آموزش آپلود خودکار تصاویر از طریق دوربین‌های دیجیتالی

آموزش آپلود خودکار تصاویر از طریق دوربین‌های دیجیتالی
  • 1393/12/2
  • مرتضی بیاتی
  • 0

امروزه استفاده از گوشی های هوشمند به عنوان دوربین عکاسی بسیار رایج است. با این حال اگر شما از یک دوربین DSLR یا کامپکت برای عکاسی استفاده می کنید، راه هایی وجود دارد که به وسیله آنها می توانید عکس های خود را به‌صورت خودکار مانند گوشی های همراه بروی اینترنت آپلود کنید.

بسیاری از شرکت ها برای حل این مشکل “دوربین های هوشمند” را معرفی کرده اند، ولی برای انجام این کار شما نیاز به دوربین های دیجیتال دارای صفحه لمسی و یا وای فای داخلی ندارید.

آپلود خودکار تصاویر از طریق رایانه

ممکن است دوربین دیجیتال شما وای فای داخلی و یا قابلیت استفاده از سیم کارت را نداشته باشد، در آن صورت شما می بایست از یک سخت افزار دیگر برای آپلود خودکار تصاویر کمک بگیرید.

شما می توانید از طریق یک کابل USB و یا وارد کرد SD کارت دوربین داخل رایانه، کاری کنید که به‌صورت خودکار تصاویر داخل گوشی آپلود شوند.

با قابلیت موجود در Dropbox به‌راحتی می توانید این کار را انجام دهید. اگر برنامه Dropbox را در رایانه خود دارید، به محض وصل کردن گوشی دیجیتال به رایانه خود و یا وارد کردن SD کارت، متن “Camera Upload” را مشاهده می کنید. Dropbox می تواند به‌صورت خودکار در زمان وصل کردن گوشی و یا SD کارت به رایانه، آخرین تصاویر شما را انتقال دهد و در کنار فایل های دیگر آنها را ذخیره کند.

ximg_54da72a673ed7.png.pagespeed.ic.xaVhLJ6h8q

برای آپلود تصاویر در Google+ می توانید از برنامه Google+ Auto Backup کمک بگیرید. این نرم افزار برای هردو سیستم عامل Windows و Mac قابل دریافت می باشد. اگر از ویندوز ۸٫۱ استفاده می کنید می توانید از قابلیت OneDrive برای آپلود عکس ها استفاده کنید.

اگر عکس های خود را درون پوشه Camera Roll کپی کنید، با وصل کردن دوربین یا SD کارت به رایانه، آنها به‌صورت خودکار درون OneDrive آپلود می شوند. برنامه جدید Photos سیستم عامل مک نیز به شما اجازه می دهد که عکس های خود را درون کتابخانه تصاویر iCloud آپلود کنید.

البته این برنامه این قابلیت را دارد که در صورت تمایل بتوانید تصاویر خود را بروی دیگر سرویس های ابری نیز آپلود کنید.

img_54da6f24ec731

SD کارت های دارای وای فای

با خریدن یک SD کارت دارای وای فای می توانید قابلیت همگام سازی و آپلود از طریق وایرلس را به دوربین دیجیتال معمولی خود اضافه کنید. البته که این SD کارت ها نسبت به مموری های معمولی گران‌تر هستند.

همراه این SD کارت ها به‌جز فضای ذخیره سازی، چیپست وای فای و نرم افزار مخصوص به آن نیز وجود دارد. این SD کارت ها به دوربین های فاقد وایرلس، قابلیت استفاده از وای فای را اضافه می کنند که توسط آن می شود به‌صورت خودکار عکس ها را بروی سرویس های ابری آپلود و یا بروی رایانه های نزدیک به آن، بدون نیاز به سیم ذخیره کرد.

img_54da6df2a745f

معروف‌ترین SD کارت دارای وای فای که ممکن است اسم آن را شنیده باشید، EyeFi است. البته با کمی جستجو در سایت آمازون ممکن است SD کارت های دارای وای فای متعلق به شرکت های دیگر مانند Toshiba و Transcend را نیز بیابید.

برخلاف SD کارت های معمولی، در خرید این نوع SD کارت ها می بایست به نرم افزار و قابلیت های ارائه شده همراه با آن توجه کنید و متناسب با نیاز خود SD یکی از آنها را انتخاب کنید.

دوربین های هوشمند دارای وای فای

فارغ از تمام این صحبت ها می توانید دوربینی بخرید که دارای وای فای داخلی باشد. اگر داخل سایت آمازون جستجو کنید دوربین های مختلفی با قابلیت وای فای را خواهید یافت. البته توجه داشته باشد که نیاز نیست برای خریدن دوربینی با این قابلیت به دنبال دستگاهی گران قیمت و دارای صفحه ی لمسی بگردید. اگر جستجو کنید می توانید دوربین هایی را بیابید که اگرچه قیمت ارزانی دارند ولی دارای وای فای داخلی هستند.

به هرحال، درست است که یکی از ویژگی های خوب گوشی های هوشمند آپلود خودکار تصاویر می باشد ولی با مطالبی که در بالا ذکر شد شما می توانید این ویژگی را به دوبین عکاسی خود اضافه کنید و از قابلیت هایی مانند زوم اپتیکال نیز بهره ببرید — قابلیتی که خیلی از گوشی های هوشمند از آن بی‌بهره‌اند.

لطفا نظرات خود را در رابطه با این مقاله با ما و خوانندگان گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *