اختصاصی گویا آی تی؛ علامت “+” در RAM های DDR 4 به چه معناست؟

اختصاصی گویا آی تی؛ علامت “+” در RAM های DDR 4 به چه معناست؟
  • 1393/12/5
  • محمدرضا رشيدي
  • 2

اگر شما در حال آماده سازی برای جایگزینی سخت افزار در کامپیوتر خود و یا جمع و جور کردن یک سیستم هستید، برخی از انواع حافظه های قابل پشتیبانی ذکر شده توسط مادربورد نشان داده شده ممکن است کمی گیج کننده باشد. علامت“+” که گاهی اوقات برای رم های DDR4 نشان داده شده است به چه معناست؟ در این مطلب از گویا آی تی می خواهیم به این موضوع بپردازیم تا کمی در این باره شفاف سازی شده باشد.

سوال:

بعضی از تولید کنندگان مادربرد  با اضافه کردن یک “+” به مشخصات انواع حافظه پشتیبانی (به عنوان مثال  ASRock X99 Extreme 3 از DDR4-3000+ پشتیبانی می کند). آیا DDR4-3000 + به نحوی از DDR4-3000 متفاوت است؟ مقاله ویکیپدیا که راجع به DDR-SDRAM ها صحبت کرده است حرفی در این باره نزده است . متاسفانه امکان پیدا کردن جواب این سوال در بازار های اینترنتی نیز وجود ندارد! حالا ، دقیقا آیا این علامت به معنای امکانات و یا ویژگی خاصی است!؟

پاسخ :

علامت “+” معمولا نشان می دهد که مادربرد قادر است تا از RAM با فرکانس بیش از ۳۰۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند.OC در داخل پرانتز بدان معنی است که مادربورد اجازه می دهد تا RAM را بتوان اورکلاک کرد.

اگر شما عزیزان توضیحی می توانید به مطالب بالا اضافه کنید حتما آن را در قسمت نظرات ارائه دهید تا به مفصل تر شدن این مطلب کمکی کرده باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *