با Photoshop Express فتوشاپ را به گوشی اندرویدی خود بیاورید

با Photoshop Express فتوشاپ را به گوشی اندرویدی خود بیاورید
  • 1393/12/3
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

شرکت ادوب از برند فتوشاپ برای انواع و اقسام برنامه های ویرایشگر عکس خود در طیف وسیعی از سیستم های عامل استفاده کرده است. فتوشاپ اکسپرس در واقع نسخه ای از فتوشاپ است که ادوب برای سیستم های اندرویدی به رایگان عرضه نموده است. این برنامه که رابط کاربری آن بسیار شبیه به ویندوز ۸ است برخی از ابزارهای ویرایش عکس نسخه رایانه فتوشاپ را در خود جای داده است. اما قبل از هر چیز باید بگوییم این برنامه فقط روی اندروید ۴٫۰٫۳ و نسخه های بالاتر آن اجرا میشود، بنابراین اگر گوشی یا تبلت شما قدیمی است یا نسخه اندروید آن پایین تر است، بهتر است به فکر ارتقای آنها باشید.

 ۴۱۵۰۷۲-photoshop-express-for-android-interface

فتوشاپ اکسپرس بیشتر از ۲۲ مگابایت از فضای گوشی یا تبلت شما را اشغال نمیکند و میتوان گفت با وجود کارایی اش برنامه ای نیست که روی منابع سیستم سنگینی کند. این برنامه بر خلاف بسیاری از برنامه های مشابه خود که نیاز به ساخت حساب کاربری دارند پس از نصب قابل استفاده است و نیازی به حساب کاربری یا از این قبیل ندارد. رابط کاربری برنامه بسیار زیبا و در عین حال ساده و قابل استفاده است. اولین باری که شما برنامه را اجرا میکنید با یک نمایش اسلایدی که معرفی مختصری از کارکردهای برنامه است مواجه میشوید و بعد از آن پنجره ای به شما نمایش داده میشود که دارای سه گزینه “باز کردن از Adobe Revel”، “گرفتن عکس” و “باز کردن از گالری” میباشد. اگر گزینه اول را انتخاب کنید باید یک حساب کاربری Revel داشته باشید یا اینکه قبلا در سایت های Photoshop.com یا Carousel قبلا حساب باز کرده باشید.

 screenshot_10_q90

در صورت عکسبرداری به محض برداشتن عکس به ویرایشگر برنامه هدایت خواهید شد جایی که میتوانید از ۲۲ افکت مختلف استفاده کنید. البته این افکت ها فقط قابلیت اعمال دارند و میزان اعمال آنها (کم یا زیاد) قابل تنظیم نیست. در میان افکت های این برنامه جای دو افکت bokeh و tilt-shift که یکی برای برجسته کردن و عطف توجه به بخشی از عکس و دیگری برای مینیاتوری کردن آن است خالی است. همچنین ابزاری برای اضافه کردن نوشتار به عکس ها نیز در برنامه لحاظ نشده است. با این حال ابزار ویرایش عکس در برنامه به قدری هست که در خور یک برنامه فتوشاپ باشد! برخی از این ابزار عبارتند از: چرخش تصویر، حذف لبه های زائد آن، حذف قرمزی چشم ها در عکس، تعیین میزان روشنایی تصویر، حذف گرد و خاک و لکه از عکس، قرار دادن قاب برای عکس ها و …

 screenshot_6_q90

این برنامه همچون دیگر محصولات شرکت ادوب امکان به اشتراک گذاری و مطابق سازی (سینکرونایز) را از طریق سرویس Revel فراهم میاورد. توجه داشته باشید که هیچ برنامه جداگانه ای برای سرویس Revel عرضه نشده، این بدان معناست که شما نمیتوانید تصاویری که از طریق Revel‌ به اشتراک گذاشته اید را از درون این برنامه مدیریت کنید اما این کار را میتوانید از سایت Revel شرکت ادوب انجام دهید.

 ۴۱۵۰۶۶-filters-inline

فتوشاپ اکسپرس را شاید بتوان یکی از بهترین برنامه ها برای ویرایش عکس دانست، هر چند شاید بتوان نقاط ضعفی را نیز در برنامه پیدا کرد که در برنامه های مشابه وجود ندارند اما ساخت این برنامه توسط شرکت ادوب میتواند تضمین بزرگی برای کارکردها و قابلیت های آن باشد.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *