راه حل محقق ایرانی برای مشکل ضایعات الکترونیکی

راه حل محقق ایرانی برای مشکل ضایعات الکترونیکی
  • 1393/12/5
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، قطعات الکترونیکی قدیمی زیادی در جهان یافت می شود که شاید هیچکس نتوانست دوباره از آنها استفاده کند. رایانه های از مد افتاده، بی میلی استفاده از تلفن های قدیمی خراب شده وبقیه ی تجهیزات الکترونیکی به (ذخیره گجت ها) معروف شده اند که مدیریت ضایعات الکترونیکی، چالش بزرگ جهان است.

دکتر سارا بهداد در رشته مهندسی صنایع و سیستم ها که مدرکش را از دانشگاه الینویز گرفته است می گوید: ما باید سیستم کاملی ارائه دهیم که افراد به فروش قطعات الکترونیکی در زمان مناسب تشویق شوند و بعد از اینکه قطعات به ماده ی خام تبدیل شدند، می توان چرخه ی طول عمر آنها را دو الی چهار باره کرد.

او از طرف دانشگاه بنیاد علوم آمریکا موظف است با همکاری شرکت دانش بنیان PC Rebuilders and Recyclers سیستم کاملی طراحی کند که در آن سیستم، قطعات الکترونیکی معیوب نتوانند به محیط زیست آسیب برسانند.

این بنیاد ۲۸۰ هزار دلار در اختیار محقق ایرانی قرار داده است تا سیستمی طراحی کند که افراد به فروش قطعات الکترونیکی معیوب یا قدیمی خود تشویق شوند و دیگر برای این ضایعات نگرانی نباشد. هدف اصلی این برنامه، حفاظت از محیط زیست آمریکا در قبال قطعات الکترونیکی معیوب و مضر است.

طبق آمار های گرفته شده، آمریکا حدود ۳۸۴ میلیون دلار از تجهیزات الکترونیکی خود را در سال ۲۰۱۰ دور ریخته است که بیشتر آنها دارای مواد سمی و خطراتی مانند سرب و جیوه و کادمیوم بوده اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *