بهترین نرم افزار اطلاعات پرواز برای گوشی های همراه کدام است؟

بهترین نرم افزار اطلاعات پرواز برای گوشی های همراه کدام است؟
  • 1393/12/9
  • مرتضی بیاتی
  • 0

کسانی که یکی افراد خانواده آن‌ها در خارج از کشور زندگی می کند، و یا کسانی که برای کار یا مسافرت از هواپیما زیاد استفاده می کنند به خوبی با مشکلات این وسیله نقلیه آشنا هستند. اطلاع از تأخیر پرواز، و یا تعیین زمان فرود هواپیماها در مناطق زمانی مختلف، ازجمله دردسرهای مسافرت هوایی می باشد.

وب سایت های زیادی برای دریافت اطلاعات پروازها موجود است ولی با پیشرفت گوشی های هوشمند، این کار مقداری برای مسافران خطوط هوایی آسان‌تر شده است. برای دریافت اطلاعات پرواز، نرم افزارهای بی‌شماری وجود دارد که حتی به شما می گویند که هواپیماها در چه نقطه‌ای از زمین در حال پرواز هستند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین برنامه ها اطلاعات پرواز می پردازیم. لطفاً در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

FlightAware

KIAH_newmaps_20120627این برنامه ۱ میلیون بار از فروشگاه گوگل پلی دانلود شده است و با ۲۱ هزار رأی، متوسط امتیاز ۴ ستاره را کسب کرده است. با این اوصاف می توانید مطمئن باشید که این برنامه یکی از بهترین ها است.

توسط این برنامه کاربران می توانند آخرین اخبار پروازها و محل دقیق هواپیماهای تجاری را مشاهده کنند. از طریق این برنامه همچنین اطلاعات پرواز های خصوصی صورت گرفته بر فراز دو کشور آمریکا و کانادا نیز قابل مشاهده می باشد. اطلاعات ارائه شده توسط این برنامه شامل پوشش های راداری، جزئیات کامل پروازها، و پایانه های ورود و خروج پروازها می باشد.

همچنین به وسیله این نرم افزار می توانید تنظیم کنید که اطلاعات یک پرواز خاص به‌صورت نوتیفیکیشن به شما اطلاع داده شود.

noskhe-android-w19

GateGuru

GateGuruاین برنامه ادعا می کند که می تواند “تحولی را در تجربه‌ی سفر هوایی شما ایجاد کند”، که به طرز شگفت انگیزی این ادعای درست می باشد.

GateGuru خود را به عنوان یک برنامه‌ی مخصوص سفر معرفی می‌کند، برنامه‌ای از لحظه خروج شما از خانه تا زمان برگشت از سفر، با ارائه منابع و اطلاعات مفید، شما را همراهی خواهد کرد.

این برنامه فرودگاه های سراسر جهان را پوشش می دهد (۱۲۵ فرودگاه در امریکا، ۱۷ فرودگاه در کانادا، ۳۱ فرودگاه در اروپا، ۲۹ فرودگاه در آسیا، و ۲ فرودگاه در استرالیا). GateGuru علاوه بر اطلاعات پرواز، نقشه پروازها، اطلاعات اتومبیل های اجاره‌ای، شرایط آب و هوایی، و اطلاعات هتل های موجود را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

noskhe-android-w19

Google Now و FlightStat

Google Nowmzl.wjxikxir.800x500-75 قابلیت های مخفی زیادی دارد که یکی از آنها ارائه اطلاعات پرواز و پیگیری آنها می باشد. برای یافتن اطلاعات ضروری خود، فقط کافی است که از طریق این برنامه و با استفاده از شماره پرواز خود، آخرین اطلاعات موجود درباره آن پرواز را دریافت کنید (اگر رزرو یک پرواز را در اینباکس خود داشته باشد این اطلاع رسانی بصورت خودکار انجام می شود).

Google Now برای دریافت اطلاعات خود از سرویس FlightStats استفاده می کند. درصورتی که Google Now ندارید و یا مایل نیستید که از آن استفاده کنید می توانید بصورت مستقیم از خود برنامه FlightStats اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

FlightStats اطلاعت پرواز را بصورت لحظه‌ای در اختیار کاربران قرار می دهد و همچنین بصورت رایگان از طریق فروشگاه گوگل پلی قابل دریافت می باشد. البته نسخه کامل این برنامه اطلاعات بیشتری را نسبت به نسخه موجود در Google Now ارائه می دهد.

درصورتی که یکی از اطلاعت پرواز مورد نظر خود، اعم از شماره‌ی پرواز، فرودگاه مبدأ و یا مسیر حرکت آن را داشته باشید، می توانید حرکت آن پرواز را بصورت لحظه‌ای بروی نقشه مشاهده کنید. همچنین می توانید لیست تأخیرها، گیت ها و وضعیت آب و هوایی تقریباً تمام فرودگاه های بزرگ را از طریق این برنامه دریافت کنید.

noskhe-android-w19

Flightradar24

FlightRadar24-Screen-Shotاین برنامه رایگان نیست و به قیمت ۳٫۹۹ دلار به فروش می رسد، ولی اگر نیازمند و مشتاق به داشتن یک برنامه اطلاعات پرواز هستید، حتماً این برنامه شما را راضی نگه می‌دارد. علاوه بر ویژگی هایی مانند پیگیری پروازها و بروز رسانی لحظه‌ای، Flightradar24 ویژگی هایی دارد که در دیگر برنامه های نخواهید یافت.

ویژگی اول قابلیت “شناسایی نقطه‌ای” می باشد. این بدین معناست که اگر در خیابان و یا هر جای دیگر، در آسمان هواپیمایی را مشاهده کردید فقط کافی است که با دستگاه اندرویدی خود به آن نقطه اشاره کنید تا این برنامه تمام اطلاعات آن پرواز را اعم از شماره پرواز، نام شرکت هواپیمایی، و مقصد آن پرواز را به شما نشان دهد.

دومین ویژگی منحصر به فرد این برنامه قابلیت “مشاهده از نگاه خلبان” است. به این معنا که شما هواپیمای مورد نظر خود را انتخاب می کنید و این برنامه بصورت سه بعدی از داخل کابین خلبان به شما نشان می دهد که خلبان در حال مشاهده‌ی چه منظره‌ای است. این قابلیت زمانی جالب تر می شود که هواپیمای شما بروی یک شهر و یا یک چشم انداز طبیعی در حال پرواز باشد.

نسخه‌ی رایگان این نرم افزار هم قابل دریافت می باشد که البته برخی از ویژگی های آن مانند حالت دید-سه بعدی، قابلیت جستجو، و اطلاعاتی مانند ارتفاع و سرعت پرواز ها در آن نسخه محدود شده‌اند و قابل استفاده نیستند.

noskhe-android-w19

اکنون بهترین برنامه‌‌ی اطلاعات پرواز کدام است؟

اگر حاضر هستید که مقداری پول خرج کنید، مطمئناً Flightradar24 بهترین گزینه برای انتخاب است. ویژگی های منحصر به فرد و پوشش راداری آن (تقریباً پوشش ۱۰۰ درصدی)، این برنامه را از دیگر برنامه ها جدا می کند.

اگر فکر می کنید که ویژگی های موجود در Flightradar24 مقداری غیر ضروری است، انتخاب سختی بین FlightStats و FlightAware خواهید داشت. FlightStats برای کاربران Google Now مناسب‌تر خواهد بود، ولی پوشش راداری FlightAware هم ویژگی خوبی است که نمی‌شود آن را نادیده گرفت.

پیشنهاد شما چیست؟ آیا برنامه بهتری را می‌شناسید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادهای خود را با ما و کاربران گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *