نقد و بررسی بازی Stormfall: Rise of Balur

نقد و بررسی بازی Stormfall: Rise of Balur
  • 1393/12/19
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

بازی Stormfall: Rise of Balur را میتوان برابر دو قلوی بازی Stormfall: Age of War دانست که در اواخر سال ۲۰۱۲ عرضه شد. هر چند این دو بازی کاملا شبیه هم نیستند ولی هر دو در یک مسیر گام بر میدارند. زمانی که نسخه اول این بازی عرضه شد بازی های استراتژی آنلاین زیادی عرضه شده بودند که از لحاظ ساختار بسیار به آن شباهت داشتند بنابراین چه نسخه اول و چه نسخه دوم Stormfall را نمیتوان یک بازی تاثیرگذار در ژانر خود به حساب آورد. به نوعی در این بازی نیز همچون بازی های استراتژی دیگر شما پایگاهی در اختیار دارید که باید با توجه به نیاز خود بناهای جدیدی در آن بسازید و به تدریج آنها را ارتقا دهید. کار بعدی شما جمع آوری منابع از معادن و مزارع و سپس آموزش و به خدمت گرفتن نیروهای جنگی مختلف از نیزه داران و کماندارن گرفته تا اژادر (جمع اژدها) و ارواح شیطانی در جنگ ها خواهد بود.

 screenshot_7_q90

Stormfall: Rise of Balur را میتوان یک بازی استراتژی خوب دانست که بیشتر برای کسانی لذت بخش خواهد بود که نه به جنبه درگیری فیزیکی در بازی های استراتژی که بیشتر به جنبه تصمیم گیری و مدیریت سربازان و منابع شان علاقه نشان میدهند. رابط کاربری بازی ساده و کاربردی است و بازی در بستر یک سناریوی قوی اتفاق میافتد. این میتواند برای کسانی که به داستان بازی ها استراتژی اهمیت زیادی میدهند قابل توجه باشد. امکان بزرگنمایی نیز در بازی وجود دارد به این معنا که شما میتوانید بناها و نیروهای خود را از زاویه نزدیکتری نیز تحت نظر داشته باشید یا اگر نخواستید از همان زاویه دور آنها را کنترل کنید. حالت تک نفره بازی دارای ماموریت هایی است که درجه سختی آنها به تدریج افزایش می یابد و برای انجام هر کدام از آنها هم جایزه ای در نظر گرفته شده است.

 screenshot_4_q90

قدرت نیروهای دفاعی و حمله ای در توازن کامل با یکدیگر است و شما نیرویی را پیدا نخواهید کرد که با قدرت یا ضعف بسیار خود تعادل منطقی بازی را بر هم بزند. پول رایج در این بازی یاقوت آبی است که شما میتوانید یا با پرداخت پول واقعی یا با دستیابی به دستاوردهای بازی، شرکت در رویدادهای آن یا فقط با بالا بردن رده خود به آن دست پیدا کنید. یکی از چیزهایی که معمولا مورد انتظار استراتژی بازهاست و در این بازی وجود ندارد آن است که امکان حرکت و نقل مکان پایگاه در آن وجود ندارد بنابراین انتظار نداشته باشید که مثل بازی های استراتژی دیگر تمام متحدان و دوستان تان همین حول و حوالی باشند! البته به اعتقاد عده ای این کار باعث شده است Stormfall از به هم ریختگی و شلوغی بی موردی که در بازی هایی همچون Game of War دیده میشود به دور باشد.

 screenshot_2_q90

یکی دیگر از نقاط ضعف بازی آن است که سرورهای آن به لحاظ زبانی از یکدیگر تفکیک نشده اند. این باعث میشود صحبت های رد و بدل شده بین افراد در حین بازی به زبان های مختلف باشد که قطعا فهم آن برای عده ای دیگر ممکن نیست و نارضایتی آنها را در پی خواهد داشت. از طرفی اگر کسی بخواهد با دیگری تشکیل اتحاد دهد اول باید از این مطمئن شود که زبان او را میفهمد یا خیر! چون در غیر این صورت دلیل هر تصمیم دیپلماتیک یا استراتژی که توسط اعضای یک اتحاد نیز گرفته شود به واسطه تفاوت های زبانی بر دیگر اعضای اتحاد پوشیده خواهد ماند و این خود به روند پیشبرد بازی صدمه خواهد زد.

 screenshot_5_q90

همانطور که قبلا گفته شد Stormfall: Rise of Balur را نمیتوان یکی از بهترین ها در ژانر خود دانست. البته توسعه دهندگان بازی تمام تلاش خود را برای واقعی کردن آن و جلب توجه کاربران انجام داده اند. گرافیک بازی بسیار زیباست و برای جدیدترین تبلت ها و گوشی های موجود در بازار بهینه شده است. انیمیشن های بازی هم در نوع خود جالب هستند و آدم را به یاد انیمیشن های بازی Caesar III که در سال های ۱۹۹۰ برای رایانه های شخصی عرضه شد و معروفیت زیادی کسب کرد میاندازند.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *