آموزش ایجاد یک افکت آتشی روی لباس با فتوشاپ

آموزش ایجاد یک افکت آتشی روی لباس با فتوشاپ
  • 1393/12/7
  • مبين
  • 7

اگر به بخش فتوشاپ گویا آی تی سر زده باشید اکثر آموزش های ما درباره افکت بخشیدن به متن ها هستند البته هر از چند گاهی آموزش ایجاد یک تصویر سورئال را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

نرم افزار: Photoshop Cs6

سطح: متوسط

زمان تکمیل: ۳۰ دقیقه

امروز قصد داریم که یک افکت آتشی را روی یک مدل ایجاد کنیم. برای این آموزش نیاز نیست که تصویر شما همین تصویر برکار رفته در این آموزش باشد می توانید از هر تصویر دیگری حتی تصویر خودتان استفاده کنید. ما در این آموزش از تصویر زیر استفاده خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.

BEFOREمرحله ۱

ابتدا تصویر مدل را وارد نرم افزار فتوشاپ کنید حال به چند تصویر از آتش نیاز داریم به طوری که پس زمینه آن ها سیاه باشد و حالتی شبیه به تصویر زیر داشته باشد.

۱حال کجا و چگونه تصویر های آتش را جای گذاری کنیم. من پیشنهاد می کنم که از لبه های تصویر شروع کنید. در اینجا از یک تصویر آتش استفاده شده است و آن را در وسط صفحه قرار داده ایم طوری که آتش روی لباس مدل قرار گرفته است. حال پس زمینه مشکی آن را حذف کنید.

۲سپس با کلیک کردن روی Add Layer Mask یک لایه ماسک اضافه کنید و قسمت های داخلی آتش را حذف کنید.

۳این مرحله را با همان تصویر آتش تکرار کنید اما آن را به صورت افقی اعمال کنید و تکه آتش روی دست مدل قرار بگیرد و همچنین روی لبه کت آن نیز قرار بدهید.

۴حال تکه های بیش تری از آتش را اضافه کنید قسمت های مختلف را با تصویرهای جدید بپوشانید به یاد داشته باشید که قسمت های خاصی از تصویر باید با آتش پوشانده شود سعی کنید چیزی شبیه به تصویر زیر طراحی کنید. پس از آن با لایه ماسک قسمت های اضافی آن را پاک کنید.

۵ما در اینجا تصویر جدیدی از تکه های آتش را به تصویر اصلی پروژه اضافه کرده ایم و آن را در قسمت پشتی گردن مدل قرار داده ایم. اگر توجه کنید تصویر زیر با لایه ماسک طوری پاک شده است که تکه آتش در پشت آن وجود دارد.

۶این مرحله را تکرار کنید تا زمانی که چیزی شبیه به تصویر زیر در بیاورید.

۷حال تمامی لایه های آتش را به یک گروه تبدیل کنید. برای این کار مافیست که کلید Ctrl را پایین نگه دارید و سپس تک تک این لایه ها را انتخاب کرده و بعد از آن کلید های میانبر Ctrl +G را بزنید و نام آن را Fire نیز بگذارید.

مرحله ۲

اگر توجه کرده باشید آتش ها زیاد واقعی به نظر نمی رسند پس باید کمی تغییر در آن ها ایجاد کنیم. کلید های Ctrl+N را بزنید تا یک لایه جدید ایجاد شود آن را زیر گروه لایه Fire بگذارید و نام آن را به fire background تغییر دهید.

با یک براش  و رنگ #۸b2c0d قسمت های آتشین را رنگامیزی کنید توجه داشته بشاید که باید همانند تصویر زیر باشد. شفافیت آن زیاد به نظر می رسد پس بهتر است برخی از نقاط آن را با ابزار eraser پاک کنیم.

۸یک لایه جدید زیر لایه fire background ایجاد کنید و حالت آن را Soft Light بگذارید و با یک براش نرم نارنجی قسمت های آتش را رنگا امیزی کنید.

۹یک لایه جدید دیگر در بالای آن ایجاد کنید و سپس حالت آن را “Soft Light” بگذارید. یک براش نرم بزرگ با رنگ #dd4e05 انتخاب کنید. ما می خواهیم کاری کنیم که رنگ آتش روی صورت مدل باشد یعنی سایه ای از رنگ را می خواهیم که روی صورت مدل بافتد.

صورت مدل را صدف قرار دهید و جا های مناسب را رنگامیزی کنید سپس opacity. لایه را به ۷۰% کاهش دهید.

۱۰یک لایه دیگر اضافه کنید و حالت آن را Soft Ligh بگذارید این بار لایه را زیر لایه قبلی یعنی لایه ای که Cpacity ان ۷۰% قرار دهید. و با رنگ #ff894f لکه های بزرگی را به جای بگذارید.

دوبار روی لایه فوق کلیک کنید تا پنجره Blendion Option باز شود در صفحه اول تنظیمات همانند تصویر زیر عمل کنید.

۱۱این کار را برای هر چخار لایه انجام دهید و نام آن را Fire Fill بگذارید.

مرحله ۳

حال می توانید برخی از برچستکی ها را ایجاد کنیدکه با ابزار pen امکان پذیر است. این ابزار را انتخاب کرده و همانند من در تصویر زیر عمل کنید و خطوط زیر را ایجاد نمایید.

یک براش با سختی ۰% انتخاب کنید opacity آن ۱۰۰% باشد و همچنین اندازه آن را روی ۲-۵ px نیز بگذارید. با ابزار Pen لبه های مشخص شده را ترسیم کنید برای داشتن دید بهتر می توانید لایه های Fire و Fire Fill را با کلیک روی آیکن چشم در پانل لایه ها پنهان کنید.

۱۲یک لایه جدید در بالای گروه لایه Fire ایجاد کنید و نام آن را Screen بگذارید. مطمئن شوید که در پانل رنگ رگ پیش زمینه روی رنگ مورد نظر شما یعنی زرد روشن مایل به نارنجی باشد. با ابزار Pen کلیک راست کنید و  Stroke Path را بزنید. مطمئن باشید که تیک Simulate Pen Pressure فعال است و بعد گزینه Ok را برای تایید کار بزیند.

۱۳روی لایه کلیک راست کرده و گزینه Duplicate را بزنید و سپس حالت آن ر روی Overlay بگذارید. به منوی  Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و سپس در پنجره باز شده آن را به اندازه کافی Blur کنید. این دو لایه را با نام Highlights به یک گروه تبدیل کنید. اطمینان حاصل کنید که لایه های Fire و Fire Fill به صحنه باز گردانید.

مرحله ۴

اکنون ما میخواهیم که نور آتش را بیش تر کنیم. یک لایه جدید بالاتر از گروه لایه Highlights ایجاد کنید و با استفاده از یک براش نرم و  با رنگ #d00f00 همانند زیر تصویر مدل را رنگامیزی کنید.

۱۴سپس تنظیمات Blend If را انجام دهید.

۱۵ حالت لایه را به Screen تغییر دهید. یک لایه جدید ایجاد کنید همین مراحل را دوبراه تکرار کرده با این تفاوت که رنگ آن باید #dd4900 باشد.

۱۶یک لایه را در بخش بالایی اضافه کنید و دوباره آن را در حالت Screen بگذارید با یک براش نرم و بزرگ و با رنگ #۹e0000  قسمت سمت راستی تصویر را رنگامیزی کنید. سپس opacity آن را به ۲۷%کاشه دهید البته بسته به سلیقه خود می توانید ان را کاهش و یا اقزایش دهید.

۱۷حال این سه لایه را به یک گروه تبدیل کرده و نام آن را Glow بگذراید.

مرحله ۵

اکنون ما قصد داریم که شدت آتش را بیش تر کنیم تاکنون از رنگ قرمز استفاده کرده ایم اما این بار از آبی استفاده می کنیم. یک لایه جدید ایجاد کنید و حالت ان را روی Color بگذارید و با یک براش بزرگ نرم قسمت چپ تصویر را رنگامیزی کنید و سپس opacity را روی ۲۷ بگذراید.

۱۸مرحله ۶

حال برای اضافه کردن رنگ بندی به  adjustment layers نیاز داریم در بخش Color Balance adjustment layer مقدار Cyan را به +۱۵، مقدار Magenta را به -۲۰ و Yellow را به -۹ تغییر دهید.

۱۹ Curves adjustment layer  را اضافه کنید و آن را همانند تصویر زیر تنظیم کنید.

۲۰یک لایه مساک ایجاد کنید و با براش مشکی بزرگ هر منطقه ای که در آتش نیست رنگامیزی کنید. در نهایت دومین Curves adjustment را اضافه کنید و تصویر را تیره کنید. با یک براش نرم و بزرگ قسمت های اضافی را از طریق لایه ماسک خارج کنید.

۲۱این آموزش به پایان رسید و تصویر بالا تصویر نهایی ما است اگر تمامی مراحل گفته شده را به درستی انجام داده باشید تصویر پروژه شما هم اینگونه خواهد بود. امیدوار هستیم که شما از این آموزش بهره کافی را برده باشید. پیشنهاد نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

منبع : [photoshoplady]

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. میشه مراحل کامل کارو با تصویر نشون بدید
    آخه خیلی کلی توضیح داده
    ممنون میشم

    1. دوست عزیز هم تصاویر و هم توضیحات کامله.
      چشم آموزش های بعدی با جزئیات منتشر میشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *