هزینه ۲ میلیارد دلاری اپل برای ساخت دو دیتاسنتر در اروپا

هزینه ۲ میلیارد دلاری اپل برای ساخت دو دیتاسنتر در اروپا
  • 1393/12/6
  • مجتبی جعفری لاهیجانی
  • 0

شرکت اپل اعلام کرد که حاضر است مبلغ ۱٫۷ میلیارد یورو برای ساخت و تجهیز دو دیتاسنتر در اروپا سرمایه گذاری کند. این شرکت,جدیدترین امکانات و تکنولوژی ها را در کشورهای گالوی, ایرلند و منطقه ی مرکزی جاتلند از کشور دانمارک قرار خواهد داد تا از سرویس های آنلاین اپل نظیر App Store, iTunes Store, iMessage, Maps و Siri برای مشتریان اروپایی پشتیبانی کند.

تیم کوک, مدیر عامل شرکت اپل:

ما بابت موفقیت های پی در پی در اروپا خوشحالیم و افتخار می کنیم که سرمایه گذرایمان باعث پیشرفت جوامع بشری در تمام سرزمین شده است. این سرمایه گذاری قابل توجه, بزرگترین سرمایه گذاری شرکت اپل تا به امروز در اروپا می باشد. ما از بابت گسترش فعالیت هایمان, ایجاد هزاران فرصت شغلی و رونمایی از طرح پیشرفته ترین ساختمان سبز, بسیار هیجان زده ایم.

این دیتاسنترها از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر و ۱۰۰ درصد پاک تغذیه می شوند که کمترین میزان آلایندگی را در میان دیگر دیتاسنترهای اپل دارند. این شرکت همچنین می خواهد با شرکای محلی برای پروژه ی توسعه انرژی های تجدیدپذیر که از باد و دیگر منابع بدست می آید کار کند.

انتظار می رود که تا سال ۲۰۱۷ دیتاسنتر ۱۶۶هزار متر مربعی شروع به کار کند و حدود ۶۷۲هزار فرصت شغلی در اروپا ایجاد شود که قسمت اعظم آن مربوط به توسعه ی برنامه های iOS می باشد. این شرکت ادعا می کند که پس از افتتاح App Store در سال ۲۰۰۸, برنامه نویسان بیش از ۶٫۶ میلیارد یورو از فروش برنامه ها به دست آوردند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *