روزنگار ؛‌ تفاوت BIOS و Firmware/ ایجاد قطب فناوری در دانشگاه امیرکبیر و بیشتر

روزنگار ؛‌ تفاوت BIOS و Firmware/ ایجاد قطب فناوری در دانشگاه امیرکبیر و بیشتر
  • 1393/12/1
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

۲۰ بانک و موسسه مالی دیگر به لیست بانک های “اپل پی” اظافه شد

apple-pay-820x420

اپل پی سرویس جالبی است که اجازه می دهد تا مصرف کنندگان کارت های اعتباری خود را در داخل آیفونشان حمل کنند و با استفاده از این سرویس در واقع بدون نیاز به بیرون بکشد یک کارت اعتباری فیزیکی میتوان خرید کرد. تاکنون، واکنش خوبی از طرف مصرف کننده ها، بانک ها و موسسات اعتباری که از این سرویس استفاده می کنند نشان داده شده است. اکنون اپل اعلام کرده است که اپل پی به تازگی ۲۰ بانک و موسسه ی اعتباری دیگر به لیست بانک های پشتیبان این سیستم می افزاید.

سامسونگ سامانه لوپ پی را از آن خود کرد

looppay-fob-ps

پس از اینکه گوگل به فکر ساخت یک سامانه پرداخت افتاد حال نوبت به سامسونگ است که در این راه قدم بگذارد. در دسامبر سال ۲۰۱۴، شایعاتی مبنی بر به توافق رسیدن بنیانگذاران سامانه Loop Pay با سامسونگ برای خرید این سامانه، منتشر شد و حالا با انتشار بیانیه ویل گریلین مدیر عامل لوپ پی متمئن شدیم که در واقع سامسونگ قصد داشته با این کار همانند اپل پی سامانه پرداخت اختصاصی خود را راه اندازی کند.

با Disa تمام سرویس های پیامرسان خود را یکجا داشته باشید!

disa

سرویس های پیامرسان مانند واتزاپ، مسنجر فیسبوک و دیگر اپلیکیشن های چت را استفاده می کنید؟ ممکن است برخی دوستانتان فقط در فیسبوک باشند و برخی دیگر پیامهایشان را از طریق واتزاپ برایتان ارسال کنند. حالا اپلیکیشن جدید با نام Disa به بازار موبایل ها عرضه شده که البته فعلا به صورت آزمایشی فعالیت می کند و در حال بررسی کارکرد خود است. اساسا اپلیکیشن یاد شده شما را قادر می سازد تا تمامی سرویس های چت و گفتگوی خود را در یک مکان داشته باشید. در حال حاضر سرویس های فیسبوک و پیام های متنی در Disa پشتیبانی می شوند و همچنین می توانید از سرویس واتزاپ هم در کنار این موارد استفاده کنید. اپلیکیشن مورد بحث قرار است به زودی برای پلتفرم iOS نیز عرضه شود.

تلاش دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد قطب فناوری

۷۲۰۵۲۹

به گزارش گویا آی تی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر جناب آقای احمد معتمدی با اشاره به تشکیل قطب فناوری آب و محیط زیست، گفت: باتوجه به ظرفیت ۱۶ دانشکده، ۳۴ پژوهشکده و وجود۱۴ هزار دانشجو، لازم است تلاش جدی جهت رفع مشکلات کشور انجام گیرد. وی ضمن مدیریت برنامه های این دانشگاه افزود: بیشتر دانشگاه های معتبر دنیا در این زمینه فعالیت می کنند به طوری که بتوانند در جهت نقش آفرینی و تولید ثروت در عرصه ی اقتصاد برنامه ریزی کنند. همچنین اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیر کبیر به دلیل برخورداری از ۱۶ دانشکده می تواند در عرصه های مختلف فناوری خدماتی، برای رفع نیاز های کشور تلاش کند.

HTC می گوید “چیزی بزرگ” در حال آمدن است، آیا منظور معرفی One life است؟

Print

پیشتر در گویا آیتی خواندید که احتمالا پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی به جای One M9 با نام One life عرضه می شود. و حالا تنها چند روز پس از این که اچ‌تی‌سی انگلستان تایید کرد که اچ‌تی‌سی One جدید در تاریخ ۱ مارس پرده برداری خواهد شد، اچ‌تی‌سی ایالات متحده آمریکا ورود “یک چیز عظیم” به میدان وعده داده است.

اپل می خواهد از سال ۲۰۲۰ وارد صنعت خودرو سازی شود

apple-imove-concept-car-by-liviu-tudoran-01

بلومبرگ گزارش کرده که شرکت اپل، به صورت کاملا محرمانه درحال کار بر روی طراحی خودروی الکتریکی است که قرار در سال ۲۰۲۰ آن را معرفی کند. خودروسازان به طور معمول بین پنج تا هفت سال برای طراحی و توسعه یک خودرو جدید زمان می گذارند اپل هم تصمیم دارد تا ۵ سال زمان برای این پروژه در نظر بگیرد. این پروژه به هدف ورود به عرصه خودروسازی و رقابت با شرکت های با تجربه مانند تسلا موتورز، می باشد. جالب است بدانید که تسلا می خواهد در سال ۲۰۱۷ یک خودرو الکتریکی معرفی کند که ۳۲۰ کیلومتر مسافت را با یکبار شارژ می پیماید و قیمت آن هم کمتر از ۴۰ هزار دلار می باشد. پس تا سال ۲۰۲۰ احتمالا تسلا این بازار را رهبری می کند.

روزنگار امروز هم در این ساعت به پایان رسید و خلاصه مهمترین اخبار فناوری روز منتشر شده در گویا آی تی را خدمتتان ارائه کردیم. در زیر می توانید لنیک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *