طراحی یک تصویر تبلیغاتی برای یک محصول در فتوشاپ

طراحی یک تصویر تبلیغاتی برای یک محصول در فتوشاپ
  • 1393/12/5
  • مبين
  • 0

در این آموزش قصد داریم که در کنارهم یک تصویر تبلیغاتی از کفش نایک را با ویژگی های گرانج طراحی کنیم. در طرح های تبلیغاتی ما به یک ذهن خلاق و تخصص در امور مختلف داریم از سوی دیگر برای ایجاد یک تصویر تبلیغاتی به دستورالعمل های طرح های گرافیکی نیاز داریم. پس در ادامه با ما همرا باشید تا با ترکیت چند تصویر و استفاده از چند تکنیک ساده فتوشاپ یک تصویر زیبای تبلیغاتی از کفش نایک را خلق کنیم.

منابع آموزش:

  • Paint Tossing Pack by MediaMilitia (free)
  • Grunge Grab Bag: Texture Pack by Design Instruct (free)

در ادامه این آموزش با گویا آی تی همراه باشید.

مرحله ۱ : آماده سازی محصولات

برای این آموزش ما از یک تصویر کفش نایک کلاسیک استفاده کرده ایم. شما می توانید هر نوع تصویری را انتخاب کنید البته باید شبیه به اثرات مشابه باشد. اگر بخواهید که همان تصویر آموزش را داشته باشید بهتر است که به NikeiD بروید و تصویر کفش را با رنگ بندی مناسب با سلیقه و کار خود بسازید.

shoe_ad_1a

هنگامی که شما می خواهید یک تصویر تبلیغاتی را ایجاد کنید بهتر است که با ابزار Pen آن را از تصویر اصلی جدا کنید. کلیدهای میانبر Ctrl/Cmd + Enter را بزنید تا سلکشن ایجاد شود حال باید سلکشن ایجاد شده را برعکس کیند برای این کار به منوی Select > Inverse بروید سپس کلید Delet را بزنید تا پس زمینه شما حذف شود.

مرحله ۲: ایجاد یک سند جدید در فتوشاپ و اضافه کردن تصویر کفش به آن

برای ایجاد یک سند جدید می توانید از کلیدهای میانبر Ctrl/Cmd + N استفاده کنید سنس با ابعاد ۱۰۰۰x800px با پس زمینه سفید ایجاد کنید پس از آن تصویر کفش را به پروژه اصلی وارد کنید.

shoe_ad_2a

مرحله ۳: اضافه کردن تکسچر به پس زمینه

ما روی تصویر محصول خود یعنی کفش تمرکز می کنیم اما برای زیباتر شدن به جزئیاتی از قبیل یک پس زمینه زیبا نیاز داریم. فایل Grunge Grab Bag که یک پک تکسچر است را دانلود نمایید (من از Grunge Grab Bag Texture 02 استفاده کرده ام) برای باز کردن آن می توانید به منوی Files > Open بروید و از آنجا تکسچر مورد نظر خود را وارد فتوشاپ کنید. کلیدهای منیابر Ctrl/Cmd + T را زده و آن را به اندازه مناسب تغییر دهید پس از آن باید لایه تکسچر را بین دو لایه کفش و Background بگذارید.

shoe_ad_2b

مرحله ۴: تقویت پس زمینه تکسچر

لایه را انتخاب کنید و کلیدهای میانبر Shift + Ctrl/Cmd + U را بزنید یا می توانید از طریق منوی  Image > Adjustments > Desaturate عمل کنید. پس از desaturating کردن تکسچر Blend Mode لایه فوق را به Overlay تغییر دهید اکنون پس زمینه کاملا به سفید تبدیل شده است.

روی لایه Background کلیک راست کرده و گزینه Blending Options را انتخاب نمایید در این پنجره باز شده شما می توانید تنظیمات لایه را انجام دهید. در بخش Color Overlay رنگ را به کد #b5b5b5 تغییر دهید. پس از اعمال تنظیمات Color Overlay مقدار Opacity را به ۳۰% کاهش دهید.

shoe_ad_2c

زمانی که شما تسکچر را کوچک می کنید ممکن است که برخی از جزئیات آن حذف شود و قابل دیدن نباشد در این حالت به فیلتر Sharpen نیاز دارید پس به منوی Filter > Sharpen > Sharpen بروید.

مرحله ۵ :  ایجاد یک کف برای زمینه تصویر تبلیغاتی

حال باید تصویر دیگر را برای زمینه ایجاد کنیم باید تصویر طوری قرار گیرد که کفش روی آن دیده شود. روی لایه تکسچر کلیک راست کرده و Duplicate را انتخاب کنید با این کار یک کپی از لایه برداشته می شود. از آنجا که Blend Mode لایه روی Overlay است ما باید حالت این لایه کپی شده را به Normal برگرداینم.

پس از این کار کلیدهای میانبر Ctrl/Cmd + T را برای تغییر اندازه بزنید همانند تصویر زیر آن را کوچک کرده و به مرکز صفحه از بالا به پایین بیاورید.

shoe_ad_2dحال ابزار Burn را انتخاب کرده و روی لایه کف نقاشی کنید. این کار باعث تیره تر شدن تصویر و در نتیجه واقعی به نظر رسیدن آن می شود.

shoe_ad_2e

لایه کف هنوز به حد برجسته نرسیده است پس ما به کمی تغییر نیاز داریم ابزار Eraser را انتخاب کنید و از بالا شروع به پاک کردن آن کنید توجه داشته باشید Hardness براش باید روی ۰ باشد برای کاهش دادن آن می توانید روی گوشیه ای از صفحه کلیک راست کنید و آن را کاهش دهید.

همچنین اگر بخواهید می توانید از ویژگی لایه ماسک استفاده کنید که ممکن است کمی پیچیده باشد اما  کارایی بهتری دارد برای تکیمل کردن آن باید Opacity لایه را به ۱۰% کاهش دهید.

shoe_ad_2g

مرحله ۷ : ایجاد یک افکت نور پشت کیف

پس زمینه تقریبا کامل است اما برای بهود دادن آن بهتر است که نور کوچکی از پشت به آن تابیده شود. یک براش بزرگ نرم انتخاب کرده و پشت آن کلیک کنید تا اثر ایجاد شود.

shoe_ad_2h مرحله ۷ :  ایجاد افکت لکه های رنگ

حال می می خواهیم که اثر رنگ های روی کفش را در زمینه ایجاد کنیم برای این کار به براش نیاز داریم اما ابتدا بهتر است که از رنگ ها کفش کپی بگیریم برای این کار کافی است که Eye Dropper یا قطره چکان را روی قسمت های مورد نظر کلیک کرده و سپس با ابزار براش همانند تصویر زیر روی قسمت های مشخص شده کلیک کنید.

shoe_ad_3a

حال برای ایجاد این افکت های رنگ باید تصویر های آماده Paint Tossing را از وب سایت Media Militia دانلود کنید. بییاد که از ته کفش یعنی منطقه زرد کفش شروع کنیم. از پکیچ دانلود شده تصویر زیر را انتخاب کنید یا چیزی شبیه به آن باشد.

shoe_ad_3b

همانطور که می بینید این تصویر تقریبا قرمز رنگ است ما برای آن می خواهیم که رنگ زرد را داشته باشیم پس به کمی تغییر نیاز داریم. ابتدا تصویر تکسچر را در فتوشاپ باز کنید دو بار روی آن کلیک کرده تا از حالت پس زمینه خارج شود. با ابزار Magic Wand روی قسمت سفید کلیک کنید تا انتخاب شود و سپس دکمه Delet را بزنید تا قسمت پس زمینه حذف شود  و آن را روی تصویر اصل بکشید.

shoe_ad_3c

کلیدهای Ctrl/Cmd + T را بزنید و تصویر را مقدرای کوچک کرده و پس از آن آن را کامل بچرخانید تا همانند تصویر زیر شود.

shoe_ad_3d

اکنون این تکه رنگ را به سادگی به زرد تبدیل می کنیم و برای تغییر دادن آن به adjustment layers نیاز است. لایه تکه رنگ را در پانل لایه ها انتخاب نمایید و به منوی Layer > New Adjustment Layer > Gradient Map بروید و یک کلیپ ماسک ایجاد کنید برای آن باید به منوی Layer > Create Clipping Mask بروید و پس از آن همانند تصویر زیر برای گرداینت مپ عمل کنید. بخش گرادینت سمت چپ باید به رنگ #e9c603 و سمت راست باید به رنگ #f3df71 باشد.

shoe_ad_3e

حال به منوی Layer > New Adjustment Layer > Curves بروید چراکه می خواهیم تصویر را کمی تیره تر کنیم.

shoe_ad_3f

در نهایت باید یک لایه ماسک ایجاد کنید و با ابزار براش مشکی کوچک نقطه زیر کفش که به بیرون کشیده شده است را پاک نمایید.

shoe_ad_3g

بخش تکه رنگ زرد به پایان رسید اکنون می خواهیم که قسمت سفید رنگ کفش را اضافه کنیم. تصویر دیگری از تکه های رنک را وارد کنید اما این بار تنظیمات adjustment layers متفاوت است. در قسمت گرادینت مپ باید رنگ از سمت راست #d7d7d7 و از سمت چپ سفید خالص یعنی #ffffff باشد.

shoe_ad_3h

تصویر تکه رنگ قرمز ما به صورت افقی است و رنگ آن برای قسمت قرمز کفش بسیار مناسب است پس زمینه آن را حذف کرده و با کلیدهای میانبر Ctrl+T آن را کمی کوچک کرده و در جای مناسب قرار دهید. پس از آن Curves adjustment layer را انجام دهید تا کمی تیره تر شود و قسمت های اضافه که روی تصویر زیر نشان داده شده است را پاک نمایید.

shoe_ad_3i

حال می خواهیم که رنگ خاکستری را اضافه کنیم تصویر دیگر را باز کرده و brightness آن را به ۷۰ تغییر دهید برای این کار باید از Brightness/Contrast adjustment laye استفاده کنید که از طریق منوی Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast قابل دسترسی است. در مرحله دوم باید گرادینت مپ را از خاکستری #۵۲۵۲۵۲ به خاسکرتی روشن #e6e6e6 تغییر دهید.

shoe_ad_3l

در نهایت باید لکه رنگ سفید را اضافه کنیم. تصویر را وارد کرده و همان تنظیمات adjustment layer را انجام دهید با این تفاوت که بخش گرادینت مپ باید کاملا سفید باشد.

shoe_ad_3m

مرحله ۸ : بهبود دادن کفش با لایه ماسک

 لایه کفش را انتخاب کنید و سپس روی دکمه لایه ماسک برای ایجاد کردن لایه ماسک کلیک کنید.ابزار براش مشکی نرم را انتخاب کنید و قسمت های اضافی آن را پاک نمایید.

shoe_ad_4a

مرحله ۹: اضافه کردن سایه به کفش

یک لایه جدید زیر لایه کفش ایجاد کنید ما به یک سایه نرم و نازک نیاز داریم پس بهترین ابزار برای ایجاد آن براش است با رنگ سیاه همانند تصویر زیر آن را به زیر کفش بیاورید و رنگامیزی کنید. پس از به اتمام رسیدن نقاشی Opacity لایه را کاهش دهید تا بیش تر شبیه سایه شود و واقعی تر به نظر برسد.

شما می توانید که سایه های بیش تری را ایجاد کنید که برای ایجاد آن ها پیش نهاد می شود که آن ها را در لایه های مختلف و نقاط مختلف نیز ایجاد کنید. شما می توانید در هر قسمت با اندازه معمول سایه را ایجاد کنید طوری که سایه واقعی به نظر برسد.

shoe_ad_5a

مرحله ۱۰: انجام اصطلاحات نهایی

پوستر تبلیغاتی ما تقریبا کامل است شما به عنوان یک گرافیست می توانید که کم و کسری های این طرح را به آن اضافه کنید یک متن با افکتی زیبا و یا برخی جزئیات دیگر می تواند آن را زیباتر کند.

برای افزایش تضاد بهتر است که تضاد رنگ آن را بیش تر کنیم. یک لایه جدید ایجاد کنید آن را در بالاترین لایه تنظیم کنید سپس یک Gradient Map adjustment جدید ایجاد کنید. این گرادینت مپ را بین رنگ های #۰۰۰۰۰۰ و #ffffff که به ترتیب سیاه و سفید هستند ایجاد کنید.

حال Blend Mode لایه را به Blend Mode تغییر دهید و در نهایت Opacity آن را کاهش دهید که در این آموزش پیشنهاد می شود Opacity را روی ۳۰% قرار دهید.

shoe_ad_6extension_gradientmap

یک گرافیست خوب همیشه امضای خود را پای طرح های خود به جای می گذارد که در اینجا از لوگوی گویا آی تی و همچنین نام آن استفاده شده است.

DDS

این آموزش به پایان رسید ما در این آموزش نحوه طراحی یک پوستر تبلیغاتی کفش را به روش گرانج به شما عزیزان یاد دادیم. به یاد داشته باشید که در طرح های تبلیغاتی خلاقیت بهترین چیز است و به شما کمک زیادی خواهد کرد می توان گفت که در طراحی ۵۰% خلاقیت  کاربرد دارد و ۵۰% توانایی چراکه تا خلاقیتی نباشد طرح جالبی خلق نخواهد شد و برعکس اگر توانایی نباشد نمی توان که یک خلاقیت را به ثبت رساند. لطفا نظارت انتقادات و پیشنهادات و همچنین سوالات خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

grunge_shoe_ad

منبع: [photoshoplady]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *