کنترل اینباکس خود را در دست بگیرید: بهترین روش ها برای مدیریت ایمیل در سرویس جی میل

کنترل اینباکس خود را در دست بگیرید: بهترین روش ها برای مدیریت ایمیل در سرویس جی میل
  • 1393/12/10
  • علیرضا اصغری
  • 0

جی میل یکی از محبوب ترین سرویس دهنده های ایمیل در ایننترنت می باشد، مخصوصا برای کسانی که درک بیشتری از تکنولوژی دارند. اما حتی بیشتر کاربران کار بلد هم، به طور کامل از آنچه این سرویس دهنده ارائه می کند، ‌با خبر نیستند.

در اینجا با پنج روشی که شما می توانید ایمیل های خود را در جی میل بهتر مدیریت کنید، آشنا می شوید.

دیگر هیچگاه ارسال فایل ضمیمه را فراموش نکنید

آیا تا بحال پیش آمده است که قصد ارسال ایمیلی را فقط، به منظور فرستادن یک فایل ضمیمه داشته اید ولی بعد ضمیمه کردنِ آن فایل را فرموشش کرده باشید؟

تا زمانی که شما لغت ضمیمه شده “attached” را در متن ایمیل خود استفاده نمایید، برای شما از طرف ‌جی میل پیغامی حاوی این سوال ظاهر می شود: “آیا قصد ضمیمه کردن یک فایل را دارید،‌ شما نوشته اید که یک فایل ضمیمه کرده اید ولی هیچ فایلی ضمیمه نشده است. با این حال هنوز مایل به ارسال می باشید؟”. حال بر روی دستور “لغو کردن” کلیلک کرده و فایل های خود را با خیال آسوده ضمیمه کنید.

کلید های میانبُر

شما می توانید در جی میل با یادگیری چند کلید میانبُر و کنار گذاشتن ماوس در زمان خود صرفه جویی کنید. با تایپ کردن ? (علامت تعجب)در محیط جی میل، لیستی از دستورات مفید و کاربردی برایتان باز می شود، ‌ولی ما در اینجا و برای شروع کار به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

Ctrl + Enter  : ارسال پیام

Ctrl + . : جابجایی به پنجره بعدی

Ctrl + Shift + C : اضافه کردن CC به دریافت کنندگان

Ctrl + Shift + B : اضافه کردن BBC به دریافت کنندگان

C : نوشتن یک پیام جدید

D : نوشتن یک پیام جدید در یک پنجره جدید / قرار دادن نشانگر در نوار جستجو

S : نشانه گذاری یک پیام به عنوان پیغام مهم و خاص (اضافه کردن علامت ستاره)

(سه میانبُر آخر در حالت پیش فرض غیر فعال می باشند، با تایپ ? می توانید آنها را فعال نمایید)

سرعت بار گذاری جی میل را بالا بَرید

با داشتن سرعت اینترنت خوب ،‌جی میل بهترین عملکرد را داراست ولی گاهی شما به جای قرارگرفتن در یک بزرگراه پر سرعت، ‌مجبور به حرکت در یک جاده قدیمی می شوید. یک عملکرد پایه برای جی میل وجود دارد که سرعت بارگذاری آن بالاتر است و به شما اجازه می دهد تا نیازهای اولیه تان را در آن زمان خاص برآورده سازید.

فقط با اضافه کردن عبارت ?ui=html به آدرس عمومی جی میل می توانید این قابلیت را فعال نمایید. (به عنوان مثال،‌به این صورت: https://mail.google.com/mail/?ui=html )

ایمیل هایتان را آن طور که دوست دارید،‌ببینید

ترتیب نمایش ایمیل ها به صورت پیش فرض این گونه است که آخرین ایمیل های دریافتی،‌در اولویت نمایش قرار دارند، چیزی که نیاز بسیاری از کاربران را برآورده می سازد ولی شما می توانید این اولویت بندی را تغییر دهید. برای این کار بر روی چرخدنده تنظیمات کلیک کرده،‌ سپس گزینه تنظیمات “Setting” و بعد از آن گزینه Inbox را انتخاب کنید. اولین گزینه “Inbox type” می باشد که از یک منوی باز شدنی می توانید ترتیب و اولویت نمایش خود را انتخاب نمایید.

تغییر نحوه و سبک نمایش

اگر شما به استفاده از Outlook یا Thunderbird به عنوان یک میزبان ایمیل روی آورده اید،‌ می توانید رابط کاربری استاندارد جی میل را به وضعیتی تغییر دهید که یک قاب نمایشی کوچک نیز اضافه گردد. برای این کار،‌بر روی آیکون چرخدنده تنظیمات رفته و گزینه Setting  و سپس تَب Labs را انتخاب کنید. در آنجا به دنبال Preview Pane بگردید و آنرا از حالت غیر فعال به فعال تغییر دهید. حال با کلیلک بر روی Save این تغییرات را ذخیره نمایید تا از این پس جی میل هر پیام را با یک قاب نمایشی،‌ نشان دهد.

تهیه نسخه پشتیبان از ایمل ها

فضای ابری همیشه هم بی نقص نیست و گاهی بهتر است که یک نسخه پشتیبان و در دسترس از ایمیل هایتان داشته باشید تا در صورت بروز هر گونه قطعی بتوانید همچنان از ایمیل هایتان استفاده کنید تا زمانی که دوباره ارتباط برقرار گردد. ابزاری مانند  Gmail Backup و یا Google Apps Backup به شما کمک می کند تا مطمئن شوید حتی زمانی که گوگل نتواند، ‌شما بتوانید پیامهایتان را استفاده و مدیریت نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *