Weather ، نمایی ساده و قابل فهم از وضعیت آب و هوا

Weather ، نمایی ساده و قابل فهم از وضعیت آب و هوا
  • 1393/12/9
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

داشتن رابط کاربری ساده یکی از مزیت های کلیدی برای برنامه های اندرویدی است. در واقع هر چقدر فاصله بین کاربر و هر آنچه که در برنامه به دنبال آن است کوتاه تر باشد، رابط کاربری آن برنامه را میتوان کارآمدتر دانست. این یکی از ویژگی هایی است که برنامه Weather از آن برخوردار است، هر چند به اعتقاد برخی منتقدین، رابط کاربری این برنامه بیش از حد ساده است. صفحه اصلی برنامه که فورا بعد از بارگذاری برنامه نشان داده میشود حاوی اطلاعاتی راجع به وضعیت آب و هوایی موقعیت مکانی است که کاربر در آن قرار دارد. این اطلاعات با پویانمایی (انیمیشن) های کوچک نشان داده میشود که خود در خور توجه است و رابط کاربری برنامه را زیباتر کرده است. با حرکت انگشت به سمت چپ صفحه نمایشگر وضعیت آب و هوایی موقعیت های مکانی دیگر به کاربر نشان داده خواهد شد و همچنین دسترسی کاربر به تعدادی از تنظیمات برنامه نیز فراهم میشود. حرکت انگشت به سمت راست صفحه نمایشگر وضعیت آب و هوایی را با جزئیات بیشتری (پیش بینی وضعیت آب و هوا برای ساعت ها و هفته های گذشته یا آینده) نشان خواهد داد.

 screenshot_8_q90

علاوه بر این شما امکان دیدن وضعیت آب و هوایی در ساعت خاصی را نیز خواهید داشت. برنامه دارای دو ابزارک (ویجت) میباشد که وضعیت آب و هوایی موقعیت کنونی کاربر را نشان میدهد و دیگری میتواند به انتخاب کاربر وضعیت آب و هوایی هر موقعیت مکانی دیگری را نشان دهد. همچنین امکان نمایش وضعیت آب و هوایی در نوار اعلانات گوشی یا تبلت کاربر نیز وجود دارد. تنظیمات برنامه زیاد پیشرفته نیست و دارای انتخاب های محدودی است که از بین آنها میتوان به گزینه ای برای فعال یا غیرفعال کردن نمایش وضعیت آب و هوایی در نوار اعلانات و گزینه ای برای نمایش دما به واحد سانتیگراد و فارنهایت اشاره کرد.

 screenshot_11_q90

هر چند رابط کاربری برنامه Weather ساده و بسیار قابل استفاده است اما همانطور که در فوق گفته شد به اعتقاد برخی منتقدان این سادگی از حد معمول فراتر رفته است، ضمن آنکه طراحی برنامه در مقایسه با همتایان خود، حرف زیادی برای گفتن ندارد. از مزیت های برنامه Weather میتوان به حجم کم و عدم سنگینی آن روی منابع سیستم اشاره کرد، اما همین هم در ازای حذف تعدادی از قابلیت ها و ویژگی هایی بدست آمده است که در برنامه های مشابه وجود دارند.

 screenshot_5_q90

Weather بیش از آنکه یک برنامه کامل و بی نقص در حوزه پیش بینی وضعیت آب و هوا باشد، برنامه ای در حال توسعه است که جای زیادی برای پیشرفت دارد. البته باید مد نظر داشت که صرفا کامل بودن و داشتن انواع و اقسام قابلیت ها چیزی نیست که همیشه کاربران به دنبال آن باشند. هستند کاربرانی که حجم کم برنامه برایشان اهمیت بیشتری دارد و داشتن همان چند قابلیت اصلی و پایه ای برایشان کفایت میکند. خوب اگر شما نیز جزء این دسته از کاربران هستید و بالاخص از گوشی یا تبلتی استفاده میکنید که نسخه اندروید آن قدیمی است، باید بگوییم برنامه Weather میتواند برنامه ایده آلی برای شما باشد، چون این برنامه حتی قابلیت اجرا در اندروید ۱٫۵ را نیز داراست.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *