نگاهی به بازی The Maze Runner برای سیستم های اندرویدی

نگاهی به بازی The Maze Runner برای سیستم های اندرویدی
  • 1393/12/4
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

The Maze Runner نام یک بازی جدید و فوق العاده زیبا از استودیوی بازی سازی PIKPOK برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی است. داستان بازی که بر اساس فیلمی با همین نام میباشد از این قرار است که شخصیت اصلی بازی یعنی توماس به همراه دوستانش در محل عجیب و غریبی به نام The Glade از خواب بیدار میشوند و پس از بیدار شدن هیچ چیز حتی اسمشان و اینکه چطور وارد چنین محلی شده اند را به خاطر نمیاورند. آنها فقط یک چیز را میدانند و آن هم اینکه باید از این محل خارج شوند، اما مشکلی بزرگ سر راهشان قرار دارد: مارپیچی تو در تو از دیوارهای سیاه و بزرگ که هیچ کس سر از آن در نمیاورد و درب ورودی اش فقط هر چند وقت یکبار باز میشود. حالا شما باید راه فرار از این مارپیچ را پیدا کنید…

 maze2

بازی از مرکز مارپیچ شروع میشود و شما باید قبل از آنکه وقت به اتمام برسد راه خروج از مارپیچ را پیدا کنید. این بازی اساسا بازی به سبک “دویدنی” است که در آن همچون بازی های دیگری در این سبک باید ضمن دویدن مواظب باشید با موانع و تله ها نیز برخورد نکنید. شما با وارد کردن ضربات آهسته و پیاپی به صفحه نمایشگر میتوانید سرعت دونده تان را افزایش دهید، در واقع شاید این تنها وجه تمایز این بازی با دیگر بازی هایی از همین سبک از لحاظ کنترل شخصیت اصلی بازی باشد، چون در دیگر بازی های دویدنی سرعت دونده به مرور زمان افزایش می یابد و شما کنترلی روی آن ندارید. سایر حرکات شخصیت اصلی بازی مانند دیگر بازی های دویدنی است یعنی حرکت به چپ و راست و پریدن به بالا و پایین برای عبور موفق از موانعی که سر راهتان ظاهر میشوند. اگر نتوانید قبل از اتمام زمان از مارپیچ خارج شوید درب مارپیچ بسته میشود و باید شب دیگری را در این مارپیچ مخوف به صبح برسانید!

IMG_1962

به نظر میرسد مارپیچی که در آن گیر افتاده اید، مارپیچی هوشمند است چرا که مرتبا در حال تغییر دیوارهای خود و ایجاد راههای جدید است. در واقع همین ویژگی مارپیچ است که بازی را هیجان انگیز و جالب کرده است. برای فرار از این مارپیچ شما به سرنخ هایی نیاز دارید که در قالب لوح های سنگی ظاهر میشوند که در حین بازی در کنار سکه ها باید آنها را جمع آوری کنید. شاید یکی از موارد ناراحت کننده در مورد این بازی آن باشد که بازی را با شخصیتی ناشناس شروع میکنید و برای انجام بازی با شخصیت های اصلی باید به قدر کافی سکه جمع آوری کنید که غالبا از طریق انجام مجدد مراحلی که قبلا پشت سر گذاشته اید میباشد.

 maze_runner5

گرافیک و صوت بازی برتری چندانی نسبت به دیگر بازی هایی از این سبک ندارد و اساسا نمیتوان The Maze Runner را قدمی رو به جلو در سبک بازی های دویدنی دانست اما بازی به اندازه ای جالب هست که انجام آن را به شما پیشنهاد کنیم مخصوصا اینکه از داستانی منحصر به فرد، رمزآلود و پر از وهم و ابهام نیز برخوردار میباشد.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *