امکان استفاده همزمان از کارت‌گرافیک های AMD و Nvidia در یک رایانه با DirectX 12

امکان استفاده همزمان از کارت‌گرافیک های AMD و Nvidia در یک رایانه با DirectX 12
  • 1393/12/10
  • مجتبی
  • 0

همانطور که می دانید DirectX 12 قرار است به زودی توسط مایکروسافت عرضه شود و ماننده میشه وظیفه بهبود عملکرد گرافیکی رایانه ها را برعهده خواهد داشت. حالا شایعه شده که که API های جدید این پلتفرم، می توانند امکان استفاده همزمان از کارت گرافیک های AMD و Nvidia را فراهم نمایند.

بازی با رایانه ها بر اساس این شایعه جدید می تواند وارد یک بخش جدید از پیشرفت خود شود. اگر شایعه یاد شده صحت داشته باشد گیمرها می توانند با ترکیب دو کارت گرافیک مورد اشاره، قدرت گرافیکی دستگاه خود را برای انجام بازی های رایانه ای تا حد قابل توجهی افزایش دهند.

در هر صورت، بر اساس آخرین شایعات منتشر شده ، مشخص است که ظاهرا مایکروسافت می خواهد امکان استفاده همزمان از پردازنده های گرافیکی چند تولیدکننده را به جای استفاده تک به تک آنها در DirectX 12 که گفته می شود با انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰، در دسترس کاربران خواهد بود، را فراهم سازد.

DirectX 12 می تواند در یک سیستم همانطور که گفتیم از دو سخت افزار گرافیکی به صورت ترکیبی استفاده کند و این به توسعه دهندگان گرافیکی، قابلیتی را ارائه می کند تا بتوانند با بهره گیری از همگام سازی های چند گرافیکی، بازی ها و نرم افزارهای گرافیکی بهتری را تولید کنند. همچنین کارایی سیستم پردازش گرافیکی در این صورت بسیار افزایش خواهد یافت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *