست آورد. امتیاز یاد شده بالاترین عددی است که تا کنون در ابزار بنچمارک محبوب مورد بحث تا به این لحظه مشاهده شده. هم اکنون بالارده ترین گوشی های جهان و قدرتمندترین آنها در این بنچمارک نهایتا امتیازی در حد ۵۰ هزار دارند. اگر علاقمند به دیدن نتایج جالب تستس این پردازنده هستید مطلب فوق را از دست ندهید.

استفاده از لیزر پرقدرت اشعه ایکس به عنوان مسکن درد

۱۳۰۹۰۳-lcls-new-equipment-laser-upgrades-during-downtime-1-990

دانشمندان اخیرا یک ساختبار پپتید دو عاملی را کشف کرده اند که به صورت مسکن عمل کرده و فرآیند تسکین درد را بدون اعتیاد به عامل خاصی ارائه می کند. داروهای مخدری مانند مورفین، با هدف قرار دادن گیرنده های mu باعث تسکین درد می گردند و اینکار را به صورت موثری انجام می دهد. در صورتی که از این نوع داروهای مخدر برای مدتی طولانی استفاده گردد، گیرنده ها نسبت به آن مقاوم و پایدارتر شده و همین عامل باعث اعتیاد به این موارد می گردد. برای آشنایی بیشتر با روش جدید تسکین درد یاد شده به این مطلب مراجعه نمایید.

اپل در حال کار بر روی یک باطری لیتیومی برای ماشین هوشمندش است

اپل در حال کار بر روی یک باطری لیتیومی برای ماشین هوشمندش است

به گزارش گویا آی تی، به نقل از engadget.com؛ آیا در قبل خبر هوشمند سازی یک خودرو اتوموبیل توسط اپل را شنیده اید؟ بنا به جدید ترین گزارشات، در حال حاضر اپل توسط یک تیم کامل متخصصین در حال کار بر روی یک خودروی اوتوموبیل است، ولی این که اپل در این راه از چه شرکت هایی کمک گرفته یا با آن ها همکاری میکند، سوالیست که در ذهن بسیاری از مردم و دوستداران تکنولوژی نقش بسته است. حال با توجه به اطلاعات موجود، این شرکت برای ساخت باطری الکترونیکی ماشین هوشمند خود، با مهندس های شرکت A123 Systems (در رقابت با خودش!) همکاری کرده، و با توجه به گفته های کارمندانش، اپل از این همکاری به دلیل افراد بسیار متخصص، بسیار خورسند است.

در این لحظه با پایان یک سری دیگر از روزنگار در گویا آی تی رسیدیم و خلاصه مهمترین اخبار تکنولوژیک روز را مانند همیشه به اطلاعتان رساندیم. در ادامه نیز می توانید سایر مطالب منتشر شده امروز گویا آی تی را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *