کپسول ویژه ی حمل و نقل با رهبری یک ایرانی ساخته شد

کپسول ویژه ی حمل و نقل با رهبری یک ایرانی ساخته شد
  • 1393/12/9
  • فرشته سعیدی
  • 2

به گزارش گویا آی تی، امروزه برای اینکه شرکت های حمل و نقل بتوانند پاسخگوی احتیاج مخاطبین خود باشند، پروژه ی Heyperloop به ساخت کپسولی پرداخته است که این کپسول در لوله هایی قرار دارد و می تواند در ۱۲۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

این پروژه با سرعت صوت و برای سفر های بین شهری وارد عمل شده است و با کمک دانشگاه بروکلی، مهندسان، دانشگاه هاروارد و… به سمت جلو پیش می رود که رهبری آن را فرد ایرانی به نام شروین پیشه ور بر عهده دارد.

شروین پیشه ور در رشته زیست شناسی مولکولی دانشگاه بروکلی تحصیل می کند و چون علاقه ی زیادی به رشته ی کامپیوتر دارد توانست در زمینه ی استارت آپ های اینترنتی به عنوان یک ایده پرداز باهوش و نابغه شناخته شود، او رییس و بنیان گذار شرکت SGN است که این شرکت بر روی بازی های اجتماعی و تلفن همراه فعالیت دارد.

شرکتی که بر روی این پروژه کار می کند Hyperloop Technologies نام دارد که افراد آن Brogan BamBrogan و جیم مسینا (قائم مقام ستاد کاخ سفید) و شروین پیشه ور هستند و پروژه تصمیم دارد بین لس آنجلس و لاس وگاس ارتباط برقرار کند به گونه ای که این مسیر در عرض ۲۰ دقیقه در کمال امنیت، سلامت و بدون آسیب به محیط زیست طی شود.

قرار است در ابتدای پروژه جابه جایی اشیا و کالا صورت گیرد و جابه جایی انسان در نوبت های بعدی انجام می شود. برای جابه جایی کالا باید از کپسول Cargoloop استفاده شود به گونه ای که کالارا درون آن قرار می دهند و کپسول به حرکت آن سرعت می بخشد و این پروژه با ۸/۵ میلیون دلار سرمایه شروع شده و پیش بینی می شود که برای ساخت لوله ی دوطرفه ۴۵/۵ میلیون دلار هزینه ببرد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. سلام اصلاح شد ممنون که توجه کردید و گفتید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *