ویندوز ۹۳ عرضه گردید ؛ یک ویندوز شگفت انگیز!

ویندوز ۹۳ عرضه گردید ؛ یک ویندوز شگفت انگیز!
  • 1393/12/18
  • علیرضا اصغری
  • 1

NeoBytes یک گروه توسعه نرم افزاری است که یک قدم از سرتیتر های مهم عقب نشینی کرده تا نگاهی کوتاه به دنیای وسیع و شاید ترسناک تکنولوژی بیاندازد. نگاهی بدبینانه که اغلب زبانی طنز آمیز نیز چاشنی آن می شود.

در حالی که همه ما مشتقانه در انتظار عرضه عمومی ویندوز ۱۰ هستیم، تعدادی هکر اقدام به عرضه نسخه ای از ویندوز به عنوان سیستم عامل نمودند،‌ اتفاقی شبیه آنچه اخیرا با مشاهده حفره امنیتی برای نسخه دسکتاپ build 10031 پیدا شد. ولی این نسخه ارائه شده ویندور ۱۰ نیست،‌ حتی به ویندور ۸ نیز شباهتی ندارد. آنها ویندوز ۹۳ را عرضه کرده اند. یک سیستمِ عامل بر پایه وب که شاید قرار بود در دهه نود توسعه یابد.

این پروژه زایده فکرِ دو هنرمند-هکر به نام های Jankenpopp و Zombectro بود که ماه اکتبر سال گذشته آغاز گردید و نسخه نهایی چند روز پیش در Reddit ارائه گردید.

از آنجایی که این سیستم عامل قصد دست انداختن شما را دارد،‌ به شما به سبکِ محیطِ کلاسیکِ ویندوز دسکتاپ خوشامد می گوید، ‌چیزی شبیه به ویندوز ۹۵ ولی با آیکون هایی که به صورت تمسخر آمیزی از آنها تقلید شده است. برای مثال Internet Explorer با Cat Explorer جایگزین شده است که مانند یک جادوگر عمل می کند. (مثلا چنانچه بخواهید به گوگل یا بینگ سر بزنید،‌ خود بخود یه صفحات Ixquick و یا DuckDuckGo هدایت می شوید.) همچنین از یک نسخه بسیار توسعه یافته MS Paint پشتیبانی می کند که Piskel. نامگذاری شده است.

از دیگر برنامه های ارائه شده می توان به بازی ای شبیه Wolfenstein اشاره کرد که Castle GAFA 3D نام گرفته است. بازی  Solitaireبه نام Solitude معرفی شده است که با رنگ مشابه شبیه سازی شده است. و یک نسخه متنی ASCII از نسخه چهارم جنگ ستارگان ساگا(saga) در میان برنامه های عجیب و غریب این ویندوز به چشم می خورد. با مسئولیت خودتان بر روی آیکون نرم افزار دلفین (Dolphins) کلیک کنید، در حالی که با این عبارت رو به رو می شوید: “این قطعا یک ویروس نیست. به من اعتماد کنید. من دلفین هستم.”

Win93 Story 2

در حالی که هدف از طراحی ویندوز ۹۳ این نبوده است که به سیستم عامل کاربردی روزانه شما تبدیل شود و بیشتر هدفش یک تفریح ساده  بوده است ولی این پروژه کمک می کند تا دوران ویندوز کلاسیک را یادآوری نمایید. روزگاری که نسخه کاملا اولیه این سیستم عامل محبوب در آن ارائه شده بود. ( همچنین Start Menu که نمادی از آن نسخه ویندوز بود). پیشنهاد میکنم که این نسخه از ویندوز را حتما از این لینک امتحان کنید و از حال و هوا و خاطراتِ نوستالژیکِ خود، ما را نیز سهیم نمایید.

منبع: [Neowin]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *