نگاهی به لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ XL مایکروسافت در نمایشگاه MWC 2015

نگاهی به لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ XL مایکروسافت در نمایشگاه MWC 2015
  • 1393/12/16
  • مبين
  • 0

شرکت مایکروسافت دو پرچم دار جدید خود را معرفی کرد که پس از مدتی پا به بازار می گذارند. دو دستگاه جدید مایکروسافت فبلت لومیا ۶۴۰ XL با دوربین Zeiss و لومیا ۶۴۰ هستند که هر دوی آن ها مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ بوده و همچنین دارای طیف گسترده ای از قابلیت های اتصال نیز می باشند.

نسخه ۳G دستگاه لومیا ۶۴۰ XL تقریبا € ۱۹۰ و نسخه ۴G LTE آن ۲۲۰ € است. شما این پول را برای یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی HD IPS، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز Zeiss f/2.0 و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی که هر دوی آن ها قادر به ضبط فیلم های ۱۰۸۰p هستند پرداخت می کنید.

در ادامه مطلب با گویا ای تی همراه باشید.

gsmarena_007 (2)

لومیا ۶۴۰ مقداری کوچک تر بوده واندازه صفحه نمیاش آن ۵ اینچ است و قیمت نسخه های ۳G/4G آن به ترتیب €۱۴۰/€۱۶۰ می باشد. دوربین این دستگاه Zeiss را ندارد اما دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی آن می تواند که فیلم های فول اچ دی را ضبط نماید و همچنین دوربین جلویی آن ۱ مگاپیکسسلی ۷۲۰p است.

از لحاظ اتصال هردو گوشی به صورت کامل قابلیت های اتصال را دارند. شما می توانید که نسخه ۳G یا ۴G LTE را برای دو مدل انتخاب کنید که هردوی آن ها از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می کنند. کاربران با خرید یکی از این گوشی های می توانند به ۱ ترابایت فضای OneDrive  تا یک سال دسترسی داشته باشند و همچنین آفیس ۳۶۵ یک سال برای آن ها رایگان خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی بهتر به محصولات جدید مایکروسافت بیاندازیم.

نگاهی نزدیک به مایکروسافت لومیا ۶۴۰ XL

مایکروسافت سری ۶ گوشی های هوشمند لومیا خود را ارتقاء داده است. لومیا ۶۴۰ XL قیمت مناسبی با مشخصات اعلام شده آن دارد. در ساخت این دستگاه از مواد با کیفیت استفاده شده است و بدنه مدل سفید آن از جنس پلی کربنات مات است، ضخامت آن ۹mmبوده این درحالی است که Moto G تقریا ۱۱mm بود علاوه بر این وزن آن ۱۷۱ گرم است. اندازه صفحه نمایش آن ۵٫۷ اینچ با وضوح ۷۲۰p و تراکم پیکسل ۲۵۹ppi می باشد که به نظر می رسد برای رابط کاربری کاشی وار ویندوز مناسب باشد.

gsmarena_006 (2)

صفحه نمایش IPS این دستگاه زاویه دید بسیار خوبی دارد جنس آن از گوریلا گلس ۳ بوده و نور را بازتاب نمی دهد. مایکروسافت پیش از این سنسور دوربین Zeiss را برای لومیا ۸۳۰ به ارمغان آورده بود این سنسور در  ۶۴۰ XL هم وجود دارد که ظاهرا تفاوت هایی را با نسخه لومیا ۸۳۰ دارد. سنسور و وضح آن بالاتر بوده که ۱۳Mp در برابر ۱۰Mp است و اندازه آن هم بزرگتر است که ۱/۳” در مقابل ۱/۳٫۴ می باشد. علاوه بر این دوربین جلویی آن که ۵ مگاپیکسلی است می تواند فیلم های ۱۰۸۰p را ضبط نماید.

gsmarena_007 (3)

 مایکروسافت به تازگی تمرکزی خود را روی دوربین های گوشی هوشمند می گذارد و همیشه به دنبال بروز کردن آن است. ویژگی جدیدی به نام Living Image در نرم افزار دوربین خود به ارمغان آورده است که تقریبا شبیه به Zoe اچ تی سی است. این دستگاه دارای چیپ ست Snapdragon 400 است که شامل پردازنده چهار هسته ای ۱٫۲GHz Cortex-A7 می شود. رم ۱ گیگابایتی و پردازشگر گرافیکی Adreno 305 بر قدرت آن افزوده است.

gsmarena_009 (1)

مشخصات این دستگاه هنوز به اتمام نرسیده است و سیستم عامل آن از ویندوز ۸٫۱ به ویندوز ۱۰ ارتقاء یافته است. باتری این فبلت ۳,۰۰۰mAh بوده که مایکروسافت ادعا می کند تا ۲۴ ساعت م یتواند روشن بماند اما با اتصال به شبکه ۳G یا وای فای تنها ۱۳ ساعت قدرت روشن نگه داشتن آن را خواهد داشت.

gsmarena_008 (3)

نگاهی به گوشی هوشمند لومیا ۶۴۰ مایکروسافت

گوشی هوشمند لومیا ۶۴۰ کم حجم تر از نسخه قبلی است اندازه صفحه نمایش آن ۵ اینچ ۷۲۰p نیز می باشد. بدنه آن از جنس پلی کربنات براق است و ضخامت آن تنها ۸mm بوده که با این محدوده قیمت ونازک بودن آن بسیار عالی است. این دستگاه از لومیا ۶۴۰ XL سبک تر است و وزن آن تنها ۱۴۵ گرم نیز می باشد.

gsmarena_001 (33)

صفحه نمایش IPS LCD این دستگاه با ClearBlack حفاظت داده می شود و از جنس گوریلا گلس است و دارای تراکم پیکسل ۳۰۰ppi است. دوربین اصلی این دستگاه ۸ مگاپیکسل بوده که قادر به ضبط فیلم های ۱۰۸۰p است و دوربین جلویی آن ۵ مگاپیکسلی است که ۷۲۰p می باشد.

باتری کوچک این دستگاه ۲,۵۰۰mAh بوده که قادر است دستگاه را تا ۱۷ ساعت در حالت ۳G روشن نگه دارد و در حالت وای فای تنها ۱۱ ساعت است. نظر شما درباره این دو محصول جدید مایکروسافت چیست؟

[منبع: gsmarena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *