روزنگار ؛ سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات/ نگاهی به ساعت هوشمند Urbane و بیشتر

روزنگار ؛ سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات/ نگاهی به ساعت هوشمند Urbane و بیشتر
  • 1393/12/15
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات استان تهران به فروش می رسد

۷۵۲۸۰۱

به گزارش گویا آی تی، طبق گفته ی شرکت مخابرات استان تهران،  سرویس جدیدی از اینترنت پرسرعت در مراکز خدماتی به فروش می رسد. از دوازدهم اسفندماه، سرویس جدید پیش پرداخت ( pre paid) اینترنت پر سرعت مخابرات استان تهران در همه ی مراکز مخابراتی به فروش می رسد که اکنون درخواست از طریق سامانه ی ۲۰۲۰ شروع گردید.

باز هم انفجار گوشی ؛ اینبار Samsung Galaxy S5

s5-fire-640x480

انفجار تلفن های هوشمند یا آتش گرفتن آنها هر چند وقت یک بار از شرکت های مختلف خبرساز می شود. اما همیشه دستگاه هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند، به اخبار داغ تری مبدل می گردند. یکی از این موارد آیفون ۴اس بود که در زمان خود اخباری در مورد آتش گرفتن آن منتشر شد و خطر انفجار برای بسیاری از کاربران نگران کننده شد. حالا نوبت به گوشی هوشمند Galaxy S5 سامسونگ رسیده که آتش بگیرد!

تلفن هوشمند Galaxy S5 Active نیز اندروید ۵ را دریافت می کند

gsmarena_001

مشخص است که بروزرسانی اندروید ۵ آبنبات چوبی برای بسیاری از تلفن های هوشمند سامسونگ در روزهای اخیر ارائه شده. در چند روز گذشته هم شاهد ارائه این بروزرسانی برای دستگاه هایی نظیر گلکسی نوت ۳ و … بودیم، اما حالا جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایلی گوگل، قرار است برای تلفن هوشمند Galaxy S5 Active هم ارائه شود. محصول یاد شده در سال گذشته عرضه شد و حالا کاربران این دستگاه نیز می توانند از هم اکنون، مانند خریداران Galaxy S5 معمولی، از ویژگی های اندروید ۵ آبنبات چوبی بهره ببرند.

پروژه هدست Morpheus VR سونی در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد

gsmarena_001

پروژه Morpheus VR headset برای پلی استیشن ۴ در نیمه اول سال ۲۰۱۶ به اجرا در خواهد آمد. غول ژاپنی دنیای فناوری ، از نمونه اولیه این هدست امروز در کنفرانس توسعه دهندگان بازی های ویدئویی در سانفرانسیسکو پرده برداشت. ابتدا سونی از  پروژه Morpheus در سال پیش پرده برداشت.نمونه اولیه تازه و بروزرسانی شده ی این گجت دارای صفحه نمایش RGB OLED با وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ است.فرکانس بروزرسانی فریم های تصویر و یا Refresh Rate از سال پیش دو برابر شده و به ۱۲۰ هرتز رسیده است.

ساخت بزرگترین تلسکوپ فعال جهان برای شناسایی سیارات مشابه زمین

۱۶۱۰۲۵۸

به گزارش گویا آی تی، ستاره شناسان با کمک تلسکوپ Large Binocular Telescope که شباهت زیادی به ادم آهنی دارد و به روز رسانی های زیادی روی آن انجام شده است، توانستند علاوه بر دیدن ستارگان دور دست، سیارات جدیدی که شبیه زمین هستند را کشف کنند. این تلسکوپ از مهم ترین ابزار های زمینی می باشد که برای رصد ستارگان استفاده می گردد و در ارتفاعات Mount Graham آریزونا قرار دارد.

بازی محبوب Candy Crush Sega برای ویندوزفون برزورسانی شد

candy-crush-saga-640x400

در روزی دیگر باز هم شاهد ارائه ی بروزرسانی دیگری برای بازی محبوب candy crush sega هستم، البته اینبار برای پلتفرم ویندوزفون. این بروزرسانی ۱۵ مرحله جدید را اضافه می کند. در حالیکه بازی یاد شده به نحوی است که برای باز شدن هر قسمت نیاز به انجام ۱۵ مرحله دارید، آپدیت یاد شده نیز تعدادی مشکل با آن دارد. برخی از بازیکنان اعلام کرده اند که پس از این آپدیت نمی توانند وارد بازی شوند. اینگونه افراد مجبور به نصب نسخه های پیشین Candy Crush sega برروی دستگاه ویندوزفونی خود شده اند. برخی دیگر نیز در مورد افزایش قابلیت هایشان در حین انجام بازی با این بروزرسانی، حرفای به میان اورده اند.

سرویس استریم موسیقی جدید اپل در WWDC معرفی می‌شوند [گزارش]

apple-and-beats

اوایل ماه گذشته، اپل گزارش داده بود که قصد ادغام سرویس استریم موسیقی جدیدش را در iOS 8/4 دارد. پس از آن و در اواخر ماه قبل، این شرکت اعلام کرد که قصد برگزاری رویدادی را در تاریخ ۹ مارچ و در سانفرانسیسکو دارد. قطعا در این کنفرانس تمرکز بر روی ساعت هوشمند اپل واچ است. در این لحظه صحبت هایی نیز در مورد سرویس استریم موسیقی جدید کوپترتینو شنیده می شود که ظاهرا قرار است بخش هایی از رویداد یاد شده به آن اختصاص یابد.

ماوس گیمینگ Logitech G303 از لاجیتک معرفی شد

Logitech-G303-640x640

اگر شما هم یک گیمر هستید، مطمئنا همیشه به دنبال جدیدترین و بروزترین سخت افزاری ها هستند، چرا که در دنیای بازی های رایانه ای، همیشه بروزبودن سخت افزار ها و ابزارهای گیمینگ تاثیر زیادی بر عملکرد فرد در حین انجام آن گیم دارد. حالا با ماوس جدید Logitech G303 Daedalus Apex آشنا شوید که توسط لاجیتک با فناوری سنسور نوری ساخته شده که به گفته این شرکت بهترین ماوس در این نوع بوده که می تواند رویداد ها را به بیشترین میزان ممکن دنبال کند.

جیمیل برای iOS با سه ویژگی جدید آپدیت شد

Gmail-for-iOS-receives-update-with-three-new-features

همانطور که می دانید سرویس جیمیل محبوب ترین سرویس ایمیل دهی محسوب می شود. سه ویژگی جدید به اپلیکیشن جیمیل iOS با یک بروزرسانی اضافه شده است. ویژگی  Quick actions یا اقدام سریع به کاربران iOS اجازه می دهد که پیام های خود را به صورت مستقیم در نوتیفیکیشن پاسخ دهند این حرکت بسیار مفید بوده و باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی های آپدیت شده این است که به شما امکان می دهد عکس ها و فایل ها را از برنامه های دیگر وارد جیمیل کرد.

مایکروسافت نسخه پیش‌نمایش آفیس ۲۰۱۶ را برای مک عرضه کرد

gsmarena_001

حدود یک ماه قبل، مایکروسافت نسخه پیش‌نمایش آفیس ۲۰۱۶ را برای ویندوز منتشر کرد و امروز هم نسخه پیش‌نمایش این مجموعه نرم افزاری محبوب را برای سیستم عامل Max OS X 10/10 Yosemite عرضه نمود. همانطور که می دانید آفیس ۲۰۱۶ نسل آینده و جدید، این مجموعه کاربردی است و انتار می رود در نیمه دوم سال میلادی جاری شاهد ارائه نسخه نهایی آن باشیم. در حال حاضر ردموندی ها در حال کار بر روی این مجموعه هستند.

گوشی هوشمند گلکسی اس ۶ Edge برنده بهترین دستگاه MWC 2015 شد

s6-edge-21

همانطور که می دانید نمایشگاه MWC 2015 در بارسلونا برگزار شد و شرکت سامسونگ در روز اول این نمایشگاه دو پرچم دار جدید خود یعنی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ Edge را معرفی کرد. در این رویداد گلکسی اس ۶ Edge برنده بهترین دستگاه ساخته شده شد. گلکسی اس ۶ Edge دارای صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی Quad HD با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. پردازش در این گوشی هوشمند توسط پردازنده ۸ هسته ای Exynos 7420 انجام می شود علاوه بر این دارای یک رم ۳ گیگباایتی است که بر قدرت آن می افزاید. همچنین دارای سه مدل انتخابی ۳۲GB, 64GB یا  ۱۲۸GB است.

نگاهی به ساعت هوشمند Urbane ال جی، ال جی Magna، Spirit، Leon، Joy در نمایشگاه MWC 2015

gsmarena_001 (30)

شرکت ال جی رویداد خود را در نمایشگاه MWC 2015 برگزار کرد که می توان گفت در آن احتمالا بهترین ساعت هوشمند با قابلیت اتصال LTE و دو جفت گوشی هوشمند با اندروید ۵٫۰ آبنبات چوبی همچنین برخی دستگاه های دیگر معرفی کرد. دو دستگاه ال جی Magna و ال جی Spirit منحنی هستند اما به اندازه کافی شبیه به منحنی در ال جی جی فلکس ۲ نمی باشند. Magna دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است اما صفحه نمایش Spirit کمی جمع و جور تر بوده و اندازه آن ۴٫۷ اینچ است که البته فرق چندانی ندارند. هر دوی این گوشی های هوشمند دارای قابلیت اتصال LTE نیز هستند.

در این ساعت به پایان روزنگار امروز در گویا آی تی رسیدیم و خلاصه مهمترین اخبار روز فناوری و تکنولوژی را خدمت شما بیان کردیم. در زیر می توانید لینک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

کشف فسیل فک ۲.۸ میلیون ساله بقایای انسان های اولیه

ورزش‌نگار ؛ استقلال صدرنشین موقت لیگ/ قهرمانی حفاری در لیگ برتر فوتسال بانوان و بیشتر

نحوه تایپ سریع کرکتر های ویژه بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها

با قدرت تفکر پیشرفته ترین هواپیمای نظامی جهان هدایت می شود

سرویس Moto Maker از ماه مارچ به صورت جهانی در دسترس خواهد بود

شایعه: ال جی جی ۴ دارای سنسور اثر انگشت است

دانلود اپلیکیشن ها و تصویرزمینه های جدید Galaxy S6

هدست واقعیت مجازی جدید Vuzix با قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه

گوگل امروز تجربه موثر ترین قطع گسترده خدمات خود را داشت

تلفن هوشمند HTC One E9 با صفحه نمایش QHD ممکن است این ماه معرفی شود

راهنمای گوشی های Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفت

دانگل کنترلر وایرلس ایکس باکس در سال جاری برای PC عرضه خواهد شد

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *