تعیین جایزه برای هکر بزرگ

تعیین جایزه برای هکر بزرگ
  • 1393/12/9
  • فرشته سعیدی
  • 2

به گزارش گویا آی تی، پلیس فدرال آمریکا گفت: اگر شخصی در مورد هکر سی و یک ساله اطلاعاتی به ما دهد، سه میلیون دلار به او اهدا خواهد شد. نام این مرد روسی ۳۱ ساله Evgueni Mikhaïlovitch Bogachev  می باشد که خطرناک ترین حملات سایبری توسط او انجام شده است و اف بی به کسی که اطلاعاتی در مورد این مرد با نام های مستعاری از جمله «lucky۱۲۳۴۵» یا «slavik» و… بدهد، ۳ میلیون دلار به او اهدا خواهد کرد.

این متهم، تیم هکری را رهبری می کند که به این وسیله توانسته است، صد میلیون دلار از بانک آمریکا سرقت کند. او به همراه تیمش، طراح بدافزار Zeus است که نام های دیگر این بدافزار ها GameOver Zeus یا GOZeus می باشد و بدین وسیله می تواند اطلاعات بانکی را هک کند و به ربودن حساب های بانکی بپردازد. بدافزار Zeus در سال ۲۰۰۷ طراحی و بعد از گذشت ۴ سال شکل جدیدی پیدا کرد.

این بدافزار توانسته است حساب های بانکی کشور های زیادی از جمله لوکزامبورگ، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، سوئیس، استرالیا، هلند و… را هک کند. طبق اطلاعات منتشر شده، هکر ۳۱ ساله اکنون ساکن روس است و به غیر از هک کردن حساب های بانکی، ایمیل های آلوده ای در سراسر جهان به کاربران ارسال کرده که توانسته است رایانه های زیادی را ویروسی کند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *