روزنگار ؛ افزایش سرعت پردازش با نانو/ معرفی محصولات جدید MWC 2015

روزنگار ؛ افزایش سرعت پردازش با نانو/ معرفی محصولات جدید MWC 2015
  • 1393/12/11
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

افزایش سرعت پردازش و ذخیره‌ اطلاعات با فناوری نانو

۱۶۰۶۹۸۸ پژوهشگران ایرانی موفق به ارائه ی طرحی شدند که در آن سرعت پردازش و ذخیره‌ اطلاعات دیجیتالی افزایش می یابد. مجری این طرح جناب شاهین انگیزی با توجه به اینکه یکی از عناصر مهم تمامی نانو الکترونیک ها  عنصر حافظه است، گفت: برای ذخیره‌ داده ها در آتوماتای سلولی کوانتومی نیاز به پیاده سازی این عنصر است.

مقایسه اسمارت‌فون های آیفون ۶، اچ‌تی‌سی One M9 و سامسونگ گلکسی S6

specssss

اچ‌تی‌سی One M9 و گلکسی S6 معرفی شدند حالا ما قصد داریم این گوشی ها را به علاوه آیفون ۶ با هم مقایسه کنیم. البته اپل چند ماه است که از آیفون ۶ رونمایی کرده و کمی ناجوان مردانه است که آن را با این پرچمداران جدید مقایسه کنیم اما آیفون ۶ و ۶ پلاس به عنوان پرفروش ترین گوشی های هوشمند در چند ماه گذشته بودند. در ادامه با گویا‌ آی‌تی همراه باشید.

مقایسه خمیده ها؛ Galaxy S6 edge با Galaxy Note Edge و LG G Flex 2

G-Flex-2-S6-Edge-Note-Edge

در این مطلب می خواهیم تلفن های هوشمندی که اخیرا معرفی شده اند و از صفحه نمایش هایی خمیده بهره می برند را با هم مقایسه کنیم. پس از گلکسی نوت اج که یک لبه خمیده در سمت راست صفحه نمایش خود داشت ال جی جی فلکس ۲ رونمایی شد و حالا هم گلکسی اس ۶ اج که در رو سمت صفحه نمایش خود خمیدگی دارد.

باریک ترین تبلت جهان Xperia Z4 tablet رسما توسط سونی معرفی شد

xperia-z4-tablet-h1

باریک ترین تبلت ۱۰ اینچی جهان با نام Xperia Z4 Tablet توسط سونی معرفی شد. یکی از مهمترین ویژگی های این تبلت، استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ است. ضخامت تبلت یاد شده فقط ۶/۱ میلیمتر و وزن آن هم ۳۸۹ گرم است. اگر بخواهیم نگاهی سریع به مشخصات این دستگاه داشته باشیم، صفحه نمایش آن همانطور که اشاره کردیم، ۱۰/۱ اینچی با کیفیت ۲k است. مغز متفکر این محصول چیپ ۶۴ بیتی اسندذراگون ۸۱۰ است که شامل هشت هسته پردازشی است. اما باتری این دستگاه ۶۰۰۰ میلی آپرساعتی است که تا ۱۷ ساعت پخش ویدئو را دوام می آورد. محصول مورد بحث ضد آب بوده و دارای گواهی IP68 است.

تبلت ویندوزی Lenovo MIIX 300 با قیمت ۱۴۹ دلار معرفی شد

Lenovo-Miix-300-v.1-640x398

تبلت Lenovo MIIX 300 (شایعه ای به عنوان  MIIX 3) با قیمت باور نکردنی بسیار پایین طراحی شده است و برای خرید آن تنها پرداخت ۱۴۹ دلار لازم است. اما مشخصات آن با این قیمت استثنایی دیوانه وار است چراکه سیستم عامل آن ویندوز ۸٫۱ است. با کمال تعجب صفحه نمایش آن IPS بوده و دارای وضوح بالای ۱۲۸۰×۸۰۰ می باشد که به طور معمول دارای زاویه دید گسترده و کیفیت بالاتر از فناوری ال سی دی می باشد. البته تفاوت هایی میان کیفیت صفحه نمیاش های IPS دارد.

شیائومی از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی Mi Pro Action Camera رونمایی کرد

gsmarena_004

شیائومی دقایقی پیش در خلال نمایشگاه MWC 2015 از اولین اکشن‌کم خود رونمایی کرد. این دوربین دارای یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی از نوع Exmor R BSI CMOS بوده که وزن آن فقط ۷۲ گرم است. دوربین جدید شیائومی همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره سازی دارد و نیز یک کارت حافظه جانبی ۱۶ گیگابایتی نیز به همراه این محصول است. این دستگاه قابلیت اتصال به شبکه های وای فای را دارد و باتری ان ۱۰۱۰ میلی آمپرساعتی است.

مایکروسافت Lumia 640 XL رسما رونمایی شد: فبلت LTE مقرون به صرفه

Lumia-640-XL-4g-SSIM-beauty1-jpg

مایکروسافت امروز از فبلت Lumia 640 XL پرده برداری کرد، که یک نسخه با صفحه نمایش بزرگتر از اسمارت‌فون مقرون به صرفه Lumia 640 می باشد. مایکروسافت Lumia 640 XL همراه با صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی (در مقابل صفحه نمایش ۵ اینچی در Lumia 640)، و همراه ویندوز فون ۸٫۱ رونمایی شده است و مایکروسافت وعده داده که پس از عرضه ویندوز ۱۰ این بروزرسانی برای آن قابل دریافت می باشد. مایکروسافت امکاناتی از جمله ۱ سال اشتراک رایگان برای Office 365 را هم برای افزایش بهره وری در نظر گرفته است. این گوشی در طیف وسیعی از رنگ های پویا و همچنین، همراه نام تجاری Lumia با امضای مایکروسافت عرضه می شود.

دوربین جدید prosumer نیکون D7200 ، وای‌فای و NFC را به ارمغان می آورد

gsmarena_00c1

نیکون امروز از نسخه جایگزین و به روز شده از دوربین DSLR prosumer مدل D7100 رونمایی کرد. مدل D7200 جدید از جهات مختلفی پیشرفت داشته و در میان آنها افزایش اندازه بافر و بهبود حساسیت در نور کم به چشم می خورد. D7200 قرار است با یک سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C CMOS عرضه شود که در مقایسه با نسل قبلی اش که ۲۴.۱ مگاپیکسل بود پیشرفت ناچیزی داشته است اما این سنسور به احتمال زیاد توسط سونی ساخته شده که در این صورت پیشتر در دیگر مدل های این شرکت هم استفاده شده و کیفیت تصاویر بهتری از سنسور توشیبا که در D7100 استفاده شده بود دارا می باشد.

TP-Link از روتر جدید خود با صفحه نمایش لمسی رونمایی کرد

gsmarena_001

سیل موبایل های که در MWC 2015 باعث شده بیشترین تمرکز اکثر سایت ها به این حوزه باشد. اما شرکت های دیگری هم با گجت ها و دستگاه های خود در ای نمایش ها حضور دارند که TP-Link یکی از آنهاست. این شرکت از روتر جدید خود رونمایی کرد که به صورت لمسی است. این دستگاه یک روتر قدرتمند بوده که می تواند شبکه های پرسرعت وای فای را در اختیار کاربر قرار دهد. صفحه داخلی این محصول همانطور که اشاره شد، لمسی است و شما از طریق آن به تنظیمات مختلف دسترسی خواهید داشد. بازخورد صوتی بخش تنظیمات نیز به اندازه ای خوب طراحی شده که از کار با آن لذت ببرید. اما اگر بخواهیم صادق باشیم، اینکه تنظیمات از طریق یک صفحه نمایش در روتر در دسترس باشد آنچان مورد ضروری نیست.

اسنپدراگون ۸۲۰ رونمایی شد: به همراه Kryo CPU و اولین هسته ۶۴بیتی سفارشی کوالکام

snapdragon-820-h1

تراشه ی کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ در نطق اصلی شرکت و در کنگره ی جهانی موبایل ۲۰۱۵ پرده برداری شد. این تراشه, جدیدترین تراشه ی شرکت کوالکام می باشد که انتظار می رود بعد از رونمایی بتواند در تلفن های اندرویدی و ویندوزی با مشخصات و قابلیت های بسیار بالا, قدرت نمایی کند. اسنپدراگون ۸۲۰, اولین هسته ی پردازنده ی کوالکام سفارشی ۶۴ بیتی را معرفی کرده که Kryo نامیده شده است و کل تراشه با استفاده از معماری FinFET غیرمسطح ساخته خواهد شد. این بدان معناست که شرکت TSMC با تکنولوژی ساخت ۱۶ نانومتری و شرکت سامسونگ با تکنولوژی ساخت ۱۴ نانومتری برای ساخت این تراشه کاندید می باشند.

 

روزنگار امروز گویا آی تی هم به پایان رسید. در زیر می توانید مانند همیشه لینک سایر مطالب منشتر شده امروز از دنیای فناوری را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

عکس روز ؛ از خلوتی دنج تا خلوتی دنج

خدمات تلفن همراه گوگل به زودی راه اندازی می شود

آلومینیوم “superatoms” نوع جدیدی از مواد ابررسانا

ورزش‌نگار ؛ خداحافظی کورتانیدزه/ لیورپول و ۵ نکته ای که باید توجه کرد و بیشتر

ساخت خورشید مصنوعی توسط محققان ایتالیا

دوربین مانیتورینگ Nubo از پاناسونیک معرفی شد

عملکرد بالای Galaxy S6 edge در اولین پنچ مارک آن در AnTuTu

Archos از اولین تبلت ۲۵۶ گیگابایت خود رونمایی کرد

هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ با گلکسی اس ۶ کار می کند

قفل گوشی ZTE Grand S3 با اثر چشم باز می شود

SanDisk از اولین کارت حافظه میکرو اس دی ۲۰۰GB رونمایی کرد

نحوه یافتن شماره سریال ویندوز کامپیوتر به منظور نصب مجدد ویندوز

مایکروسافت لومیا ۶۴۰ رونمایی شد: رنگارنگ و مقرون به صرفه

نقد و بررسی VLC Player برای سیستم های اندرویدی

Xiaomi در صدر تولید کنندگان تلفن های همراه هوشمند در چین

تلفن هوشمند Vibe Shot لنوو با شکلی شبیه به دوربین معرفی شد

شرکت IKEA قصد دارد مبلمانی مجهز به شارژ بی سیم عرضه کند

مایکروسافت از صفحه کلید تاشو بلوتوثی خود رونمایی کرد

پروژکتور جیبی لنوو تصویر موبایل شما را ۱۱۰ اینچی می کند

هدست جدید Gear VR مخصوص Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge

با اپلیکیشن Analog Clock Tile ساعت آنالوگ زیبایی را به گوشی ویندوزفونی خود اضافه کنید

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *