روزنگار ؛ چیپ‌های ۱۰ و ۷ نانومتری اینتل/ طراحی تصویر تبلیغاتی در فتوشاپ و بیشتر

روزنگار ؛ چیپ‌های ۱۰ و ۷ نانومتری اینتل/ طراحی تصویر تبلیغاتی در فتوشاپ و بیشتر
  • 1393/12/5
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

امکان نقاشی بر روی پرتره شخصی سه بعدی در یک نمایشگاه هنر

Skin Deep

بیشتر نقاشی های پرتره شخصی(که هنرمند از تصویر خودش را می کشد)، ‌با توجه به تعریف آن، یک کار و امر انفرادی است. با این حال دو هنرمند به نام Alon Chitayat و Rosalie Yu این تعریف را اندکی تغییر داده اند. نمایشگاه چیدمان هنر(Art Instalation) با نام Skin Deep به شما این امکان را می دهد که بر روی مدل های اسکن شده سه بعدی این دو هنرمند،‌ طرح خلاقانه خود را نقاشی نمایید. حتی برای این کار به ابزار خاصی احتیاج ندارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی کاغذهای مخصوصی که نشانه گذاری شده اند،‌خط خطی کنید و پس از آن یک وب کم بخش های مرتبط را بر روی بافت مورد نظر بر میگرداند.

اختصاصی گویا آی تی؛ علامت “+” در RAM های DDR 4 به چه معناست؟

what-does-the-plus-in-supported-ddr4-ram-memory-types-mean-00

اگر شما در حال آماده سازی برای جایگزینی سخت افزار در کامپیوتر خود و یا جمع و جور کردن یک سیستم هستید، برخی از انواع حافظه های قابل پشتیبانی ذکر شده توسط مادربورد نشان داده شده ممکن است کمی گیج کننده باشد. علامت“+” که گاهی اوقات برای رم های DDR4 نشان داده شده است به چه معناست؟ در این مطلب از گویا آی تی می خواهیم به این موضوع بپردازیم تا کمی در این باره شفاف سازی شده باشد.

اینتل تصمیم دارد در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به ترتیب چیپ‌های ۱۰ و ۷ نانومتری تولید کند

gsmarena_001

اکنون سالهاست که غول دنیای پردازنده های رایانه ای یعنی اینتل، به تولید و ساخت پردازنده های ۱۴ نانومتری می پردازد. این چیپ ها در تلفن های هوشمند، تبلت های و لپ تاپ های زیادی بکار رفته اند. اما هدف بعدی این شرکت تولید چیپست های ۱۰ نانومتری است و البته این پایان راه اینتل نیست و قرار است طی سال های آینده پردازنده هایی با فناوری ۷ نانومتری هم تولید نماید. این اعداد در واقع اندازه بخش های مختلف چیپ ها را بر حسب نانومتر بیان می کند. هرچه این اندازه کوچکتر باشد، اندازه پردازنده نیز کوچکتر خواهد بود. همچنین با کم شدن اندازه اجزای چیپست ها، مصرف انرژی آنها افزایش یافته و قدرت و کارایی پردازنده هم بیشتر خواهد شد.

راه حل محقق ایرانی برای مشکل ضایعات الکترونیکی

۱۶۰۱۵۵۲

به گزارش گویا آی تی، قطعات الکترونیکی قدیمی زیادی در جهان یافت می شود که شاید هیچکس نتوانست دوباره از آنها استفاده کند. رایانه های از مد افتاده، بی میلی استفاده از تلفن های قدیمی خراب شده وبقیه ی تجهیزات الکترونیکی به (ذخیره گجت ها) معروف شده اند که مدیریت ضایعات الکترونیکی، چالش بزرگ جهان است. دکتر سارا بهداد در رشته مهندسی صنایع و سیستم ها که مدرکش را از دانشگاه الینویز گرفته است می گوید: ما باید سیستم کاملی ارائه دهیم که افراد به فروش قطعات الکترونیکی در زمان مناسب تشویق شوند و بعد از اینکه قطعات به ماده ی خام تبدیل شدند، می توان چرخه ی طول عمر آنها را دو الی چهار باره کرد.

تویوتا در آمریکا، برنامه ای برای پذیرفتن CarPlay و یا Android Auto ندارد

Apple CarPlay

اگر نگاهی به وب سایت CarPlay اپل بیندازید، می توانید در پایین صفحه نام شرکت تویوتا را به عنوان یکی از شرکای اپل که از این قابلیت پشتیبانی می کنید ببینید، ولی کمی عجیب به نظر می رسد که ببینید این شرکت خودروسازی فعلا عجله ای برای تحقق این امر ندارد. البته این لزوما به معنی سرزنش اپل و محض خوشایندی Android Auto گوگل نیست زیرا به نظر می رسد تویوتا از Android Auto نیز خواهد گذاشت،‌ حداقل برای اکنون و تا زمانی که بازار آمریکا مورد نظرش می باشد.

ساعت هوشمند Pebble با صفحه نمایشی رنگی و دکمه‌های کوچکتر

Untitled-1

در سرورهای Pebble یک تصویر به بیرون درز کرده که احتمالا مرتبط با ساعت هوشمند جدید این شرکت است که قرار است امروز معرفی گردد. تصاویر لو رفته نشان می دهد که صفحه نمایش رنگی شده و ضخامت این ساعت هوشمند نیز کمتر گردیده. همچنین دکمه ها بنظر کوچکتر شده اند.

آسیب پذیری های ویندوز کمتر از OS X و Linux شد

۲۰۱۴۰۱Six-Month-Old-Vulnerability-Exploit-Attempt

سیستم عامل ویندوز که اقلب به خاطر مشکلات امنیتی مورد انتقاد قرار می گرفت, دیگر به عنوان نفر اول آسیب پذیری های امنیتی نیست. برطبق آخرین داده های پایگاه داده ملی آسیب پذیری (National Vulnerability Database), آسیب پذیری های این سیستم عامل از OS X و iOS اپل و همچنین سیستم عامل لینوکس, کمتر  است.

نقد و بررسی بازی Air Control 2

promo_badge

اگر حداقل یک بار سفر هوایی را تجربه کرده باشید شاید به این فکر افتاده باشید که چطور این همه هواپیما می‌آیند و میروند بدون آنکه مسیر حرکت آنها با هم تداخل داشته باشد یا خدای نکرده به هم برخورد کنند. البته اگر گذار شما زیاد به فرودگاه میافتد حتما میدانید که انجام این کار خطیر به عهده برج مراقبت است. افرادی در برج مراقبت به صورت لحظه‌ای در حال کنترل ترافیک هوایی هستند. آنها از طریق امواج رادیویی با خلبان‌ها در ارتباطند و به آنها میگویند چه ارتفاعی داشته باشند یا مسیر خود را در چه جهتی تغییر دهند. کنترل ترافیک هوایی کاری به شدت استرس‌زاست چرا که یک اشتباه کوچک میتواند باعث برخورد هواپیماها و به قیمت جان عده زیادی تمام شود، از این رو افرادی که در برج مراقبت کار میکنند هر نیم ساعت یکبار باید استراحت کرده و جای خود را با یک نیروی تازه نفس عوض کنند. خوب از این صحبت‌ها که بگذریم شاید هر کسی دلش بخواهد حداقل یک بار هم که شده استرس این کار را تجربه کند. اگر شما هم همین احساس را دارید باید بگوییم بازی Air Control 2 بدون آنکه لازم باشد با جان کسی بازی کنید این فرصت را در اختیار شما میگذارد!

روزنگار امروز هم در این ساعت به پایان رسید و خلاصه مهمترین اخبار فناوری روز منتشر شده در گویا آی تی را خدمتتان ارائه کردیم. در زیر می توانید لنیک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

بهترین راه ها برای اسکن اسناد با استفاده از تبلت یا گوشی

ورزش‌نگار ؛ اسامی دعوتی‌های تیم ملی والیبال/ اهدای پیراهن استیلی به موزه فیفا و بیشتر

عکس روز ؛ از طلوع تا طلوع

کامپیوتر خود را شب‌ها خاموش‌کنیم یا نه؟

طراحی یک تصویر تبلیغاتی برای یک محصول در فتوشاپ

Lizard Squad سایت گوگل ویتنام را برای لحظاتی از سرویس‌دهی خارج کرد

پورشه امکان قرار دادن داشبورد مدرن در خودرو کلاسیک ۹۱۱ شما را فراهم کرده است

دستگاه آنالیزر کلر آب به صورت آنلاین

حل مشکل عدم چرخش صفحه نمایش iPhone 6 Plus

سر نشینی سونی در صدر دوربین های بی آینه، پس از عزل المپیوس

فعالیت مجدد پروژه های محیط زیست دانشگاه علوم تحقیقات

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *