روزنگار ؛ بروزرسانی آفیس گوگل برای ios/ آموزش ریبوت اجباری آیفون و آیپد و بیشتر

روزنگار ؛ بروزرسانی آفیس گوگل برای ios/ آموزش ریبوت اجباری آیفون و آیپد و بیشتر
  • 1393/12/17
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

پاسخ متقابل بانک ها به کلاهبرداری، با ارتقا سیستم تایید پرداخت اپل (Apple Pay)

Apple Pay

گزارش هایی پیش تر و در هفته گذشته از انجام سرقت به کمک اطلاعات دزدیده شده از طریق سیستم پرداخت اپل (Apple Pay) نمایان گشت و این در حالی است که بانک ها همچنان در پی افزایش تدریجی اقدامات امنیتی در این زمینه هستند. در حقیقت مجرمان با استفاده از یک نرم افزار، تمام جزییات و اطلاعاتِ کارت های اعتباری ای که طی حمله سایبری سراسری که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفته بود را جمع آوری کردند.

نسخه iOS برنامه های Google Docs ،Slides و Sheets در حال حاضر به شما اجازه ایجاد یک کپی از فایل را میدهند

gsmarena_002

گوگل امروز بروز رسانی برنامه های Google Docs ،Slides و Sheets را با ویژگی های که قبلا تنها در نسخه وب آن در دسترس بود منتشر کرد. ویژگی Make a copy، به شما اجازه می دهد تا یک کپی از یک صفحه گسترده، وب و یا سند را در برنامه داشته باشید.

ویندوز ۱۰ با شناسه ساخت ۱۰۰۳۱ ژست‌های حرکتی را در تبلت‌های ارزان بهبود می‌بخشد

b_zywxyxaaa4elo_story

در سال ۲۰۱۴ مایروسافت چند گام بزرگ برای رایگان ساختن ویندوز برای دستگاه های زیر ۹ اینچ برداشت تا بتواند در بازار تبلت های سطح پایین ویندوزی را رونق دهد. این دستگاه ها اساسا قیمتی زیر ۲۰۰ دلار دارند و مشخصات فنی آنها بسیار پایه ای و سطح پایین است و نیز صفحات نمایش تبلت های اشاره شده رزولوشن کمی دارند. اگر تا کنون تجربه استفاده از چنین دستگاه هایی را داشته اید، پس بخوبی می دانید که ژست های لمسی در کناره های صفحه نمایش این محصولات گاها بخوبی عمل نمی کند و توسط دستگاه چشم پوشی می گردد. در بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ که با شناسه ساخت ۱۰۰۳۱ شناخته می شود، ویژگی جدیدی اضافه شده که انجام ژست های حرکتی را در صفحه نمایش دستگاه های ارزان قیمت و بخصوص در گوشه صفحه نمایش آنها، بهبود می بخشد.

آیا واتزاپ دزدی میکند؟!

whatsapp-logo-new

در اوایل سال جاری میلادی گزارش هایی بسیار نا راحت کننده به گوش ما می رسید این خبر ها از این قرار بود که واتس مشتریانی که پول اشتراک خود را پرداخت کرده بودند هم حق ورود به واتس اپ را نداشتند .این موضوع خشم بسیاری را بر انگیخت و باعث شد که اعتراض خود را اعلام کنند. البته موضوع به همین جا ختم نمی شود و کاربرانی نیز هستند که گزارش داده اند با وجود اینکه پول اشتراک خود را پرداخته اند ولی واتس اپ برای آنان هنوز بسته است و امکان استفاده از آن را ندارند. این اشخاص می گویند که واتس اپ هشدار های بسیاری به آن ها میدهد و اکانتشان هم حق ورود به واتس اپ را ندارد.

چگونه با ساعت اپل، پرداخت پول صورت می گیرد!

Apple Pay By Apple Watch

شرکت اپل برای جذب مشتری جهت پرداخت پول به وسیله ساعت خود،‌ سریعا وارد عمل شد. ولی حال ببینیم عملکرد این سیستم چگونه است؟ به نظر شما برای یک دزد چقدر آسان خواهد بود که با ساعت شما به خرید و ولخرجی بپردازد؟ نیازی نیست که مدت زمان زیادی صبر کنید تا جواب این سوال ها را پیدا کنید،‌ زیرا آقای Eddy Cue از شرکت اپل کمی زودتر اقدام به فاش کردن نحوه پشتیبانی از پرداخت اپل (Apple Pay) کرده است.

سرعتی سرسام آور با Asphalt Overdrive

Asphalt_Overdrive-logo

سری بازی های آسفالت شرکت گیم لافت برای تلفن های هوشمند چندی است که به شهرتی در حد و اندازه های بازی Need for Speed برای رایانه رسیده اند و البته یکی از محصولات محبوب و پر فروش این شرکت نیز محسوب میشوند. تا پایان سال ۲۰۱۳ گیم لافت ۸ نسخه از بازی آسفالت را عرضه کرد که با وجود داشتن گرافیکی فوق العاده همگی تقریبا دارای گیم پلی مشابهی بودند. لیکن در سال ۲۰۱۴ و با عرضه Asphalt OverDrive یک تغییر اساسی در گیم پلی این سری بازی ها اتفاق افتاد.

چگونه می توان اسمارت‌فون، کامپیوتر و یا تبلت خود را همیشه آماده دریافت فرامین صوتی کرد

چگونه می توان اسمارت‌فون، کامپیوتر و یا تبلت خود را همیشه آماده دریافت فرامین صوتی کرد

همیشه قابلیت دریافت دستورات صوتی یک امکان بزرگ بوده است. شما برای داشتن آن لازم نیست یک ایکس باکس One یا آمازون اکو داشته باشید، فقط مطمئن شوید که اسمارت‌فون یا تبلت و یا کامپیوتر شما همواره آماده برای دریافت دستورات صوتی هستند. این ویژگی در واقع همه‌ی چیز هایی که شما می گویید را به یک سرور مرکزی ارسال می کند. آنها فقط با تجزیه و تحلیل صدا در یک زمان کوتاه متوجه می شوند که منظور شما چیست و سپس دست به کار می شوند و کاری که خواسته بودید را در دستگاهتان انجام می دهند.

چگونه آیفون و آیپد را به اجبار Reboot کنیم؟

چگونه آیفون و آیپد را به اجبار Reboot کنیم؟

به ندرت پیش می آید که آیفون, آیپد یا آیپادتاچ شما هنگ کند بطوریکه نتوانید هیچگونه ارتباطی با آن برقرار کنید. یکی از دلایل به وجود آمدن این وضعیت, زمانی است که برنامه ای بر روی صفحه, به طور کامل متوقف شود و صفحه ی لمسی و تمام کلیدهای سخت افزاری آن بطور کامل به هیچ یک از ورودی ها و کلیک ها پاسخگو نباشد. خوشبختانه تقریبا همیشه می توانید با استفاده از راه حل Reboot اجباری دستگاه iOS, از این قبیل وضعیت ها خلاص شوید. راه حلی بسیار ساده که فقط چند ثانیه زمان لازم دارد.

باز هم به پایان روزنگاری دیگر رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین خبرهای تکنولوژیک روز را که در گویا آی تی منتشر شده به اطلاعتان رساندیم. در ادامه می توانید لینک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها رجوع کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *