تویوتا در آمریکا، برنامه ای برای پذیرفتن CarPlay و یا Android Auto ندارد

تویوتا در آمریکا، برنامه ای برای پذیرفتن CarPlay و یا Android Auto ندارد
  • 1393/12/5
  • علیرضا اصغری
  • 0

اگر نگاهی به وب سایت CarPlay اپل بیندازید، می توانید در پایین صفحه نام شرکت تویوتا را به عنوان یکی از شرکای اپل که از این قابلیت پشتیبانی می کنید ببینید، ولی کمی عجیب به نظر می رسد که ببینید این شرکت خودروسازی فعلا عجله ای برای تحقق این امر ندارد. البته این لزوما به معنی سرزنش اپل و محض خوشایندی Android Auto گوگل نیست زیرا به نظر می رسد تویوتا از Android Auto نیز خواهد گذاشت،‌ حداقل برای اکنون و تا زمانی که بازار آمریکا مورد نظرش می باشد.

این مطلب برپایه گزارش اخیر روزنامه “نیویورک تایمز” است که در آن John Hanson مدیر ملی بخش “فن آوری ارتباطات پیشرفته” تویوتا اعلام کرد که علیرغم اینکه این شرکت با تویوتا و گوگل در حال مذاکره می باشد، ولی فعلا برنامه ای برای استفاده از هیچ کدام از این دو فن آوری در بازار آمریکا وجود ندارد. Hanson همچنین گفته است که “هر چند ما نهایتا به آن سمت خواهیم رفت ولی هم اکنون ترجیح می دهیم که برای این قابلیت های خاص ، از پلتفرم های اختصاصی داخلی خودمان استفاده کنیم“.

همان طور که گفتیم، این موضوع در ارتباط با بازار آمریکا اعلام شده است و هیچ حرفی از اینکه تویوتا قصد دارد در سایر بازار ها نیز همین عملکرد را داشته باشد، زده نشده است. پُست اخیری که در وب سایت تویوتا در کشور انگلیس منتشر شد، مدعی شروع پشتیبانی از CarPlay در سال ۲۰۱۵ بود، ‌ادعایی که سریعا شرکت تویوتا از آن عقب نشینی نمود و به نوعی اعلامِ زمانِ پشتیبانی از این دو پلتفرم در بازارهای جهانی را، معلق گذاشت.

با این حال گر چه برخی حرکات نشان از بی میلی بعضی از شرکت های خودرو سازی در پذیرفتن این فن آوری می باشد ولی حال شما چگونه در این باره احساس می کنید؟ آیا در آینده عدم وجود CarPlay  و یا Android Auto دلیلی بر انتخاب یک برند خودروسازی دیگر برای شما خواهد بود؟ یا شما به سراغ راه حل سومی مثل استفاده از Alpine یا Pioneer خواهید رفت؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *