روزنگار ؛ ساخت دیتاسنترهای جدید توسط اپل/ توضیحات درباره سیمکارت‌های هک شده ایرانسل و بیشتر

روزنگار ؛ ساخت دیتاسنترهای جدید توسط اپل/ توضیحات درباره سیمکارت‌های هک شده ایرانسل و بیشتر
  • 1393/12/6
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

وان‌پلاس از هوادارنش خواست ابزارهای قابل چاپ سه‌بعدی را برای گوشی هوشمند OnePlus One بسازند

gsmarena_001

وان‌پلاس سابقه درخشان و خوبی در استفاده از نظر کاربران یا تشویق آن ها به انجام کارهای مختلف دارد و بنظر می رسد باز هم این قضیه ادامه دارد. حالا هم این شرکت کوچک چینی باز تصمیم گرفته یک چالش جدید را برای هواداران برند خود ایجاد کند که بسیار جالب و جذاب هم بنظر می آید. وان پلاس اکنون چیزی را آغاز کرده که به آن جالب تری کاری که تا کنون انجام داده اند می گویند. اکنون این شرکت از هواداران و طرفدارانش خواسته تا با استفاده از چاپگرهای سه بعدی لوازم جانبی‌ای را برای تلفن هوشمند One Plus One بسازند که به سادگی از این روش ساخت آنها امکانپذیر باشد. هنگامی که طرح ها برای این شرکت فرستاده شود بهترین ها و کاربرترین‌شان از همین روش ساخته خواهند شد. اکنون شرکت های Ultimaker و YouMagine برای اینکار در نظر گرفته شده اند.

هزینه ۲ میلیارد دلاری اپل برای ساخت دو دیتاسنتر در اروپا

Apple-Renewable-Energy-250x219

شرکت اپل اعلام کرد که حاضر است مبلغ ۱٫۷ میلیارد یورو برای ساخت و تجهیز دو دیتاسنتر در اروپا سرمایه گذاری کند. این شرکت,جدیدترین امکانات و تکنولوژی ها را در کشورهای گالوی, ایرلند و منطقه ی مرکزی جاتلند از کشور دانمارک قرار خواهد داد تا از سرویس های آنلاین اپل نظیر App Store, iTunes Store, iMessage, Maps و Siri برای مشتریان اروپایی پشتیبانی کند.

ایرانی ها موفق به ساخت سیمان «یونومرشیشه ای » شدند

۷۶۳۷۳۰

به گزارش گویا آی تی، پژوهشگران ایرانی توانستند نوعی سیمان پرکننده ی دندان که قبلا فقط محصول وارداتی بود، بسازند. علی زمانیان در این باره گفت: ما در پژوهشگاه مواد وانرژی، موفق به ساخت سیمان های دندان  شدیم که در پزشکی استفاده می شود.

دستگاه هایی که انتظار می روند در MWC 2015 معرفی شوند

mwc-barcelona-2015

همانطور که می دانید چیزی به آغاز نمایشگاه  MWC 2015 نمانده است و در تاریخ ۱ مارس برابر با ۱۰ اسفند ۹۳ نیز شروع خواهد شد. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه تلفن همراه در دنیا خواهد بود و انتظار می رود که پرچم دارهای جدید نیز در آن معرفی شوند و همچنین به نمایش گذاشته شوند. رویداد قبلی امسال CES 2015 بود که ما در گویا آی تی آن را به طور کامل پوشش دادیم و همچنین رویداد MWC 2015 را به صورت کامل پوشش خواهیم داد. در حال حاضر برخی از ستاره های این نمایشگاه را شناسایی کرده ایم که معروف ترین های آن ها شامل گلکسی اس ۶ سامسونگ و همچنین HTC One M9 نیز می باشد.

۹۶ درصد بازار تلفن‌های هوشمند در اختیار سیستم عامل گوگل و اپل است

idc-2014-640x544

اگر شما هم این سوال را از خود می پرسید که چرا توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایلی، ابتدا نسخه اندروید و iOS را عرضه می کنند، باید بدانید دلیل اصلی این موضوع بازار بزرگی است که این دو سیستم عامل در اختیار دارند. بر اساس گزارش جدیدی که از سوی IDC منتشر شده تا پایان سال ۲۰۱۴ دو شرکت گوگل و اپل، در مجموع ۹۶ درصد بازار را در اختیار دارند. از این ۹۶ درصد سهم گوگل ۸۱/۵ درصد و سهم اپل ۱۴/۸ درصد است. سایر پلتفرم های موبایلی نظیر ویندوزفون و بلکبری به ترتیب ۲/۷ درصد و ۰/۴ درصد را در اختیار دارند. حالا مشخص می شود که چرا سیستم عامل گوگل بیشترین استفاده را در سراسر جهان دارد. اما IDC اعلام کرده برخلاف سهم بیشتر گوگل، پلفترم موبایلی اپل در بخش سود حاصل از اپلیکیشن ها ۹۰ درصد را به خود اختصاص داده.

وزیر ارتباطات در مورد سیم کارت هک شده ی ایرانسل توضیح داد

۷۱۷۵۵۸ (۱)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سیم کارت های هک شده ی ایرانسل توسط سازمان جاسوسی آمریکا گفت: ما مرکز عملیات امنیت (SOC ) و مراکز ماهر زیادی داریم که بر روی امنیت شبکه های رایانه ای کار می کنند و همواره برای رعایت اصول امنیتی به آنها هشدار داده ایم. وی در مورد عدم انجام کار های ضروری و مهم با موبایل افزود: ما همواره به مسئولان توصیه کرده ایم که کارهای مهم طبقه بندی شده را باتلفن ثابت انجام دهند، چون امنیتش بیشتر از تلفن همراه است.

گوگل ChromeBook Pixel جدید را به زودی وارد بازار خواهد کرد

gsmarena_001

به نظر می رسید گوگل  بروزرسانی و ارتقا پلت فرم اندروید خود را هر ساله انجام دهد اما موضوع این بار راجع به ChromeBook Pixel جدید است که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم.Renee Niemi ، مدیر اندروید و کروم برای کار و آموزش در گوگل ، خاطر نشان کرده است که این دستگاه آن طور که انتظار می رود ارائه خواهد شد.

بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن در هنگام عرضه ساعت هوشمند اپل در دسترس خواهد بود

بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن در هنگام عرضه ساعت هوشمند اپل در دسترس خواهد بودساعت هوشمند اپل قرار است در ماه آپریل عرضه شود و اطلاعات در مورد اولین گجت پوشیدنی کوپرتینو این روزها بیشتر و بیشتر منتشر می شود. چند هفته قبل بود که اخباری مبنی بر نوع مواد بکار رفته در ساخت این محصول منتشر شد و حتی مشخص گردید که دستگاه یاد شده نسخه ای لوکس هم خواهد داشت و قرار است این مدل از طلای ۱۸ عیار ساخته شود و قیمتش هم ۹۰۰ دلار تعیین شده.

تمام آنچه در مورد یوتیوب کودکان باید بدانیم

تمام آنچه در مورد یوتیوب کودکان باید بدانیم

اگر با YouTube Kids، این برنامه تازه از یوتیوب کارکرده باشید احتمالاً متوجه شده‌اید که ازنظر کارایی تفاوت چندانی با برنامه اصلی یوتیوب ندارد. می‌توانید به دنبال ویدئویی گشته، آن را بازکنید، تماشا کنید و به سراغ ویدئویی دیگر بروید. قابلیت سرچ برنامه امکان جستجو در میان ویدئوها را فراهم می‌آورد و ازآنجایی‌که بسیاری از مخاطبان این برنامه هنوز سواد خواندن و نوشتن ندارند قابلیت جستجو صوتی هم در برنامه منظور شده تا کودک با گفتن اسم ویدئو بتواند جستجو کند.

به پایان روزنگاری دیگر رسیدیم. در ادامه می توانید سایر مطالب منتشر شده امروز در گویا آی تی را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

ورزش‌نگار ؛ بازدید کواچ از باشگاه بدنسازی المپیک/ میزبانی تهران از مسابقات باشگاهی تنیس و بیشتر

استارت‌آپ ساعت هوشمند Pebble Time فقط ۲۴ پس از شروع کار ۸ میلیون دلار سرمایه بدست آورد

مدیر کمپانی بنز از شایعات خودروی الکتریکی اپل نگران نیست

زمان انتشار GTA V برای PC دوباره به تاخیر افتاد ؛ این بار تا ۲۵ فروردین!

مچ بند هوشمند مایکروسافت با امکانات جدید بروزرسانی شد

عرضه جهانی تلفن هوشمند LG G Flex 2 از ماه مارس آغاز می‌گردد

با Screen Backlight OFF در مصرف باتری گوشی‌های اندرویدی صرفه جویی کنید

با My Singing Monsters رهبر ارکستر سمفونی هیولاها شوید!

شرکت اپل محکوم به پرداخت ۵۳۳ میلیون دلار شد

لخته های خونی با استفاده از نانو ذرات مغناطیسی تخریب می شوند

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *