آیا شاهد نصب نرم افزار های تبلیغاتی برو روی لپ تاپ های لنوو توسط خود این شرکت هستیم؟

آیا شاهد نصب نرم افزار های تبلیغاتی برو روی لپ تاپ های لنوو توسط خود این شرکت هستیم؟
  • 1393/12/1
  • پوریا رستمی
  • 0

آیا، در چند روز اخیر، لپ تاپ لنوو جدیدی خریده اید؟ خوب، این شبیه به خرید یک دستگاه آغشته به ویروس ها و بد افزار های تبلیغاتیست! طبق اطلاعات منتشر شده، کاربران انجمن های رسمی لنوو طی جدید ترین کار خود، اقدام به تحقیقاتی در این مورد کرده اند، که متاسفانه بیش از نیمی از نتیجه به دست آمده، حاکی از نصب نرم افزار ها و بد افزاری های تبلیغاتی بر روی این لپ تاپ ها به دست خود لنوو هستند. علاوه بر این بسیاری از وبسایت های معتبر و فعال در زمینه تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباط، مانند blue book و jet blue گزارشاتی را در این مورد منتشر کرده اند، که در نهایت نتیجه چیزی جز صدق این اطلاعات نبود. ولی این تنها مشکل نیست، بلکه یکی از کارشناسان فیسبوک، آقای مایک شاور، طی جدید ترین اقدام خود به بررسی اپلیکیشن superfish پرداخت، که نتیجه این بررسی نیز آنطور که باید خوب نبود، چون به گزارش مایک، و اطلاعات و شواهد موجود، این نرم افزار در بسیاری از سخت افزار های لننو علاوه بر لپ تاپ ها نصب شده است!

پست های موجود در انجمن های رسمی لنوو به شرح زیر هستند:

این یک مشکل است…

” کن وایت با نام کاربری kennwhite در نوزدهم فبریه “

متاسفانه ما شاهد، نصب بد افزار تبلیغاتی superfish توسط لنوو در لپ های خودش بودیم، و طی اقداماتی در ماه گزشته لنوو به صراحت اعلام کرد، این نرم افزار ها به صورت کامل از دستگاه های الکترونیکی این شرکت حضو شده اند، ولی بر خلاف گفته های این شرکت هم اکنون باز هم شاهد وجود مقبول superfish در سخت افزار های ساخته شده به دست این شرکت هستیم…

آپدیت جدید پست…

با توجه به شواهد (پاپ آپ های ناگهانی، بنر های تبلیغاتی و…) لنوو به صراحت اعلام کرد این نرم افزار را از سیستم های خود پاک کرده است، ولی با عرضه نسخه جدیدی این نرم افزار ما شاهد حضور دوباره آن در میان این ابزار الکترونیکی بودیم، ما از لنوو خواستار عرضه یک آپدیت جدید برای رفع این مشکلات هستیم.

برای از بین بردن نرم افزار خاطی به غیر از راهکاری های شرکت ارائه دهنده سخت افزار موجود، هیچ راهی وجود ندارد، این نرم افزار به صورت بسیار هوشمند عمل میکند، به این معنی که با آنالیز مطالب و عکس های موجود در هر پیج، موضوع اصلی را پیدا و تبلیغات های مرتبط با آن را با نمایش در می آورد، از سوی دیگر ما شاهد گسترش این تبلیعات در نقاط مختلف هستیم، به طوری که در ابزار های جسنجوی بزرگی چون گوگل نیز، شاهد این عمر بودیم.

این انیمیشن به صورت ۱۰۰ درصد، از روش الگوریتمی برای آنالیز عکس ها و مطالب موجود در سایت ها، بهره میبرد، علاوه بر این بالغ بر ۷۵ هزار تبلیغ فعال در این نرم افزار موجود است، که در بین این تبلیغات شاهد حضور شرکت های معروف نیز بودیم.

این نرم افزار فقط و فقط به صورت الگوریتمی و بررسی کانتنت ها کار میکند، به این منظور که اگر اطلاعات موجود در آن را بررسی کنید، متوجه نبود هیچ اطلاعاتی از اصل مطلب خواهید شد.

لنوو با نصب این نرم افزار، به همگان نشان داد هیچ ترسی را در دل خود راه نداده و از بی باکی بسیاری بهره میبرد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا این کار تاثیری بر طرز فکر علاقه مندان این شرکت، نسبت به خود این شرکت میگزارد؟ لطفا نظرات خود را با ما در میام بگزاید…

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *