ارتقا استاندارد حافظه های گوشی های سامسونگ

ارتقا استاندارد حافظه های گوشی های سامسونگ
  • 1393/12/8
  • محمدرضا رشيدي
  • 0

سامسونگ از طریق بلاگ Samsung Tomorrow اعلام کرد که یک حافطه فلش ۱۲۸ گیگابایتی فوق سریع را  بر اساس استاندارد UFS 2.0 توسعه داده است که گزارش ها حاکی از سرعت ۲٫۷ برابری آن در برابر eMMC 5.0 هستند که هم اکنون توسط سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد. UFS با بهره بری از فناوری ” Command Queue ” ، این امکان را فراهم آورده است تا واحد های حافظه جدید بتوانند بر طبق گزارش ها ۱۹ هزار عملیات ورودی – خروجی را برای خواندن تصادفی در هر ثانیه را پردازش کنند.

با این وجود ، نکته ای که در این جا برداشت می شود چیست ؟  داشتن یک گوشی با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی ، که در صورت پر شدن کامل اطلاعات در آن و یا بعد از نصب و حذف برنامه ها به طور پشت سر هم و متعدد به هیچ وجه مشکلی برایش پیش نمیاید، به نظر جالب میاید! سامسونگ اضافه کرده است که واحد های UFS در مقادیر ۳۲،۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی موجود خواهد بود بنابراین تمام گوشی های آینده امکان استفاده از این فناوری را خواهند داشت.

اگر بخواهیم راجع به این صحبت کنیم که چه گوشی هایی در ابتدا از این فناوری بهره خواهند بود باید گفت که سامسونگ طبق گفته هایش، تولید انبوهی در این مورد نخواهد داشت و این شرکت کره ای

با این فرض که در حال آماده سازی گوشی Galaxy S6 است تا آن را به بازار روانه کند ، می توان حدس زد که سردمدار جدید گوشی های سامسونگ بتواند از این حافظه سوپر سریع بهره ببرد. خوب، تنها چند روز دیگر تا رخداد پرده برداری از Galaxy S6 مانده است و این یعنی به زودی می فهمیم که کهکشانی جدید چگونه حافظه ای را در بر خواهد داشت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *