روزنگار ؛ نکات مهم برای جستجو در گوگل/ اولین دوره مسابقات برنامه نویسی اندروید ایران و بیشتر

روزنگار ؛ نکات مهم برای جستجو در گوگل/ اولین دوره مسابقات برنامه نویسی اندروید ایران و بیشتر
  • 1393/12/16
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

تلفن هوشمند Sony Xperia Z4 قبل از سپتامبر ۲۰۱۵ معرفی می‌شود

sony-xperia-z3-z3v-review-05-640x359

در کنگره جهانی موبایل امسال یعنی MWC 2015 سونی پرچمدار جدید خود یعنی Xperia Z4 را معرفی کرد. اما این به چه معناست؟ خب می توان براحتی فهمید که دستگاه یاد شده آماده نبوده اما میتوان انتظار داشت تا در اواخر سال میلادی جاری شاهد رونمایی از آن باشیم. اما اگر باز هم در این مورد ترید دارید، باید بگوییم که خود کمپانی سونی، این موضوع را تایید کرده.

احتمال دارد با پتنت جدید اپل، نسل بعدی آیفون ضدآب باشد

۱۲۰۲۴-۵۵۲۵-۱۵۰۳۰۵-Water-l

بر اساس پتنت چدیدی که از کوپرتینو و توسط USPTO منتشر شده، بنظر می آید که اپل در حال کار بر روی دستگاه های ضدآب خود است. تکنولوژی یاد شده شامل قطعاتی می گردد که با یک پوشش آبگریز مقاوم شده اند و این پوشش می توانند از ورود ذراتی در حد میکرون جلوگیری به عمل آورد. این پوشش از قرار دادن بخش های مختلف در اتاقی که با گاز فلوئوروپلیمر پر شده و ولتاژ بالایی هم در آن اعمال گشته تا گاز تبدیل به میله هایی پلاسمایی شود و بدین طریق از قطعات مختلف گوشی در برابر ورود مایعات جلوگیری نماید.

ناسا می گوید مریخ زمانی بیشتر از اقیانوس منجمد شمالی دارای آب بوده است

mars-water-820x420

یکی از دلایلی که ناسا را به جستجو در مریخ علاقه مند کرده است مشخص کردن این مسئله می‌باشد که آیا این سیاره زمانی صاحب آب بر روی سطح خود بوده یا نه. اگر ردی از آب وجود داشته باشد، این یک فرصت است که بتوان فهمید که به نوعی امکان زندگی در این سیاره وجود دارد. ناسا مدت هاست که توسط مریخ نورد های خود درحال مطالعه این سیاره هست و دانشمند در حال حاضر به نتیجه ای جدید دست پیدا کردند. دانشمندان ناسا تعیین کرده اند که سیاره سرخ در گذشته بر روی سطح خود بیشتر از اقیانوس منجمد شمالی زمین آب داشته است. محققان می گویند که این سیاره ۸۷ درصد از آن آب را در فضا از دست داده است.

نگاهی به لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ XL مایکروسافت در نمایشگاه MWC 2015

gsmarena_002 (14)

شرکت مایکروسافت دو پرچم دار جدید خود را معرفی کرد که پس از مدتی پا به بازار می گذارند. دو دستگاه جدید مایکروسافت فبلت لومیا ۶۴۰ XL با دوربین Zeiss و لومیا ۶۴۰ هستند که هر دوی آن ها مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ بوده و همچنین دارای طیف گسترده ای از قابلیت های اتصال نیز می باشند. نسخه ۳G دستگاه لومیا ۶۴۰ XL تقریبا € ۱۹۰ و نسخه ۴G LTE آن ۲۲۰ € است. شما این پول را برای یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی HD IPS، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز Zeiss f/2.0 و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی که هر دوی آن ها قادر به ضبط فیلم های ۱۰۸۰p هستند پرداخت می کنید.

اولین دوره مسابقات برنامه نویسی اندروید ایران برگزار می شود

Untitled-2

مسابقه برنامه­ نویسی اندروید App Talent در راستای توسعه نرم ­افزارهای کاربردی فارسی و تشویق و ترغیب دانشجویان به فعالیت در این حوزه، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ توسط همراه اول و موبیرو برگزار می ­شود.

جانی آیو در مورد مسئله عمر باتری آیفون اصلا نگران نیست

۴۵۶۹۵۳۴۶۲

آیا از خالی شدن شارژ آیفون خود ناراضی هستید؟ آیا فقط به خاطر طراحی باریک و سبک آیفون توسط استاد طراحی اپل جانی آیو شما بیشتر برای خرید آن تشویق شدید؟ جانی آیو امروز در مصاحبه با فایننشال تایمز به بیان عمق فرایند طراحی اپل واچ پرداخت، اما زمانی که در مورد نیاز به شارژ آیفون از او سوال شد او گفت که مشکلی در این موضوع نمی بینم.

تشخیص گاز سولفید هیدروژن در صنایع نفت و گاز با فناوری نانو

۷۹۱۰۵۰

پژوهشگران ایرانی حسگری طراحی کردند که گاز سولفید هیدروژن را در حفاری های نفتی، پالایشگاه‌ها، چاه‌های شامل مواد آلی و معادن زغال سنگ شناسایی می کند و دانشجوی دکترای الکترونیک دانشگاه شیراز_ جناب محسن اسد در این رابطه گفت: طبق تحقیقات، حسگر حساسی برای شناسایی گاز سولفید هیدروژن در دمای اتاق ارائه گردید که با کمک آن و به صورت تئوری و با استفاده از نظریه‌ی تراکم تابعی می توان مکانیزم‌ های فیزیکی و شیمیایی شناسایی گاز سولفید هیدروژن را مورد ارزیابی قرار داد.

ادوارد اسنودن چه اپلیکیشنی را برای حفظ حریم شخصی‌ ما توصیه می‌کند؟

ادوارد اسنودن چه اپلیکیشنی را برای حفظ حریم شخصی‌مان توصیه می‌کند؟

رمزگذاری دیگر قابلیت دشوار، دور از دسترس و مختص به گروهی خاص نیست. حالا همه به لطف اپلیکیشن های متنوع و رایگان موجود، می‌توانند تمامی موارد دستگاه خود را رمزگذاری کرده و از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. این افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکز امریکا، در ویدئو تازه‌ای که از او در یوتیوب منتشرشده به اهمیت حفظ امنیت ارتباطات حتی مابین کاربران عادی که چیزی برای پنهان کردن ندارند، می‌پردازد. به گفته اسنودن ساده‌ترین شیوه برای دسترسی به محتوا پیام‌ها، چه برای آژانس اطلاعاتی و چه برای هکرها، این است که در فاصله مابین ارسال و دریافت به محتوا ذکرشده رخنه کنند.

وال استریت ژورنال: تلاش یک تیم کوچک در گوگل برای استفاده از اندروید در گجت های واقعیت مجازی

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ما پیش از این از سیستم عامل اندروید در تلفن های همراه، ‌تبلت،‌ تلویزیون و حتی ماشین های سواری استفاده می کردیم ولی بر طبق شایعات جدید، ‌قدم بعدی می تواند بهره مندی از آن در هد ست های واقعیت مجازی باشد. در حالی که می دانیم پیش از این، تلفن های هوشمند به عنوان مغزِ متفکرِ یک گجت واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گرفته است که از آن جمله می توان به نمونه Gear VR سامسونگ و یا Cardboard گوگل اشاره نمود؛ ولی وال استریت ژورنال اعلام کرده است که ده ها مهندس گوگل در حال کار بر روی نسخه ای از اندروید بوده که باعث بهبود و تقویتِ عملکردِ اپلیکیشن های واقعیت مجازی می شود.

۹ نکته مهم برای جستجوی بهتر در گوگل

google-search

اگر شما هم مانند من روزانه چندین بار برای یافتن مطلب مورد نظر خود به گوگل سر می‌زنید، حتماً با من هم عقیده هستید که گوگل ابزاری فوق‌العاده برای جستجو در اینترنت است. در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را آموزش دهیم که ممکن است از آنها آگاه نباشد. نکاتی که توسط آنها می توانید از تمام قدرت گوگل استفاده کنید و در جستجوی خود نتایج بهتر و دقیق تری را دریافت کنید.

نگاهی به بازی Dragon Mania Legends برای سیستم های اندرویدی

نگاهی به بازی Dragon Mania Legends برای سیستم های اندرویدی

بازی‌های پرورش اژدها این روزها شهرت زیادی پیدا کرده‌اند شاید به این دلیل که کلا هر چیزی در مورد اژادر (جمع اژدها) جالب و بحث برانگیز است. شهرت بازی‌هایی همچون DragonVale باعث شد شرکت‌های بازی‌سازی معروفی همچون Gameloft به فکر ساختن بازی‌های مشابهی بیافتند که بازی Dragon Mania Legends را میتوان یکی از آنها دانست. کل داستان بازی در پرورش اژادر برای مقاصد جنگی خلاصه میشود. شما در روستایی نسبتا آرام زندگی میکنید ولی باید چند تا از این مارمولک‌های بزرگ را برای مقاصد جنگی پرورش دهید!

باز هم به پایان روزنگاری دیگر رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین خبرهای تکنولوژیک روز را که در گویا آی تی منتشر شده به اطلاعتان رساندیم. در ادامه می توانید لینک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها رجوع کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *