نگاهی به ساعت هوشمند Urbane ال جی، ال جی Magna، Spirit، Leon، Joy در نمایشگاه MWC 2015

نگاهی به ساعت هوشمند Urbane ال جی، ال جی Magna، Spirit، Leon، Joy در نمایشگاه MWC 2015
  • 1393/12/15
  • مبين
  • 0

شرکت ال جی رویداد خود را در نمایشگاه MWC 2015 برگزار کرد که می توان گفت در آن احتمالا بهترین ساعت هوشمند با قابلیت اتصال LTE و دو جفت گوشی هوشمند با اندروید ۵٫۰ آبنبات چوبی همچنین برخی دستگاه های دیگر معرفی کرد.

دو دستگاه ال جی Magna و ال جی Spirit منحنی هستند اما به اندازه کافی شبیه به منحنی در ال جی جی فلکس ۲ نمی باشند. Magna دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است اما صفحه نمایش Spirit کمی جمع و جور تر بوده و اندازه آن ۴٫۷ اینچ است که البته فرق چندانی ندارند. هر دوی این گوشی های هوشمند دارای قابلیت اتصال LTE نیز هستند.

gsmarena_002 (13)

ساعت هوشمند Urbane ال جی دارای دو مدل است که یکی از آن ها قابلیت اتصال LTE و سیستم پرداخت به روش  NFC را دارد و دیگری مجهز به پلتفرم پوشیدنی جدید این شرکت است. مدل غیر LTE کمی نازک تر و سبک تر است در حالی که قابلیت اتصال به تلفن داده و سیستم پرداخت را ندارد اما بیش تر از سیستم عامل پوشیدنی اندروید را اجرا می کند.

نگاهی نزدیک به گوشی هوشمند ال جی Magna

همانطور که قبلا اشاره کردیم گوشی هوشمند Magna ال جی شبیه به ال جی جی فلکس بوده که هر دوی آن ها دارای صفحه نمایش منحنی هستند و بدن ه آ« ها از فلزی است که در ظاهر شبیه به پلاستیک است.

یکی از مدل ها دارای اتصال LTE است و پشتیبانی از دو سیم کارت را ارائه می دهد. منحنی بودن صفحه نمایش این دستگاه بسیار جزئی است و اثر کافی را بر روی کاربر نخواهد داشت اما وجود همچین چیزی دستگاه را جذاب تر می کند.

gsmarena_024

صفحه نمایش این دستگاه ۵ اینچ از نوع ال سی دی با وضوح ۷۲۰p است و تراکم پیکلس آن ۳۰۰ppi است همچنین کیفیت تصویر در آن متوسط است و می توان آن را جزء رده بالاها قرار داد البته در دستگاه های هم سطح آن این اتفاق خواهد افتاد.

gsmarena_001 (31)

در بالای صفحه نمایش این دستگاه یک دوربین ۵ مگاپیکسلی وجود دارد که کیفیت بسیار خوبی را به ارمغان آورده است. دوربین اصلی آن ۸ مگاپیکسل بوده و در کنار آن یک فلش LED نیز وجود دارد. پشت این دستگاه بسیار شبیه به ال جی جی ۳ است و تقریبا همان طرح و همان مواد اولیه را برای ساخت آن تقلید کرده است. جالب است که بدانید دکمه های تنظیم صدا ,پاور و دوربین هر سه در پشت دستگاه وجود دارند.

gsmarena_003 (3) در قسمت طرفین این دستگاه هیچ دکمه کنرلی وجود ندارد.

gsmarena_005 (2)

این تلفن همراه اندروید ۵٫۰ را اجرا می کند که قابلیت سفارشی سازی مخصوص ال جی را دارد. پردازنده آن چهار هسته ای ۱٫۲GHz بوده و دارای ۱ گیگابایت رم است. حافظه داخلی آن ۸ گیگابایت است اما خوشبختانه با اسلات کارت میکرو اس دی به سادگی ارتقاء می یابد. علاوه بر این ظرفیت باتری آن ۲،۵۴۰mAh است که در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند بسیار معقول است.

نگاهی به گوشی هوشمند ال جی Spirit

گوشی هوشمند Spirit یکی دیگر از گوشی های معرفی شده از سوی ال جی می باشد که می توان گفت نسخه اسپر و مینی Magna است. اندازه صفحه نمایش این دستگاه ۷٫۴ اینچ از نوع IPS بوده و وضح آن ۷۲۰p است.

gsmarena_008 (2)

این گوشی هوشمند با قیمت ۱۶۰ دلار پا به آسیا می گذارد که در واقع سخت افزار های آن چیزی شبیه به (Moto E (2015 است. قدرت این دستگاه توسط چیپ ست چهار هسته ای Snapdragon 410 ۱٫۳GHz Cortex-A53 و رم ۱ گیگابایتی نیز تامین می شود. حافظه داخلی آن ۸گیگابایت است و با اسلات کارت میکرو اس دی قابل ارتقاء است همچنین ظرفیت باتری آن ۲,۱۰۰mAh می باشد.

gsmarena_012 (2)

دوربین های پشت و جلویی این دستگاه به ترتیب ۸ و ۵ مگاپیکسلی هستند که هر دوی آن ها قادر به ضبط کردن فیلم های ۱۰۸۰p نیز می باشند. کلیدهای استفاده شده در این دستگاه دقیقا همان کلید های ال جی جی ۳ است که فرق چندانی با هم ندارند.

gsmarena_009

نگاهی به گوشی هوشمند ال جی Leon

گوشی هوشمند Leon دارای قابلیت اتصال LTE و همان دکمه های سخت افزاری پشتی است. پشت آن از پلاستیک مات بوده مسطح است والبته از Spirit پایین تر م باشد. مقداری کوچک تر از  Spirit بوده و اندازه صفحه نمایش آن ۴٫۵ اینچ و همچنین وضوح کمتر ۴۸۰ در ۸۵۴px است.

gsmarena_016

قدرت این دستگاه توسط یک پردازنده چهار هسته ای و یک رم ۱ گیگابایتی تامین می شود که اندروید ۵٫۰ آبنبات چوبی روی آن اجرا شده است. همانند مدل های دیگر دارای حافظه ذخیره سازی ۸ گیگابایتی است. دوربین اصلی Leon تقریبا ۵ مگاپیکسل بوده و دوربین جلویی آن VGA است.

 نگاهی به گوشی هوشمند ال جی Joy

گوشی هوشمند Joy کوچک ترین تلفن همراه معرفی شده ال جی است. اندازه صفحه نمایش آن ۴ اینچی بوده و هنوز هم در این مدل اتصال LTE را دارد. وضوح این دستگاه ۴۸۰ در ۸۰۰px با تراکم پیکسل ۲۳۳ppi است که دربالای آن یک دوربین عکاسی VGA وجود دارد علاوه بر این دوربین پشتی آن ۵ مگاپیکسل بوده که تقریبا با کیفیت است.

gsmarena_021 (1)

ال جی Joy مشخصات شعیف و محدودی را از قبیل ۱ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی و نسخه دیگر آن رم ۵۱۲ مگابایتی و حافظه ۴ گیگابایتی را نیز دارد.

gsmarena_022 (1)

نگاهی به ساعت هوشمند Urbane و Urbane LTE

شرکت ال جی یکی از بهترین ساعت های هوشمند را ساخته است. پس از معرفی ساعت هوشمند G آن را بهبود داده و مدلی با نام ال جی Urbane که ظاهری کلاسیک را دارد معرفی کرد. این دستگاه پوشیدنی قابلیت اتصال به LTE را دارد و پرداخت همراه با NFC نیز امکان پذیر است.

gsmarena_001 (32)

نکته مهم اینجاست که نسخه غیر LTE ساعت هوشمند Urbane دارای پلتفرم پوشیدنی ال جی است که به نام WebOS مشهور می باشد و همچنین نسخه دیگر آن از سیستم عامل پوشیدنی اندروید بهره می برد.

gsmarena_007 (1)

با وجود اینکه شرکت ال جی سیستم عامل اختصاصی خود را برای این ساعت هوشمند به کار برده است و هیچ ویژگی خاصی از قبیل پرداخت با NFC و همچنین اتصال به تلفن داده نداشته اما انتظار یک قیمت بسیار ارزان برای آن وجود دارد. صفحه مدیریت اپلکیشن این دستگاه بسیار جالب طراحی شده است و دو نسخه تفاوت چندانی با هم ندارند.

gsmarena_004 (3)

همانطور که قبلا اشاره کردیم ویژگی پرداخت از طریق NFC فقط در نسخه LTE امکان پذیر است. نسخه LTE و غیر LTE هرکدام یک تجربه بسیار متفاوت را ارائه می دهند. مدل Urbane LTE تقریبا دارای وزن ۱۱۵ گرم است که برای یک ساعت هوشمند بد نیست با این حال مدل غیر LTE وزن ۴۵ گرمی را دارد که بسیار سبک است.

gsmarena_024 (1)

بدنه یا دسته این ساعت هوشمند از جنس پلاستیک با کیفیت است و نسخه فلزی آن وجود ندارد اما در کل ظاهری شیک و آراسته را دارد.

gsmarena_023

بدیهی است که مدل LTE با این مشخصات و ویژگی عمر باتری طولانی نخواهد داشت باتری آن ۷۰۰mAh است. اما مدل دیگر یا مدل غیر LTE دارای باتری ۴۰۰mAh بوده که انتظار می رود مدت بیش تری دوام بیاورد چراکه ویژگی های سنگینی را پشتیبانی نمی کند.

gsmarena_028 (1)

این ساعت هوشمند دارای یک صفحه نمایش ۱٫۳ اینچیاز نوع P-OLED است و وضوح آن ۳۲۰ در ۳۲۰px نیز می باشد.

gsmarena_032

مدل Urbane LTE از سمت راست دارای سه دکمه سخت افزاری است که وظیفه تنظیمات دستگاه را بر عهده می گیرند اما مدل دیگر تنها ۱ دکمه سخت افزار برای مدیریت دارد.

gsmarena_035 (1)

ازدیگر ویژگی های این ساعت هوشمند می توان به ویژگی خاص برای گلف بازان سنسور های حرکتی و شتاب سنج اشاره کرد. جزئیات سخت افزاری این دستگاه شامل چیپ ست  Snapdragon 400 باسنجش زمان ۱٫۲GHz است. حافظه داخلی آن ۴ گیگابایت است که بسته به کاربرد کاربر از آن دارد. دیگر مشخصات این ساعت هوشمند شامل LTE, Bluetooth 4.0 LE و NFC  Wi-Fi b/g/n نیز می باشند.

این تمامی محصولاتی بود که شرکت ال جی در طی نمایشگاه MWC 2015 معرفی کرد و آن ها را در غرفه خود به نمایش گذاشت. نظر شما درباره این دستگاه ها چیست؟

[منبع: gsmarena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *