یاهو ۲۰ ساله شد

یاهو ۲۰ ساله شد
  • 1393/12/12
  • مهرداد فراهانی
  • 0

شما در حال حاضر به یک سایت با سابقه دسترسی دارید: یاهو، یکی از اولین ارائه دهندگان خدمات بزرگ وب، به سن ۲۰ سالگی رسید. این شرکت در دو دهه گذشته رشد قابل توجهی داشته است. این شرکت به عنوان یک دایرکتوری وب در سال ۱۹۹۰ شهرت یافت، و به سرعت پورتال وب انتخابی انبوهی از کاربران شد.

۳ سال بعد از تاسیس یاهو با پیدایش گوگل این شرکت همواره از فشار این تازه بدوران رسیده رنج می برد. ولی تا اوایل قرن ۲۱  این شرکت پیشرفت خوبی داشت. یاهو در سراسر دهه ۱۹۹۰ به سرعت بزرگ شد و به محبوب ترین جستجوگر اینترنت تبدیل شد و رشد فوق‌العاده‌ای داشت. قیمت سهام یاهو سر به آسمان کشید به طوری که در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۰، قیمت هر سهم یاهو به ۱۱۸٫۷۵ دلار رسید. در طول این سال‌ها، رقیب دیرینهٔ یاهو، گوگل توانست یاهو را کنار بزند. یاهو در سال ۲۰۰۷، برای رقابت با جیمیل، سرویس ایمیل خود را بروزرسانی کرد تا رقیبانش را کنار زند اما کاملا به هدفش نرسید.

دفتر مرکزی این شرکت آمریکایی چند ملیتی در سانی‌ویل، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا است. یاهو یکی از بهترین سایت‌های اینترنتی است که امکانات زیادی مانند موتور جستجوی یاهو، ایمیل یاهو، یاهو! مسنجر، اخبار یاهو، گروه یاهو، پاسخ یاهو، تبلیغات، نقشه‌های آنلاین، اشتراک گذاری ویدئو و عکس، ورزش‌های فانتزی و شبکه‌های اجتماعی را در اختیار کاربران اینترنت گذاشته است.

در حال حاضر جستجوگر یاهو دومین جستجوگر برتر اینترنت پس از جستجوگر گوگل است که ۶٫۴۲٪ از کاربران اینترنت با این جستجوگر در اینترنت جستجو می‌کنند.

[منبع: Engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *