پیشتازی اپل بر سامسونگ در فروش گوشی هوشمند به ادعای موسسه Gartner

پیشتازی اپل بر سامسونگ در فروش گوشی هوشمند به ادعای موسسه Gartner
  • 1393/12/14
  • علیرضا اصغری
  • 0

وقتی آخرین بار نبرد فروش گوشی های هوشمند برای تصاحب بالای جدول را بررسی کردیم، ‌دو شرکت سامسونگ و اپل شانه به شانه یکدیگر قرار داشتند. ولی چنانچه از Gartner در این باره سوال کنید، معتقد است که این دو خیلی هم نزدیک به یکدیگر قرار ندارند. این گروه تحلیل گر معتقد است که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ شرکت اپل توانسته است با فروش ۷۴٫۸ میلیون گوشی از شرکت سامسونگ با فروش ۷۳ میلیون گوشی پیشی بگیرد.

اگرچه این فاصله، خیلی زیاد محسوب نمی گردد ولی مدت زمان زیادی بود که هیچ موسسه تحقیقاتی، شرکت اپل را به وضوح، بزرگ ترین فروشنده بازار اعلام نکرده بود (یعنی در طی سه سال گذشته، ‌چنانچه مشتاق دانستنش هستید).  البته گفتن این مطلب و تغییر در رتبه بندی شاید خیلی هم عجیب نباشد. اپل دو مدلِ جدید از آیفون را در این فصل ارائه نمود که منجر به جهش فروشش گردید، در حالی که سامسونگ در این زمان، با رقبای سرسخت چینی خود (شامل لنووا، هواوی و شیائومی) به وسیله یک گوشی پرچمدار(Galaxy S5) که کمی هم قدیمی شده بود، دست و پنجه نرم می کرد.

نکته مهم و قابل ذکر این است که سامسونگ در طول سال توانست بیشترین تعداد گوشی هوشمند را روانه بازار نماید و با رقم خیره کننده ۳۰۷.۶ میلیون،‌ اپل را با فروش ۱۹۱.۴ میلیون تحت فشار قرار دهد. اگر چه اطلاعات Gartner نشان می دهد که چه مقدار از محصولات سامسونگ نیز فروش نرفته است. این شرکت کره ای، که در ابتدای سال ۲۰۱۴ پیشتاز قطعی بازار بود،‌ فقط یک سال بعد مجبور به واگذاری این مقام (و یا حداقل تقسیم با سایر رقبا) گردید. با این وجود شکی نیست که مدل Galaxy S6 یک گزینه جهت خروج این شرکت از وضعیت کنونی است. سامسونگ گر چه هنوز هر فصل، میلیارد ها دلار سود کسب می نماید ولی این پول، در صورت عدم فعالیتِ موثر ممکن است ناپدید شود.

Gartner Q4-2014 1

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *