پاسخ متقابل بانک ها به کلاهبرداری، با ارتقا سیستم تایید پرداخت اپل (Apple Pay)

پاسخ متقابل بانک ها به کلاهبرداری، با ارتقا سیستم تایید پرداخت اپل (Apple Pay)
  • 1393/12/17
  • علیرضا اصغری
  • 0

گزارش هایی پیش تر و در هفته گذشته از انجام سرقت به کمک اطلاعات دزدیده شده از طریق سیستم پرداخت اپل (Apple Pay) نمایان گشت و این در حالی است که بانک ها همچنان در پی افزایش تدریجی اقدامات امنیتی در این زمینه هستند. در حقیقت مجرمان با استفاده از یک نرم افزار، تمام جزییات و اطلاعاتِ کارت های اعتباری ای که طی حمله سایبری سراسری که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفته بود را جمع آوری کردند.

بر پایه گزارش “وال استریت ژورنال” موسسات مالی ذکر شده،‌ مشتریان را مجبور به انجام مراحل بیشتر جهت تایید و اثبات مالکیت کارت اعتباری استفاده شده در پلتفرم پرداخت موبایلی اپل کرده اند. ابزرهای مانند رمز شناسایی یک بار مصرف،‌ ارتباط تلفنی با مرکز مشتریان و پرسیدن سوالات امنیتی هنگام پرداخت، روش هایی هستند که جهت تاییدِ هویتِ فردی که قصدِ پرداخت از طریق آیفون را دارد استفاده می شود. حتی فراتر از این مطلب،‌ برخی بانک ها شما را مجبور نموده تا برای تایید پرداخت Apple Pay ،‌در سیستم آن لاین اینترنت بانک، ‌امضای الکترونیک نمایید

اگر شما مجددا توسط کلاهبرداران مورد خطاب قرار بگیرید،‌ Apple Pay در وضعیت قفل باقی مانده و آنها مجبور به رو به رویی با سیستم طولانی تایید هویت بانک خواهند بود. اگر چه با وجود همه این افزایشِ مراحل کنترلی، شما خود باید مراقب باشید تا کسی نتواند به اطلاعات کارت اعتباری شما دست پیدا کند.

منبع: [engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *