بهترین و اقتصادی ترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۵

بهترین و اقتصادی ترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۵
  • 1393/12/20
  • علیرضا اصغری
  • 2

بهترین و اقتصادی ترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۵

اگر به دنبال یک تلفن هوشمند با سرعت بالا و اجرای تحسین برانگیز هستید ولی حاضر به پرداخت بیش از ۵۰۰ پوند (حدود دو میلیون و ششصد هزار تومان) نیستید و یا دوست ندارید وارد یک قرارداد دو ساله با یک اپراتور و سرویس دهنده شوید، ‌این ها بهترین گزینه پیش روی شما برای یک تلفن مقرون به صرفه خواهند بود.

قیمت این مدل ها از ۸۹ تا ۳۵۰ پوند متغیر خواهد بود. ‌شاید همه اینها ازران نباشند ولی در گروه تلفن های مقرون به صرفه برچسب گذاری می شوند و قطعا نسبت به هرینه پرداختی شما، ارزنده می باشند.

اگرچه قیمت بعضی از اینها پایین است ولی همه اینها نهایتا نکات مثبتی دارند تا برای شما جذاب بوده و به دنبالشان بروید، ‌قابلیت هایی مانند نمایشگر عالی، لنزهای تحسین برانگیز بعلاوه چیزهای جالب دیگری مثل حسگرِ اثرِ انگشت و یا ضد آب بودن.

۱- Sony M4 Aqua

۱-Sony M4 Aqua

آخرین گوشی با قیمتِ پایینِ سونی مجموعه ای از سرآمد ترین ها در تکنولوژی است و در عین حال فقط حدود ۲۰۰ پوند (حدود یک میلیون و پنجاه هزار تومان) قیمت دارد و در اواخر سال جاری عرضه می گردد. دو دوربین شکارچی در مدار آن قرار دارند،‌ یکی ۱۳ مگاپیکسل در پشت مجهز به سنسور  Exmor و دیگری ۵ مگاپیکسل در جلو برای ثبت عکس های سلفی شفاف. از آنجایی که از اسم Aqua نیز مشخص است،‌این گوشی ضد آب بوده و در مقابل گرد و خاک نیز مقاوم است،‌ بنابران حتی می توانید آنرا با خود در استخر و یا زیر دوش حمام ببرید. در زیر بدنه پلی کربنات آن که یادآور بیشتر مدل های سطح بالای سونی نیز می باشد،‌ یک پردازنده ۶۴ بیتی اسنپ دراگون ۶۱۰ قرار دارد که با آندروید نسخه ۵٫۰ آبنبات چوبی عمل می کند. ادعای دوام دو روز برای باطری آن حیرت انگیز است،‌ هر چند باید خودمان صحت آنرا زیر آزمایش بسنجیم. انداره صفحه نمایش آن نیز ۵ اینچ با رزولوشن P720 می باشد.

۲- Alcatel Idol 3 5.5

۲-Alcatel

یکی از هیجان انگیزترین گوشی های معرفی شده در نمایشگاه MWC،‌ این مدلِ آلکاتل بود که به واقع مشخصات آن فراتر از قیمتش می باشد. یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی،‌ درست مانند آیفون ۶ پلاس با رزولوشن بالای P1080،‌ بر این گوشی سوار شده است. دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی با یک لنز زاویه دید باز، ‌امکان ثبت بهتر تصاویر سلفی را فراهم می کند و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت آن برای گرفتن عکس های معمولی تعبیه شده است. پردازنده آن یک سی پی یو اسنپ دراگون ۶۱۵ بوده و ظرفیت رم آن ۲ گیگابایت می باشد. حافظه داخلی انتخابی ۱۶ و یا ۳۲ گیگابایت نیز مشخصات دیگری است که این مدل را برای ما جذاب می نماید.

۳- Moto E

۳-Moto E

آخرین مدل گوشی هوشمندِ مقرون به صرفه شرکت موتورلا، ‌در برگیرنده قابلیت های فراوانی است. و با قیمت تحسین برانگیز ۱۰۹ پوند (حدود پانصد و صنجاه هزار تومان) عرضه خواهد شد. بر خلاف مدل Moto G،‌ مدل به روز شده E به فناوری ۴G مجهز شده است تا سرعت انتقال اطلاعات افزایش یابد. این تنها نقطه قوت این مدل نیست. شما یک گوشی با بدنه مستحکمی خواهید داشت که احساس خوبی از گرفتنش به شما دست می دهد. همچنین شما امکان حالبِ سفارشی سازی بدنه گوشی را با نوارهای رنگی ای که به دور گوشی بسته می شوند، خواهید داشت. اگرچه کیفیت صفحه ۴٫۵ ایتچی اش،  HD  نمی باشد ولی با ابعاد ۵۴۰ در ۹۶۰ رنگ های شفاف و روشنی ارائه می کند. یک پردازنده ۴ هسته ای نیز شما را مطمئن می سازد تا هنگام وبگردی یا خواندن ایمیل هایتان به مشکلی برنخورید. سیستم عامل اندروید ۵ آبنبات چوبی،‌ نیز بر روی این گوشی نصب شده است.

۴- Moto G

۴-Moto G

این مدل که اخیرا به تکنولوژی ارتباطی LTE 4G و یک درگاه کارت حافظه به روز رسانی شده است،‌ شاید بهترین انتخاب شما در میان انبوه مدل های موجود باشد. برای قیمتی کمتر از ۱۶۰ پوند (حدود هشتصد هزار تومان) یک صفحه نمایش شفاف ۴ اینچی P720، و یک سی پی یو اسنپ دراگون ۴۰۰ نصیبتان می شود. نسخه اندروید نصب شده آن ۴٫۴ بوده و به روز رسانی به نسخه اندروید L گارانتی شده است. شاید خیلی ارزان به نظر نرسد ولی دست گرفتن این گوشی احساس به مراتب بهتری از بسیاری مدل های رده بالای دیگر، به شما می دهد.

۵- LG Nexus 5

۵-LG Nexus 5

پرچمدار امسال گوگل، ‌قصد دارد با آخرین نسخه سیستم عاملش حسابی خودنمایی کند. با قیمت مناسب جیب شما ولی با مشخصاتی که حتی HTC One M8 و سونی Xperia Z2 را به صحنه رقابت می کشاند. مدل نکسوس ۵ که توسط ال جی تولید شده است، یک صفحه نمایش ۵ اینچی P1080 دارد   که می تواند رنگ های با کیفیت و یک زاویه دید خوب ارائه نماید. زیر بدنه پلاستیکی آن یک پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰، یک رم ۲ گیگا بایتی و حافظه انتخابی ۱۶ یا ۳۲ وجود دارد. (یک توصیه: از آنجایی که اسلات کارت حافظه ندارد،‌ حافظه داخلی تان را هوشمندانه انتخاب کنید) یک قابلیت اختصاصی این مدل که مورد علاقه ما نیز هست،‌ شارژ بی سیم Qi اش است. گر چه دوربین و باطری آن می توانست بهتر از این باشد.

۶- Nokia Lumia 530

۶-Nokia 530

یکی از دو گوشی ویندوز ۸٫۱ لیست ما این مدل است و در واقع ۵۳۰ مدل ارزان تر می باشد. برای اطلاعات بیشتر شما،‌باید بگوییم که شما صاحب یک صفحه ۴ اینچی،‌ پردازنده ۱٫۲ گیگا هرتزی و رم ۵۱۲ مگابایتی خواهید بود. این مدل فاقد دوربین جلو بوده ولی یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت هدایت صوتی داراست. از تکنولوژی ارتباطی ۴G خبری نیست (با قیمت ۶۰ پوند یعنی حدود سیصد هزارتومان چه انتظاری دارید!) ولی HSPA+، وای فای و بلوتوث نسخه ۴٫۰ برای آن در نظر گرفته شده است.

۷- Huawei Ascend G6

۷-Huawei Ascend G6

مدل G6 با قیمت کمی کمتر از ۲۰۰ پوند (حدود یک میلیون تومان) مجموعه ای از رده بالاترین تکنولوژی های موجود را در قاب خود جمع کرده است. اول از همه تکنولوژی ارتباطی نسل چهارم،‌یک دوربین عالی ۵ مگاپیکسل در جلو و ۸ مگاپیکسل در پشت، صفحه نمایش ۴٫۵ اینچ و یک بدنه براق. همه اینها با یک پردازنده دو هسته ای به همراه یک رم ۲ گیگابایتی عمل می کنند. حافظه ناچیز ۴گیگابایتی آن نیز به لطف وجود درگاهِ کارتِ حافظه، قابل ارتقا می باشد.

۸- HTC One Mini 2

۸-HTC One Mini-2

درست حدس زدید. این مدل نسخه کوچک شده گوشی اندرویدی محبوب ما،‌ یعنی HTC One M8 می باشد. این مدل کوچک شده Mini یک صفحه نه چندان کوچک ۴٫۵ اینچی و با رزولوشن P720  داراست و پردازنده آن نیز چهار هسته ای اسنپ دراگون ۴۰۰ می باشد. اگر بدنه آلومینیومی اش را به پشت بچرخانید،‌ متوجه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن می شوید که عملکرد به مراتب بهتری از دوربین مایوس کننده مدل بزرگترش یعنی One M8 دارد. نهایتا بهترین تلفن هوشمند در لیست ما این مدل خواهد بود،‌ هر چند قیمت ۳۶۰ پوندی (حدود یک میلیون و نهصد هزار تومان) آن کمی بالا می باشد.

۹- Samsung Galaxy S 5 Mini

۹-SM-G800H

پرچم دار مینیاتوری بعدی لیست ما، ‌نسخه کوچک شده گوشی فوق العاده محبوب سامسونگ یعنی Galaxy S5 است. این تلفن هوشمند به ارزانی بقیه مدل های تست شده ما نیست،‌ ولی اگر شما خواهان داشتن وسیله ای ترکیبی از سامسونگ و TouchWiz هستید، پس در خریدش شک نکنید. یک صفحه ۴٫۵ اینچی AMOLED شفاف و زنده، همان طور که انتظارش را دارید و چند قابلیت ارث برده شده از برادر بزرگترش مانند پوشش ضد آب، اسکنر اثر انگشت و سنسور کنترل ضربان قلب از دیگر ویژگی های این مدل می باشد.

۱۰- Sony T3

۱۰-Sony T3

بزرگ ترین مدل لیست ما،‌ که به عنوان بهترین گزینه خرید یکی از مجلات علم و تکنولوژی نیز انتخاب شده بود،‌ نام سونی را یدک می کشد. یک صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی با رزولوشن P720 و فن آوری Triluminous سونی که بسیاری از قابلیت های دیگر مدل های رده بالای سونی را نیز به ارث برده است. یک پدازنده چهار هسته ای، فناوری LTE، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز Exmor و یک رم ۱ گیگا بایتی ویژگی های دیگر این مدل می باشد.

۱۱- Nokia Lumia 635

۱۱-Nokis Lumia 635

دومین تلفن هوشمند ویندوزی لیست ما،‌ که قابلیت های بهتری از ۵۳۰ دارد، این مدل است که قیمتش کمتر از ۱۵۰ پوند می باشد. به فناوری ۴G مجهز است، سایز صفحه آن ۴٫۵ اینچ بوده و یک پردازنده چهارهسته ای دارد. و طرح آن مشابه همان فرم رنگارنگ نوکیا می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *