ساخت بزرگترین تلسکوپ فعال جهان برای شناسایی سیارات مشابه زمین

ساخت بزرگترین تلسکوپ فعال جهان برای شناسایی سیارات مشابه زمین
  • 1393/12/15
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، ستاره شناسان با کمک تلسکوپ Large Binocular Telescope که شباهت زیادی به ادم آهنی دارد و به روز رسانی های زیادی روی آن انجام شده است، توانستند علاوه بر دیدن ستارگان دور دست، سیارات جدیدی که شبیه زمین هستند را کشف کنند. این تلسکوپ از مهم ترین ابزار های زمینی می باشد که برای رصد ستارگان استفاده می گردد و در ارتفاعات Mount Graham آریزونا قرار دارد.

چشم ها یا همان آینه های خیلی حساسی به قطر ۸.۴ متر در دهانه ی این تلسکوپ ها قرار دارد و قادر به جمع آوری پرتو های نوری بسیار ضعیف است. در این تلسکوپ از دو آینه استفاده می شود که در این ابتکار اگر آینه ها با یکدیگر تلفیق شوند مثل تلسکوپ تک آینه ای به قطر ۱۱.۸ متر عمل خواهند کرد و از این نظر بزرگترین تلسکوپ فعال جهان به حساب می آیند.

اکنون ستاره شناسان با کمک این تلسکوپ ها برای بررسی دقیق گرد و غبار اطراف ستارگان که در دوردست  قرار دارند، استفاده می کنند به صورتی که بتوانند به راز محو شدن نوری که از سیاراتی شبیه زمین منعکس می شود، پی ببرند و آنها به امید تجزیه و تحلیل دقیق تر ترکیبات شیمیایی موجود در اتمسفر سیارات که به این روش شناسایی می شوند، احتمال وجود اشکالی از حیات در آنها را مورد بررسی قرار دهند.

سال های زیادی از عمر پروژه های جهانی شناسایی سیارات مشابه زمین نگذشته است که ستاره شناسان در این مدت کوتاه توانستند با کمک تلسکوپی مثل Large Binocular Telescope سیارات زیادی شناسایی کنند و امیدوارند این پروژه به وسیله ی بروز رسانی های انجام شده در بزرگترین تلسکوپ فعال جهان، بتواند سرعت بیشتری بگیرد.

[منبع:mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *