سامسونگ: هیچ مشکل فنی برای به حداقل رساندن تکنولوژی‌های نیمه‌هادی به ۵ نانومتر وجود ندارد

سامسونگ: هیچ مشکل فنی برای به حداقل رساندن تکنولوژی‌های نیمه‌هادی به ۵ نانومتر وجود ندارد
  • 1393/12/7
  • مجتبی
  • 0

سامسونگ قطعا یک شرکت نوآور است هیچ مدرکی نیاز نیست که مشخص کنیم بازار موبایل این شرکت همیشه روند افزایش داشته است. این شرکت کره ای سابقه درخشانی در اختراعات و تولیداتش داشته. اخیرا سامسونگ توانست روش تولید ۱۴ نانومتری را در تولید پردازنده های موبایلی خود بکار گیرد.

در این میان و در کنفرانس ISSCC آقای Kinam Kim از سامسونگ حرفهایی را در مورد آینده این شرکت در مورد صنایع نیمه رساناها بیان کرده است. در سخنرانی Kinam Kim جزئیاتی در مورد طرح مفهومی جدید اینترنت اشیاء بیان شده. بر اساس اعلام شرکت سیسکو، تخمین زده می شد که در حال حاضر حدود ۱۴/۴ میلیارد دستگاه به اینترنت متصل هستند که این رقم برای بیش از نیمی از افراد جهان بسیار مورد توجه است.. وی باور دارد که تا سال ۲۰۲۰ این رقم به ۵۰ میلیارد افزایش خواهد یافت.

در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید.

این موضوع یک نیاز بسیار بزرگ را برای تکنولوژی های کم مصرف و کارا می طلبد. سامسونگ بنظر می رسد که تمرکز زیادی بر تولیدات فناوری های کوچک سیلیکونی قرار داده. یکی از این موارد ماژول ePoP این شرکت است که ترکیبی از حافظه رم پردازشی و حافظه رم ذخیره سازی در یک چیپ است.

اکنون شرکت کره ای یاد شده در حال حاضر اقدام به ساخت پردازنده هایی با تکنولوژی ساخت ۱۴ نانومتری کرده. اینتل همین چند روز پیش بود که سخن از ساخت پردازنده های ۱۰ نانومتری تا سال ۲۰۱۶ به میان آورد و ما نیز در گویا آی تی خبر آن را برایتان منتشر کردیم. سامسونگ نیز در این حوزه قرار است پا را فراتر بگذارید و حرف از تکنولوژی ۵ نانومتری است که غول کره ای اعلام نموده سختی فنی خاصی بر سر راه این فناوری وجود ندارد.

نظر شما در مورد این سرعت رشد فناوری ساخت پردازنده های موبایلی چیست؟ آیا سامسونگ باز هم با تولید چیپ های ۵ نانومتری می تواند در دنیای پردازنده ها نقشی پر رنگ را ایفا کند؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *